V internetových obchodoch sa tento rok začnú v širšej miere používať možnosti mobilného nakupovania, väčší význam budú mať aj sociálne médiá a kľúčom k úspechu bude kvalitný vzťah so zákazníkmi
Popredný internetový obchod HEJ.sk zaviedol špeciálny vzdelávací program pre zamestnancov. Cieľom je zvýšiť odbornosť celého personálu a zaistiť tak lepšiu starostlivosť o zákazníkov.
V súčasnej pretechnizovanej dobe sa len ťažko človek zmieruje s vedomím, že nemá niečo pod kontrolou, prípadne sa dopredu nemôže na istú situáciu pripraviť.
Podľa aktuálneho prieskumu najväčšieho slovenského internetového obchodu HEJ.sk začínajú na internete nakupovať aj zákazníci, ktorí predtým preferovali tradičný spôsob nákupu v kamenných obchodoch
Inteligentné mobilné telefóny, sociálne siete a ďalšie moderné technológie prinášajú veľké zmeny v správaní a nákupných zvykoch zákazníkov, rovnako ako v spôsobe online predaja.
Na Slovensku, ale tiež v Českej republike a Maďarsku sú ceny v internetových obchodoch nižšie a v kamenných obchodoch zasa vyššie, ako je priemer Európskej únie.