SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

HEJ.sk: Rok 2012 prinesie nové trendy v internetovom nakupovaní

Inteligentné mobilné telefóny, sociálne siete a ďalšie moderné technológie prinášajú veľké zmeny v správaní a nákupných zvykoch zákazníkov, rovnako ako v spôsobe online predaja.

Podľa odborníkov zo slovenského nákupného portálu HEJ.sk sa v tomto a budúcom roku internetoví predajcovia ešte viac priblížia svojim kamenným kolegom, zákazníkom ponúknu väčšiu rýchlosť a ďalšie možnosti výhodných nákupov.
K trendom najbližších rokov budú patriť:
Predajne a výdajné miesta:
Celosvetovo sa presadzuje trend osobného vyzdvihnutia tovaru zakúpeného cez internet. V Slovenskej republike pristúpili k otváraniu kamenných pobočiek hlavní hráči na trhu, v USA túto možnosť ponúka napríklad významný predajca Walmart, ale aj jeho konkurenti Kmart či Sears, ktorí ponúkajú dokonca aj doručenie online nákupu priamo do automobilu. „Túto službu poskytujeme aj v našom novom HEJHOUSE v Bratislave pri nákupnom centre Avion a IKEA. Každému, kto nakúpi na HEJ.sk a zvolí odber tovaru prostredníctvom Drive In, pomôžu naši zamestnanci a tovar mu vynesú a naložia do kufra auta.”, vysvetľuje Jitka Součková, marketingová riaditeľka HEJ.sk.

Mobilita
Smartfóny a mobilné aplikácie dnes umožňujú porovnávať ceny alebo posielať zľavové kupóny. Potenciál však majú ďaleko väčší - môžu poskytovať personalizovaný obsah, dotykové katalógy alebo podporovať vernostné programy. Ich masové rozšírenie môže spôsobiť, že v kamenných predajniach bude čím ďalej, tým menej jednoduché s nakupujúcimi manipulovať pomocou „výhodných” špeciálnych ponúk a cenových akcií - dáta o cenách konkurencie budú mať zákazníci stále po ruke.

Sociálne siete
Mohutný rozmach sociálnych sietí prinesie retailu aj mnoho ďalších možností, ako len šírenie správ na Twitteri alebo budovanie komunity či organizovanie súťaží na Facebooku. Tento rok bude patriť testovaniu možností Facebooku v oblasti internetového nakupovania. Očakávať sa dá aj ďalší rozvoj skupinového nakupovania, vznikať budú komunity kupujúcich, ktoré si budú odporúčať produkty (napríklad Fashism.com) a v rámci online obchodov vzniknú aj funkcie typu „nakúp a zdieľaj“ alebo „co-browsing”, ktorý umožní zdieľať hľadanie konkrétneho typu tovaru viacerým nakupujúcim.

Denné ponuky a bleskové výpredaje, agregátory zliav a predajných akcií
Po vlne zľavových portálov, na čele ktorých celosvetovo stál Groupon.com, nastupuje ďalšia „módna” vlna - agregátory zliav a predajných akcií a tiež denné ponuky a bleskové výpredaje. Touto cestou sa už vydali niektoré eshopy v zahraničí. Vďaka zaujímavej cenotvorbe a tiež vďaka špecializovaným technológiám, ktoré prinášajú len tie informácie, ktoré zákazníka zaujímajú, dokážu predať masívne množstvo tovaru za pár minút od odoslania newsletteru. Týmto smerom sa zameralo viacero predajcov, a to napríklad už aj v Českej republike. Kedy to príde na Slovensko, je len otázkou času.

Nové prístupy a technológie
Na svoju príležitosť čakajú tiež nové prístupy a technológie typu Rich Commerce ponúkajúce zákazníkom virtuálne modely, interaktívne videá či 3D pohľad na produkty. Zaujímavosťou sú aj jednostránkové eshopy predávajúce v každej kategórii len jeden produkt a dynamická cenotvorba, ktorá prinesie ultra krátke ponuky, slepé aukcie či tzv. znižovanú ponuku - wonderprice. Dá sa tiež očakávať koniec flashových aplikácií, ktoré zákazníkov príliš nezaujali a preto nemali žiadny obchodný efekt.
Medzinárodnosť
Dá sa očakávať, že tento rok zosilnie trend medzinárodného nakupovania alebo cezhraničných nákupov. V zozname menších, predovšetkým špecializovaných, eshopov tvoria predaje do zahraničia 10-20 %, niektoré ázijské obchody špecializované na elektroniku úspešne posielajú do celého sveta väčšinu predajov. Slovensko má v tejto oblasti veľký potenciál, pretože podľa posledného prieskumu, ktorý realizovala agentúra Civic Consulting pre Európsku úniu majú slovenské eshopy nižšie ceny než je európsky priemer.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 578
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 242
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 134
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 009
  5. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 309
  6. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 861
  7. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 199
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 1 833
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nové číslo Ona Vie plné praktických návodov je v predaji.


INZERCIA 18 h

Niektoré stoja priamo pri mori, iné sú ukryté v zeleni s výhľadom na pobrežie.


INZERCIA 9. máj

Malí futbalisti a futbalistky z Vranova nad Topľou opäť mieria na finále McDonald’s Cupu.


7. máj

Sečovce ovládli Košice a mieria na finále McDonald’s Cupu.


7. máj
SkryťZatvoriť reklamu