SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Odišlo už štvrť milióna mladých ľudí. Má Slovensko budúcnosť?

Odliv Slovákov, ktorí migrujú za prácou či štúdiom, pociťujeme všetci.

Za posledných 15 rokov odišlo podľa štatistík zo Slovenska viac ako 300-tisíc prevažne mladých ľudí. Predstavy o perspektívnej budúcnosti a lepšom živote v zahraničí lákajú nejedného mladého Slováka k odchodu už od čias základnej školy. Neustále narastajúce možnosti uplatnenia, sloboda v cestovaní a ľahšia dostupnosť informácií sú len niektoré z faktorov, ktoré umožňujú súčasnej generácii hľadať svoje útočisko stovky či tisícky kilometrov od svojho domova. Ľudia, ktorí majú potenciál, chuť pracovať a prispievať k blahu celej spoločnosti, tak neraz realizujú svoje ambície v iných krajinách. Slovensko sa aj preto potýka s nedostatkom kvalifikovanej pracovnej sily, ako aj inovátorov spôsobilých prinášať riešenia, či zakladať spoločnosti schopné konkurovať na medzinárodných trhoch.

Korupcia, platy, medziľudské vzťahy a úroveň vedy

Až 18 % slovenských študentov študuje na zahraničných školách, čo je druhé najvyššie číslo spomedzi krajín Európskej únie. Práve títo študenti po dokončení svojho štúdia zväčša zostávajú žiť v štáte, v ktorom štúdium aj absolvovali. Medzi najčastejšie dôvody, pre ktoré sa nechcú vrátiť späť na Slovensko, patrí podľa prieskumov tuzemská korupcia, nízke platy, úroveň vedy a medziľudské vzťahy. Na rovnakom brehu stoja aj vedci a vysokoškolskí učitelia, ktorí sa taktiež rozhodli vytvoriť svoje profesijné zázemie v zahraničí. K ich hlavnej motivácii odchodu zo Slovenskej republiky patrí lepšie technické zabezpečenie, možnosť viac sa naučiť, lepšia úroveň štúdia a vyššie finančné ohodnotenie, ktoré sa im v iných krajinách dostáva.

Aká je budúcnosť Slovenska?

Napriek tomu je pre nás stále dobrou správou, že 60 % Slovákov žijúcich v zahraničí zvažuje možnosť návratu do domovskej krajiny. Práve možnosť podieľať sa na zmene, ktorá významne ovplyvní Slovensko, je spolu s rodinou najsilnejším dôvodom motivácie k životu v ich domovine. Slovensko objektívne potrebuje ľudí, ktorí sú schopní vytvárať hodnoty a realizovať svoje podnikateľské či kariérne sny v našej krajine. Motiváciou môžu byť aj výhody, ktoré krajina ponúka - integrita, pomerne nízke dane či bezpečie. Dôležitou súčasťou je iniciovanie ich návratu a podpora po následnom príchode. Práve o to sa snaží nová iniciatíva #BUDÚCNOSŤnaSLOVENSKU. Tá má za úlohu nielen inšpirovať mladých ľudí k návratu, ale taktiež im pomôcť s realizáciou ich snov na Slovensku. Stáže, pracovné príležitosti, podpora startupov či program pre rozbeh podnikania - to všetko môžu nájsť na platforme www.buducnostjevasa.sk, ktorá je určená nielen Slovákom zo zahraničia, ale všetkým, ktorí majú ambície pomôcť Slovensku svojimi skúsenosťami a poctivou prácou.

Načítavam video...

Už aj na Times Square!

Súčasťou iniciovania návratu Slovákov zo zahraničia je masívna aktivačná kampaň, ktorej úlohou je osloviť čo najviac záujemcov o reemigráciu. Slovenská sporiteľňa, ktorá stojí za projektom #BUDÚCNOSŤnaSLOVENSKU, nadviazala kontakt s viac ako 60 komunitami Slovákov v rôznych kútoch sveta. Prezentuje im benefity návratu do vlasti a pomáha s uplatnením na trhu práce či rozbehom vlastného podnikania. Pred nedávnom sa ich posolstvo dokonca objavilo na jednom z najväčších symbolov New Yorku a zároveň najprestížnejšej reklamnej ploche sveta - námestí Times Square. Práve sila odkazu, ktorú v sebe reklamná kampaň nesie, vzbudzuje lásku k vlasti a nádej k lepšej budúcnosti v srdciach Slovákov po celom svete.

Kliknite na www.buducnostjevasa.sk a možno aj vy nájdete skvelú príležitosť či inšpiráciu pre vlastnú budúcnosť na Slovensku.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 8 093
  2. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 702
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 596
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 572
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 464
  6. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 980
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 905
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 225
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nové číslo Ona Vie plné praktických návodov je v predaji.


INZERCIA 9. máj

Niektoré stoja priamo pri mori, iné sú ukryté v zeleni s výhľadom na pobrežie.


INZERCIA 9. máj

Malí futbalisti a futbalistky z Vranova nad Topľou opäť mieria na finále McDonald’s Cupu.


7. máj

Sečovce ovládli Košice a mieria na finále McDonald’s Cupu.


7. máj
SkryťZatvoriť reklamu