SME

HEJ.sk: Rok 2012 prinesie nové trendy v internetovom nakupovaní

Inteligentné mobilné telefóny, sociálne siete a ďalšie moderné technológie prinášajú veľké zmeny v správaní a nákupných zvykoch zákazníkov, rovnako ako v spôsobe online predaja.

Podľa odborníkov zo slovenského nákupného portálu HEJ.sk sa v tomto a budúcom roku internetoví predajcovia ešte viac priblížia svojim kamenným kolegom, zákazníkom ponúknu väčšiu rýchlosť a ďalšie možnosti výhodných nákupov.
K trendom najbližších rokov budú patriť:
Predajne a výdajné miesta:
Celosvetovo sa presadzuje trend osobného vyzdvihnutia tovaru zakúpeného cez internet. V Slovenskej republike pristúpili k otváraniu kamenných pobočiek hlavní hráči na trhu, v USA túto možnosť ponúka napríklad významný predajca Walmart, ale aj jeho konkurenti Kmart či Sears, ktorí ponúkajú dokonca aj doručenie online nákupu priamo do automobilu. „Túto službu poskytujeme aj v našom novom HEJHOUSE v Bratislave pri nákupnom centre Avion a IKEA. Každému, kto nakúpi na HEJ.sk a zvolí odber tovaru prostredníctvom Drive In, pomôžu naši zamestnanci a tovar mu vynesú a naložia do kufra auta.”, vysvetľuje Jitka Součková, marketingová riaditeľka HEJ.sk.

Mobilita
Smartfóny a mobilné aplikácie dnes umožňujú porovnávať ceny alebo posielať zľavové kupóny. Potenciál však majú ďaleko väčší - môžu poskytovať personalizovaný obsah, dotykové katalógy alebo podporovať vernostné programy. Ich masové rozšírenie môže spôsobiť, že v kamenných predajniach bude čím ďalej, tým menej jednoduché s nakupujúcimi manipulovať pomocou „výhodných” špeciálnych ponúk a cenových akcií - dáta o cenách konkurencie budú mať zákazníci stále po ruke.

Sociálne siete
Mohutný rozmach sociálnych sietí prinesie retailu aj mnoho ďalších možností, ako len šírenie správ na Twitteri alebo budovanie komunity či organizovanie súťaží na Facebooku. Tento rok bude patriť testovaniu možností Facebooku v oblasti internetového nakupovania. Očakávať sa dá aj ďalší rozvoj skupinového nakupovania, vznikať budú komunity kupujúcich, ktoré si budú odporúčať produkty (napríklad Fashism.com) a v rámci online obchodov vzniknú aj funkcie typu „nakúp a zdieľaj“ alebo „co-browsing”, ktorý umožní zdieľať hľadanie konkrétneho typu tovaru viacerým nakupujúcim.

Denné ponuky a bleskové výpredaje, agregátory zliav a predajných akcií
Po vlne zľavových portálov, na čele ktorých celosvetovo stál Groupon.com, nastupuje ďalšia „módna” vlna - agregátory zliav a predajných akcií a tiež denné ponuky a bleskové výpredaje. Touto cestou sa už vydali niektoré eshopy v zahraničí. Vďaka zaujímavej cenotvorbe a tiež vďaka špecializovaným technológiám, ktoré prinášajú len tie informácie, ktoré zákazníka zaujímajú, dokážu predať masívne množstvo tovaru za pár minút od odoslania newsletteru. Týmto smerom sa zameralo viacero predajcov, a to napríklad už aj v Českej republike. Kedy to príde na Slovensko, je len otázkou času.

Nové prístupy a technológie
Na svoju príležitosť čakajú tiež nové prístupy a technológie typu Rich Commerce ponúkajúce zákazníkom virtuálne modely, interaktívne videá či 3D pohľad na produkty. Zaujímavosťou sú aj jednostránkové eshopy predávajúce v každej kategórii len jeden produkt a dynamická cenotvorba, ktorá prinesie ultra krátke ponuky, slepé aukcie či tzv. znižovanú ponuku - wonderprice. Dá sa tiež očakávať koniec flashových aplikácií, ktoré zákazníkov príliš nezaujali a preto nemali žiadny obchodný efekt.
Medzinárodnosť
Dá sa očakávať, že tento rok zosilnie trend medzinárodného nakupovania alebo cezhraničných nákupov. V zozname menších, predovšetkým špecializovaných, eshopov tvoria predaje do zahraničia 10-20 %, niektoré ázijské obchody špecializované na elektroniku úspešne posielajú do celého sveta väčšinu predajov. Slovensko má v tejto oblasti veľký potenciál, pretože podľa posledného prieskumu, ktorý realizovala agentúra Civic Consulting pre Európsku úniu majú slovenské eshopy nižšie ceny než je európsky priemer.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  2. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  3. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  4. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  8. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 832
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 235
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 552
  4. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 121
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 002
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 849
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 358
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 280
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Investovať všetky peniaze iba do jedného aktíva nie je ideálne.


INZERCIA 4 h

Študenti Gymnázia M. R. Štefánika sa včera neučili.


11 h

Už po jedenástykrát sa spoločnosť dm drogerie markt stala nositeľkou ocenenia Slovak Superbrands Award.


13 h
SkryťZatvoriť reklamu