Mnohí podnikatelia bojujú o zákazky na poslednú chvíľu a hľadajú riešenia, ktoré im pomôžu dotiahnuť obchod do úspešného konca. Preto aj banky prinášajú digitálne riešenia, vďaka ktorým im uľahčujú život. Dnes už je štandardom elektronická žiadosť o úver, no nie všetci vedia, že digitálne sa dá požiadať aj o bankovú záruku. V Tatra banke si napríklad až 50 % klientov vybavuje bankovú záruku digitálne cez aplikáciu.
Rýchlo, jednoducho a bezpečne
Prostredníctvom aplikácie Business bankingTB umožňuje banka žiadosť nielen vyplniť, ale ju aj elektronicky podpísať a odoslať na vybavenie. Banka týmto riešením digitalizovala ďalšiu časť procesov, ktoré si donedávna vyžadovali osobné stretnutie v banke. Samotné podanie žiadosti trvá len niekoľko minút. Celý proces od podania žiadosti, elektronického podpísania až po samotné vystavenie digitálnej záruky zo strany banky prebehne zabezpečene a bez zbytočných časových prieťahov spojených s opakovanými návštevami kvôli fyzickým podpisom. Vystavená banková záruka je vďaka takzvanej kvalifikovanej elektronickej pečati právoplatná. Oprávnený nemusí mať pochybnosti o jej bezpečnosti a akceptovateľnosti.
Aplikácia ponúka detailný prehľad o všetkých vystavených bankových zárukách vrátane ich výšky, oprávnenej osoby a termínov platnosti. Podnikateľa aplikácia automaticky upozorní na blížiaci sa termín exspirácie záruky a ten môže hneď požiadať o jej predĺženie cez aplikáciu.
„ V priebehu prvých dvoch mesiacov od spustenia novej služby, sme elektronicky vystavili a zároveň podpísali až 15 % všetkých novo vystavených bankových záruk. Teší nás, že klienti vítajú digitálnu formu podpisu na záruke. Naše plány sú počty takto vystavených bankových záruk naďalej zvyšovať ,“ uzatvára Alena Hemžalová, vedúca oddelenia akreditívov a bankových záruk Tatra banky.
Banka teraz každému klientovi, ktorý do konca apríla 2022 požiada o vystavenie bankovej záruky prostredníctvom aplikácie Business bankingTB, vystaví bankovú záruku s nulovým poplatkom za spracovanie.