SME

Spolupráca je pre mňa spôsob, ako si udržať otvorenú myseľ

Režisér klipov hviezd, hudobník, ilustrátor - to je Francúz Yoann Lemoin, vo svete známy ako Woodkid. Prečítajte si exkluzívny rozhovor s umelcom, ktorý je jednou z tvárí kampane "Transform Today".

1. Čo znamená heslo „Transform Today” vo Vašom živote, kariére?

Znamená pre mňa posúvanie hraníc toho, čo dokážete, neustále stimuly pre vašu zvedavosť.

2. Čo si myslíte o kreatívnom procese umeleckej spolupráce s Absolut?

Milujem spoluprácu, je to dobrý spôsob, ako si udržať otvorenú myseľ a tak trochu spochybňovať ten malý svet vo vašej hlave. Je to takmer ako „brain travelling“.

3. Ste multitalent, veľmi dobre známy vo video priemysle, vďaka Vašim hudobným videám, a teraz je tu aj Váš prvý album. Vzťah k hudbe je teda očividne veľmi silný. Čo Vás k nej priviedlo?

Zrejme som bol trochu frustrovaný z toho, že som nemal kontrolu nad hudbou vo svojich filmoch. Chcel som viac skúmať toto prepojenie.

4. Kedy, kde a od koho ste získali inšpiráciu stať sa hudobníkom?

Z hudby, ktorú som počúval ako dieťa, z hudby, ktorú veľmi rád počúvam v súčasnosti, a od talentovaných umelcov, s ktorými som mal šancu pracovať ako režisér hudobných videí.

5. Ako sa Vám darí byť stále inovatívnym? Existuje nejaká iná forma umenia, ktorú by ste radi preskúmali?

Zaujíma ma čokoľvek kreatívne – scénografia, tanec, herectvo, som nadšenec súčasného umenia všeobecne.

6. Čo je v súčasnosti najnáročnejšou súčasťou umeleckého povolania?

Povedal by som, že je to byť v obraze a prepojený s obrovským množstvom informácií, ktorými sme zaplavovaní.

7. Ako vidíte svoju úlohu vo formovaní tzv. „Millenials“, teda generácie milénia?

Momentálne vidím samého seba len ako zabávača, hoci i tak sa pokúšam do svojej práce vniesť nejaký zmysel a dať jej váhu. Chcem, aby ľudia pri návštevách mojich šou a počúvaní mojej hudby pociťovali emócie a zabávali sa, už to je dosť náročné zvládnuť.

8. Akú radu by ste dali začínajúcim umelcom, ktorí sa rozhodli kráčať po rovnakom chodníčku postupnej transformácie svojej umeleckej tvorby?

V prvom rade to, aby veľa pracovali, boli prepojení so svetom kultúry, vedeli o tom, čo sa dialo a deje v umeleckom prostredí a neustále spochybňovali to, čo robia.

9. Aké je režírovať hviezdy ako Katy Perry a Lana Del Rey? Máte v tejto súvislosti príbehy, ktoré stojí za to vyrozprávať?

Rád pracujem s umelcami, ktorí sú zabávačmi más a majú v sebe silný zmysel pre popkultúru. Je to dimenzia, ktorú sa pokúšam vniesť do svojej práce, hoci veľa nachádzam aj v indie a undergroundovej kultúre.

10. Režírovali ste svoje vlastné hudobné video „Run Boy Run”, ktoré bolo nominované na najlepšie Krátke hudobné video na tohtoročných Grammy Awards. Aká je to skúsenosť režírovať video pre svoju vlastnú pieseň? Odlišuje sa od režírovania videí pre iných interpretov?

Môžem ísť viac do hĺbky, dáva to väčší zmysel. Tiež tomu môžem venovať toľko času a mozgovej kapacity, koľko potrebujem. Je to čistá tvorba, neexistujú tu žiadne kreatívne kompromisy.

11. Všimli sme si, že svoje videá radi ladíte do čiernobiela. Je to tak? Ak áno, máte pre to dôvod?

Páčia sa mi čiernobiele zábery urobené modernou digitálnou kamerou. Je v tom zaujímavý paradox minulosti a budúcnosti, niečo, čo takisto skúmam vo svojej hudbe.

12. Čo vás inšpiruje k tvorbe hudby a čím sa podľa váš líši váš prístup od iných súčasných hudobníkov?

Myslím, že sa vo veľkej miere nechávam inšpirovať obrázkami, a že si neviem predstaviť zvuk bez obrazu a vizuál bez hudby. Vždy sa medzi týmito dvoma pokúšam vytvoriť dialóg. Svoj hudobný projekt vnímam viac ako experimentovanie s týmto prepojením, než ako čistú hudbu.

13. Plánujete sa v budúcnosti zameriavať na svoju hudobnú kariéru alebo mienite pokračovať v množstve rôznych činností?

Určite chcem zlepšiť svoje režisérske kvality a posunúť sa smerom k celovečernému filmu.

14. Na akom najdôležitejšom projekte ste pracovali?

Určite to bol projekt Woodkid vo všeobecnosti. Nikdy by som si nebol pomyslel, že budem schopný režírovať projekt takého rozsahu - od hudby k hudobným videám, tour projekciám a scénografii.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  7. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 705
  2. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 529
  3. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 354
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 772
  5. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 005
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 9 900
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 594
  8. McDonald's reštaurácia Košice Jazero ukončuje svoju prevádzku 7 210
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Pláže biele a jemné ako múka a miesta, kde sa mieša vôňa mora s arómou miestnych plodov.


INZERCIA 2 h

Objavte ako Nesto dokáže meniť susedov na silné priateľstvá.


INZERCIA 16 h

Obľubujú ho cyklisti, bežci, romantici aj fanúšikovia histórie. Cyklomost slobody je plný zaujímavostí a stojí za rodinný výlet.


27. mar
SkryťZatvoriť reklamu