SME

Ako titulkovať tlačové správy

Titulkujete správne tlačové správy?

PR články či tlačové správy mávajú na webe „dlhý život“, titulok je preto alfou a omegou ich efektivity. Viete titulkom vyvolať dopyt? Ktoré titulky sú efektívne a ktoré fádne? Ako zafixovať hlavné posolstvo PRr článku?

Prinášame pár odporúčaní servera Tlacovespravy.sme.sk.

  • Otázky sú takmer vždy dobrými titulkami- zaujmú čitateľa a nabádajú k prečítaniu správy (napríklad: „Ako je to s vitamínom D?“); podobne aj apelačné a upozorňujúce titulky vyvolávajúce dopyt, potrebu akcie či varovanie (napríklad „Kontrolujte si svoj tlak!“).
  • Efektívnymi titulkami sú často krátke vety obsahujúce slovesá (napríklad: „Ženy im nedokážu odolať...“), ktoré upútajú čitateľa istou tajuplnosťou.
  • Opakom sú fádne titulky, nevyvolávajúce zvedavosť, potrebu dozvedieť sa viac. Obvykle sú bez slovesa (napríklad „Konferencia a výstava Katedry stavebníctva“). Podobné titulky sú zväčša málo efektívne.
  • Ak obsahuje titulok kľúčové slovo komunikovaného produktu, či cieľovej webovej stránky (napríklad: „Ski amadé: najväčší lyžiarsky zážitok v Rakúsku“), ľudia sa preklikajú na cieľový web aj po ukončení primárnej životnosti tlačovej správy.
  • Nápaditý podtitul (perex) – úvodných pár viet rozširuje počet kľúčových slov obsiahnutých v titulku (napríklad dobre zvolený perex je: Slováci môžu získať „AMAZing job“ v článku s titulkom: „Amazon dá prácu ľuďom s jazykmi“.
  • Medzititulky - t.j. titulky rozčleňujúce text samotného článku, sú tiež dôležité. Tie dobre premyslené poslúžia na orientáciu v texte, a najmä dokážu u čitateľa fixovať hlavné posolstvo správy (viď napríklad článok Viete, na čo každý mesiac miniete najviac peňazí?
  • Nepíšte celé titulky veľkými písmenami. Väčšina webových stránok nepodporuje písanie titulku ani podtitulu veľkými písmenami (mimochodom - na účinnosť článku z pohľadu SEO veľké písmená nemajú vplyv).
  • Najčastejšie chyby: Titulky píšeme vždy bez bodky na konci; a naopak - podtitul píšeme vždy s bodkou na konci. Pred otáznikom, čiarkou, výkričníkom nikdy nie je medzera (za nimi je vždy).
  • Veľké písmená píšeme 
    - na začiatku jednoduchej vety a súvetia;
    - na začiatku vety alebo súvetia po predchádzajúcej vete zakončenej bodkou, výkričníkom alebo otáznikom;
    - po dvojbodke:
    a) na začiatku priamej reči,
    b) ak po nej nasleduje výpočet, v ktorom niektorý člen obsahuje aspoň jednu celú vetu.
  • Pozor na „hrubice" v titulku či perexe - sú zásadným prehreškom (jeden príklad za všetky: „Ženy ich milujú, muži sú k nim ľahostajný“.

Nemusíte ovládať pravopis dokonale, ale ak ho ignorujete, podobný postoj môžu zaujať čitatelia nielen k vašej správe, ale i vašej firme.

Tip: Neviete si rady s pravopisom? Skúste stránku Jazykovedného ústavu Ľ. Štúra.

O projekte

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  2. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. Jedinečná príležitosť získať kariérny náskok od Jerònimo Martins
  5. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  6. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  7. Fit-out od M2C: Premena priestorov na kľúč
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  1. Špeciálna krížovkárska príloha v denníkoch SME a Korzár
  2. eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van: Šetrite náklady s elektromobilom
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce
  5. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky?
  6. Hudba, smiech a festival plný vody: Liptov čaká rozlúčka s letom
  7. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava!
  8. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri
  1. Osem destinácií, kam na last minute dovolenku v septembri 12 069
  2. Slovenskí učitelia vyvinuli aplikáciu, ktorá šetrí hodiny práce 4 943
  3. Kaufland má 25 rokov a otvára 25. K Park: To bude oslava! 4 487
  4. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 4 153
  5. Nová Kia Sportage zvládne každé dobrodružstvo aj životný štýl 3 192
  6. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 801
  7. Viacgeneračné rodiny: Slovenský recept na hádky? 1 762
  8. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 1 726
SkryťZatvoriť reklamu