SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Budovanie zelenej značky

Pridajte sa k trendu udržateľnosti a obnoviteľnosti.

Environmentálna politika zažíva doposiaľ nevídaný rozmach. Mnoho značiek sa (aj) pod vplyvom sociálnych médií rozhodlo vydať cestou tzv. „Go Green” trendu.

Vlna záujmu o populárne ekologické témy neustále stúpa, na čo sa snažia aktívne reagovať nielen jednotlivci, ale aj značky. Tlak verejnej mienky je veľký, preto manažéri aj špecialisti na branding usilujú o to, aby na vzniknutú situáciu pružne reagovali - v mene svojej značky, v mene svojich spotrebiteľov a v mene lepšieho zajtrajška pre nás všetkých.

Až 181 lídrov z 200 najväčších amerických spoločností v roku 2019 oficiálne zmenilo primárny cieľ svojho podnikania. Na prvom mieste v rebríčku ich firemných hodnôt sa ocitla snaha o neustále zlepšovanie životného prostredia a ľudskej spoločnosti. Ambícia kumulovať finančné prostriedky a dosahovať zisky je podľa realizovaného prieskumu až na druhom mieste.

Zelená eko značka (zdroj: ekológia, udržateľnosť, zelená značka, ekoznačka) Zelená eko značka (zdroj: ekológia, udržateľnosť, zelená značka, ekoznačka)

Úprimný záujem o ekologické témy sa dostáva do popredia aj pri získavaní nových zamestnancov. Predpoklad, že sa potenciálni zamestnanci budú správať eticky a dbať o životné prostredie, sa tak pre mnohé spoločnosti stáva štandardom.

Ako sa zahryznúť do trendu udržateľnosti

Ak chce značka vo svete environmentálnych zmien skutočne prežiť, musí vyvinúť veľké úsilie pretavené do skutočných a funkčných riešení. Skvelým príkladom je spoločnosť Greggs.

Greggs je jednou z najúspešnejších britských pekární, ktorá každý týždeň zákazníkom predá 1,5 milióna hot-dogov. Napriek dominantnej trhovej pozícii sa značka rozhodla reagovať na online petíciu, ktorú iniciovala organizácia na ochranu zvierat PETA (petíciu podpísalo 20 000 podporovateľov). V snahe zlepšiť svoje podnikanie environmentálnym smerom uviedol Greggs na trh vegánsku verziu hot-dogu, ktorú podporil efektívnou marketingovou kampaňou. V nej svojich spotrebiteľov vyzval k tomu, aby urobili „krok správnym smerom”. V rámci environmentálneho postoja sa dokonca sám CEO spoločnosti Greggs, Roger Whiteside, stal vegánom. Veľké gesto sa stretlo s ešte väčším úspechom: Greggs si aj naďalej udržal svoju trhovú pozíciu a navyše rozšíril rady svojich fanúšikov aj o nových, ekologicky zmýšľajúcich spotrebiteľov.

Mnohé značky sa rozhodli prispieť k enviro trendom napríklad aj tým, že navrhujú vlastné ekologické riešenia iným značkám. Spojiť príjemné s užitočným sa podarilo aj značke Amazon, ktorá pre Procter&Gamble vytvorila ekologické balenie na ich čistiaci prostriedok Tide. Znížila sa tak spotreba plastu, ktorá by predstavovala ďalšiu záťaž pre životné prostredie a zároveň sa zjednodušila potrebná logistika. Win - win!

Skvelou inšpiráciou v ekologickom prístupe je aj svetový gigant Apple. Značka tvrdí, že ich produkty iPhone 11, iPhone 11 Pro a iPhone 11 Pro Max, sú vôbec prvými smartfónmi vyrobenými zo 100% recyklovateľných materiálov. Použitie nízkouhlíkového a recyklovateľného hliníka znížilo už v roku 2019 uhlíkovú stopu o 4,3 milióna metrických ton! Apple zároveň vyhlasuje, že sa im za 4 roky podarilo zredukovať plasty na obaloch o 58%.

Eco-friendly Slovensko

V nastolenom „zelenom” trende nezaostáva ani Slovensko. „Aj slovenské značky cítia čoraz výraznejšiu potrebu reagovať na silnejúci hlas spoločnosti. Veľmi zreteľne si uvedomujú, že to, aký eko-prístup v rámci svojho podnikania zvolia, bude meradlom nielen ich vnímania spotrebiteľmi, ale aj celkového úspechu”, povedal Andrej Mitáš, CEO brandingovej agentúry GALTON Brands.

Zelená eko značka (zdroj: ekológia, udržateľnosť, ekoznačka, zelená značka) Zelená eko značka (zdroj: ekológia, udržateľnosť, ekoznačka, zelená značka)

Stratégiou značky k udržateľnosti

Značky, ktoré chcú udržať tempo s tými najlepšími, musia byť pripravené urobiť krok vpred, pretože ak tento krok neurobia ony, skôr či neskôr ho urobí ich konkurencia a v očiach verejnosti tým získa náskok, ktorý len ťažko dobehnú.

Tieto zmeny si však vyžadujú jasnú a ucelenú stratégiu značky, na konci ktorej stoja reálne činy a viditeľné výsledky. Ak je totiž ekologická filozofia značky nejasná a nepodporená skutočnou aktivitou, zákazníci ľahko nadobudnú pocit, že ide len o plané sľuby a tzv. „Greenwashing”. Pôvodne dobre mienená aktivita sa tak môže obrátiť proti značke a napáchať vo vzťahu s verejnosťou ťažko obnoviteľné škody.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 151
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 8 018
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 751
  4. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 844
  5. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 994
  6. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 873
  7. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 500
  8. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 2 318
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Remeslo kachliara sa Ľubomírovi Gunišovi nezunovalo ani po 25 rokoch.


INZERCIA 4 h

Zistite, ktoré potraviny a doplnky najlepšie doplnia železo v tele.


INZERCIA 4 h

Majiteľ penthousu v Neste Patrik Nagy: Štvrť Nesto dnes považujem za nevybrúsený diamant, ktorý po dokončení získa na hodnote


INZERCIA 4 h

Májový magazín zdravia je už v predaji, noví predplatitelia od nás dostanú darček!


INZERCIA 12. máj
SkryťZatvoriť reklamu