SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Slovenské značky chcú svetový Sound branding

Zvuk na mieru im pripravuje brandingová agentúra GALTON BRANDS.

Pri tvorbe identity značky je snahou každej firmy dosiahnuť jediné: obsadiť si miesto v mysli toho správneho publika. S cieľom vzbudiť lojalitu k značke firmy investujú a prekračujú svoje rozpočty. Dôležité je, aby si ich značku potencionálny zákazník ľahko zapamätal a rád a často sa k nej vracal.

Pri dosahovaní tohto cieľa sa organizácie často sústredia na oslovovanie jediného ľudského zmyslu - zraku. Ukazuje sa, že pútavé logo, trefný názov či vycibrený claim sú len časťou skladačky. Tej audiovizuálnej. Mnohé štúdie totiž dokazujú, že je to práve zvuk, ktorý sa rýchlejšie a ľahšie ako obraz dokáže vryť do pamäťových štruktúr mozgu. A preto sa niet čo čudovať, že pri dnešnom fertílnom technologickom podnebí je sound branding na vzostupe.

Čo je to teda sound branding?
Tiež známy pod slovnými spojeniami ako sonic či acoustic branding, ide o široký pojem zastrešujúci všetky procesy, ktoré značke dodávajú hlas. Spomínate si, napríklad, na ikonický rev leva oznamujúci začiatok filmu z produkcie Metro-Goldwyn-Mayer? To je sound branding. Šuštiaci zvuk pri úspešnom odoslaní e-mailu na Apple zariadení? Sound branding. Alexa? Sound branding. Siri? To tiež. Cvaknutie zámkov dverí auta na znak bezpečného uzamknutia? Áno, aj to je sound branding.

Jednoducho povedané, ide o vytvorenie jedinečnej znelky (či viacerých zvukov), ktoré budú vašu značku dlhodobo reprezentovať a spoľahlivo ju ukotvia v mysliach vášho publika.

Prečo je sound branding dôležitý?
Obohatením o zvukovú identitu sa osobnosť značky prirodzene prehlbuje. Stáva sa živšou a uveriteľnejšou. Jednou z najväčších predností zvuku je aj jeho ľahká zapamätateľnosť a zvýšená angažovanosť potenciálneho zákazníka:

Prípadová štúdia Ipsos z roku 2019 poukazuje na to, že zo všetkých brand assetov sú to práve zvukové komunikačné prvky, ktoré najefektívnejšie priťahujú pozornosť publika. A za chvíľku pozornosti sa v dnešnej informačne preťaženej dobe platí zlatom - keďže je to čím ďalej tým vzácnejší fenomén.

A prečo je zvuk tak dobre zapamätateľný? Je to aj vďaka emóciám. Na overenie tejto skutočnosti môžete vyskúšať jednoduchý experiment: pozrite si hororový film so stlmeným zvukom - a potom si ho prehrajte tak, aby ste zvuk počuli. Pokojne aj bez obrazu. A teraz otázka: Kedy ste sa sa báli viac?

Ako rozozvučiť svoju značku?
Témy týkajúce sa sound brandingu, ako napríklad optimalizácia vyhľadávačov pre hlasové podnety, sa stávajú čoraz naliehavejšími. V rečovom prejave totiž kladieme otázky inak, ako pri písanom. Technologickí giganti vrátane Google predpokladajú postupný nárast hlasového vyhľadávania na internete, pričom v súčasnosti dosahujeme hodnoty za hranicou 20%. Vyhľadávače už dnes favorizujú priekopníkov, ktorí si takto zabezpečujú lepšie miesto pod virtuálnym slnkom.

V budúcnosti budú rozdiely ešte výraznejšie. Značky bez optimalizácie hlasového vyhľadávania zmiznú z výsledkov alebo sa aspoň prepadnú na nižšie pozície. Do ktorej kategórie zapadne tá vaša?

Ďaleký západ?
Ale kdeže. Hlasový asistenti, sound logá a brandované znelky naberajú na obľúbenosti aj na Slovensku. Progresívne firmy ako Matador Group, Dognet či atraktívny projekt z dielne Národnej banky Slovenska - 5 peňazí intenzívne pracujú na tom, aby sa so svojim publikom spojili na viacerých úrovniach. Za tvorbou ich zvukových identít stojí brandingová agentúra GALTON Brands, ktorá sa téme intenzívne venuje a aktuálne pracuje aj na audio projektoch pre ďalšie dobre známe slovenské značky.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  4. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  7. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  1. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle
  2. Najlepšie zdroje železa: čo jesť pri jeho nedostatku
  3. NESTO ponúka nadštandardné bývanie na hranici mesta a prírody
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  6. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  7. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  8. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 9 151
  2. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 8 018
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 751
  4. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 844
  5. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 994
  6. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 2 873
  7. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu 2 500
  8. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 2 318
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Remeslo kachliara sa Ľubomírovi Gunišovi nezunovalo ani po 25 rokoch.


INZERCIA 4 h

Zistite, ktoré potraviny a doplnky najlepšie doplnia železo v tele.


INZERCIA 4 h

Majiteľ penthousu v Neste Patrik Nagy: Štvrť Nesto dnes považujem za nevybrúsený diamant, ktorý po dokončení získa na hodnote


INZERCIA 4 h

Májový magazín zdravia je už v predaji, noví predplatitelia od nás dostanú darček!


INZERCIA 12. máj
SkryťZatvoriť reklamu