INZERCIA

Titulkujete správne tlačové správy?

Titulok je alfou a omegou efektivity tlačovej správy. Ako titulkom vyvolať dopyt? Ktoré titulky sú efektívne a ktoré nie?

PR články či tlačové správy mávajú na webe „dlhý život“, titulok je preto alfou a omegou ich efektivity. Viete titulkom vyvolať dopyt? Ktoré titulky sú efektívne a ktoré fádne? Ako zafixovať hlavné posolstvo pr článku?

Prinášame pár odporúčaní servera Tlacovespravy.sme.sk.

  • Otázky sú takmer vždy dobrými titulkami- zaujmú čitateľa a nabádajú k prečítaniu správy (napríklad„Ako je to s vitamínom D?“); podobneaj apelačné a upozorňujúce titulky vyvolávajúce dopyt, potrebu akcie či varovanie (napríklad „Kontrolujte si svoj tlak!“).
  • Efektívnymititulkami sú často krátke vety obsahujúce slovesá (napríklad „Ženy im nedokážu odolať...“) , ktoré upútajú čitateľa istou tajuplnosťou .
  • Opakom sú fádne titulky, nevyvolávajúce zvedavosť, potrebu dozvedieť sa viac. Obvykle sú bez slovesa (napríklad „ Konferencia a výstava Katedry stavebníctva“). Podobné titulky sú zväčša málo efektívne.
  • Ak obsahuje titulok kľúčové slovo komunikovaného produktu, či cieľovej webovej stránky (napríklad „Ski amadé: najväčší lyžiarsky zážitok v Rakúsku“), ľudia sa preklikajú na cieľový web aj po ukončení primárnej životnosti tlačovej správy.
  • Nápaditý podtitul (perex) – úvodných pár viet rozširuje počet kľúčových slov obsiahnutých v titulku (napríklad dobre zvolený perex je Slováci môžu získať „AMAZing job“ v článku s titulkom „Amazon dá prácu ľuďom s jazykmi“.
  • Medzititulky - t.j. titulky rozčleňujúce text samotného článku, sú tiež dôležité. Tie d obre premyslené poslúžia na orientáciu v texte, a najmä dokážu u čitateľa fixovať hlavné posolstvosprávy (viď napríklad článok Viete, na čo každý mesiac miniete najviac peňazí?
  • Nepoužívajte veľké písmená. Väčšina webových stránok nepodporuje písanie titulku ani podtitulu veľkými písmenami (mimochodom - na účinnosť článku z pohľadu SEO veľké písmená nemajú vplyv).
  • Najčastejšie chyby: Titulky píšeme vždy bez bodky na konci.Pred otáznikom, čiarkou, výkričníkom nikdy nie je medzera (za nimi je vždy).
  • Pozor na „hrubice" v titulku či perexe - sú zásadným prehreškom( jeden príklad za všetky: „Ženy ich milujú, muži sú k nim ľahostajný...). Nemusíte ovládať pravopis dokonale, ale ak ho ignorujete, podobný postoj môžu zaujať čitatelia nielen k vašej správe, ale i vašej firme.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,2 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME


Najčítanejšie správy na SME


Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou

Spoznajte kráľovské mestá a neobjavený vidiek Maroka s pôsobivou atmosférou.

Tlačové správy

MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu

Spoločnosti MiddleCap Equity Partners, a.s. a Mayfair Assets Ltd. oficiálne zmluvne uzatvorili 10 mesiacov trvajúci proces fúzie.

Tlačové správy

Súboj olympionikov na Malom Dunaji

Slovenský vodný slalomár Matej Beňuš a úspešní zjazdoví lyžiari Adam Žampa a Andreas Žampa si zmerali svoje sily na malom Dunaji.

Tlačové správy

5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu

Pripravujete rekonštrukciu bytu? Využite ľahké priečky, ušetríte čas a vyhnete sa prachu i hluku. Poradíme vám, podľa čoho vyberať.