PR články či tlačové správy mávajú na webe „dlhý život“, titulok je preto alfou a omegou ich efektivity. Viete titulkom vyvolať dopyt? Ktoré titulky sú efektívne a ktoré fádne? Ako zafixovať hlavné posolstvo pr článku?
Prinášame pár odporúčaní servera Tlacovespravy.sme.sk.
- Otázky sú takmer vždy dobrými titulkami- zaujmú čitateľa a nabádajú k prečítaniu správy (napríklad„Ako je to s vitamínom D?“); podobneaj apelačné a upozorňujúce titulky vyvolávajúce dopyt, potrebu akcie či varovanie (napríklad „Kontrolujte si svoj tlak!“).
- Efektívnymititulkami sú často krátke vety obsahujúce slovesá (napríklad „Ženy im nedokážu odolať...“) , ktoré upútajú čitateľa istou tajuplnosťou .
- Opakom sú fádne titulky, nevyvolávajúce zvedavosť, potrebu dozvedieť sa viac. Obvykle sú bez slovesa (napríklad „ Konferencia a výstava Katedry stavebníctva“). Podobné titulky sú zväčša málo efektívne.
- Ak obsahuje titulok kľúčové slovo komunikovaného produktu, či cieľovej webovej stránky (napríklad „Ski amadé: najväčší lyžiarsky zážitok v Rakúsku“), ľudia sa preklikajú na cieľový web aj po ukončení primárnej životnosti tlačovej správy.
- Nápaditý podtitul (perex) – úvodných pár viet rozširuje počet kľúčových slov obsiahnutých v titulku (napríklad dobre zvolený perex je Slováci môžu získať „AMAZing job“ v článku s titulkom „Amazon dá prácu ľuďom s jazykmi“.
- Medzititulky - t.j. titulky rozčleňujúce text samotného článku, sú tiež dôležité. Tie d obre premyslené poslúžia na orientáciu v texte, a najmä dokážu u čitateľa fixovať hlavné posolstvosprávy (viď napríklad článok Viete, na čo každý mesiac miniete najviac peňazí?
- Nepoužívajte veľké písmená. Väčšina webových stránok nepodporuje písanie titulku ani podtitulu veľkými písmenami (mimochodom - na účinnosť článku z pohľadu SEO veľké písmená nemajú vplyv).
- Najčastejšie chyby: Titulky píšeme vždy bez bodky na konci.Pred otáznikom, čiarkou, výkričníkom nikdy nie je medzera (za nimi je vždy).Viac aj tu.
- Pozor na „hrubice" v titulku či perexe - sú zásadným prehreškom( jeden príklad za všetky: „Ženy ich milujú, muži sú k nim ľahostajný “...). Nemusíte ovládať pravopis dokonale, ale ak ho ignorujete, podobný postoj môžu zaujať čitatelia nielen k vašej správe, ale i vašej firme.