SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Ako titulkovať tlačové správy

Titulkujete správne tlačové správy?

PR články či tlačové správy mávajú na webe „dlhý život“, titulok je preto alfou a omegou ich efektivity. Viete titulkom vyvolať dopyt? Ktoré titulky sú efektívne a ktoré fádne? Ako zafixovať hlavné posolstvo PRr článku?

Prinášame pár odporúčaní servera Tlacovespravy.sme.sk.

  • Otázky sú takmer vždy dobrými titulkami- zaujmú čitateľa a nabádajú k prečítaniu správy (napríklad: „Ako je to s vitamínom D?“); podobne aj apelačné a upozorňujúce titulky vyvolávajúce dopyt, potrebu akcie či varovanie (napríklad „Kontrolujte si svoj tlak!“).
  • Efektívnymi titulkami sú často krátke vety obsahujúce slovesá (napríklad: „Ženy im nedokážu odolať...“), ktoré upútajú čitateľa istou tajuplnosťou.
  • Opakom sú fádne titulky, nevyvolávajúce zvedavosť, potrebu dozvedieť sa viac. Obvykle sú bez slovesa (napríklad „Konferencia a výstava Katedry stavebníctva“). Podobné titulky sú zväčša málo efektívne.
  • Ak obsahuje titulok kľúčové slovo komunikovaného produktu, či cieľovej webovej stránky (napríklad: „Ski amadé: najväčší lyžiarsky zážitok v Rakúsku“), ľudia sa preklikajú na cieľový web aj po ukončení primárnej životnosti tlačovej správy.
  • Nápaditý podtitul (perex) – úvodných pár viet rozširuje počet kľúčových slov obsiahnutých v titulku (napríklad dobre zvolený perex je: Slováci môžu získať „AMAZing job“ v článku s titulkom: „Amazon dá prácu ľuďom s jazykmi“.
  • Medzititulky - t.j. titulky rozčleňujúce text samotného článku, sú tiež dôležité. Tie dobre premyslené poslúžia na orientáciu v texte, a najmä dokážu u čitateľa fixovať hlavné posolstvo správy (viď napríklad článok Viete, na čo každý mesiac miniete najviac peňazí?
  • Nepíšte celé titulky veľkými písmenami. Väčšina webových stránok nepodporuje písanie titulku ani podtitulu veľkými písmenami (mimochodom - na účinnosť článku z pohľadu SEO veľké písmená nemajú vplyv).
  • Najčastejšie chyby: Titulky píšeme vždy bez bodky na konci; a naopak - podtitul píšeme vždy s bodkou na konci. Pred otáznikom, čiarkou, výkričníkom nikdy nie je medzera (za nimi je vždy).
  • Veľké písmená píšeme 
    - na začiatku jednoduchej vety a súvetia;
    - na začiatku vety alebo súvetia po predchádzajúcej vete zakončenej bodkou, výkričníkom alebo otáznikom;
    - po dvojbodke:
    a) na začiatku priamej reči,
    b) ak po nej nasleduje výpočet, v ktorom niektorý člen obsahuje aspoň jednu celú vetu.
  • Pozor na „hrubice" v titulku či perexe - sú zásadným prehreškom (jeden príklad za všetky: „Ženy ich milujú, muži sú k nim ľahostajný“.

Nemusíte ovládať pravopis dokonale, ale ak ho ignorujete, podobný postoj môžu zaujať čitatelia nielen k vašej správe, ale i vašej firme.

Tip: Neviete si rady s pravopisom? Skúste stránku Jazykovedného ústavu Ľ. Štúra.

O projekte

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Čo bude toto leto in?
  2. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  6. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 315
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 956
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 165
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 512
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 363
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 103
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 2 749
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 473
SkryťZatvoriť reklamu