INZERCIA

Titulkujete správne tlačové správy?

Titulok je alfou a omegou efektivity tlačovej správy. Ako titulkom vyvolať dopyt? Ktoré titulky sú efektívne a ktoré nie?

PR články či tlačové správy mávajú na webe „dlhý život“, titulok je preto alfou a omegou ich efektivity. Viete titulkom vyvolať dopyt? Ktoré titulky sú efektívne a ktoré fádne? Ako zafixovať hlavné posolstvo pr článku?

Prinášame pár odporúčaní servera Tlacovespravy.sme.sk.

  • Otázky sú takmer vždy dobrými titulkami- zaujmú čitateľa a nabádajú k prečítaniu správy (napríklad„Ako je to s vitamínom D?“); podobneaj apelačné a upozorňujúce titulky vyvolávajúce dopyt, potrebu akcie či varovanie (napríklad „Kontrolujte si svoj tlak!“).
  • Efektívnymititulkami sú často krátke vety obsahujúce slovesá (napríklad „Ženy im nedokážu odolať...“) , ktoré upútajú čitateľa istou tajuplnosťou .
  • Opakom sú fádne titulky, nevyvolávajúce zvedavosť, potrebu dozvedieť sa viac. Obvykle sú bez slovesa (napríklad „ Konferencia a výstava Katedry stavebníctva“). Podobné titulky sú zväčša málo efektívne.
  • Ak obsahuje titulok kľúčové slovo komunikovaného produktu, či cieľovej webovej stránky (napríklad „Ski amadé: najväčší lyžiarsky zážitok v Rakúsku“), ľudia sa preklikajú na cieľový web aj po ukončení primárnej životnosti tlačovej správy.
  • Nápaditý podtitul (perex) – úvodných pár viet rozširuje počet kľúčových slov obsiahnutých v titulku (napríklad dobre zvolený perex je Slováci môžu získať „AMAZing job“ v článku s titulkom „Amazon dá prácu ľuďom s jazykmi“.
  • Medzititulky - t.j. titulky rozčleňujúce text samotného článku, sú tiež dôležité. Tie d obre premyslené poslúžia na orientáciu v texte, a najmä dokážu u čitateľa fixovať hlavné posolstvosprávy (viď napríklad článok Viete, na čo každý mesiac miniete najviac peňazí?
  • Nepoužívajte veľké písmená. Väčšina webových stránok nepodporuje písanie titulku ani podtitulu veľkými písmenami (mimochodom - na účinnosť článku z pohľadu SEO veľké písmená nemajú vplyv).
  • Najčastejšie chyby: Titulky píšeme vždy bez bodky na konci.Pred otáznikom, čiarkou, výkričníkom nikdy nie je medzera (za nimi je vždy).
  • Pozor na „hrubice" v titulku či perexe - sú zásadným prehreškom( jeden príklad za všetky: „Ženy ich milujú, muži sú k nim ľahostajný...). Nemusíte ovládať pravopis dokonale, ale ak ho ignorujete, podobný postoj môžu zaujať čitatelia nielen k vašej správe, ale i vašej firme.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,2 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Kartou míňame viac. Čo by obchodníci mali vedieť o zákazníkoch

Keš prestáva obchodníkom zarábať.

Tlačové správy

Autokamery Mio a navigace teď s 3letou záruční dobou

Tříletou garanci na autokamery a navigace Mio teď získají všichni, kteří si koupí jeden z produktů Mio do konce roku 2018

Tlačové správy

Move in immediately, if you feel like it

Living close to the centre of Bratislava has many advantages.

Tlačové správy

Predaj poistenia motorových vozidiel cez web rastie a bude rásť

Myslí si to Peter Gál, zakladateľ stránky poistnamyska.sk, ktorý má vyše 20-ročné skúsenosti v poisťovníctve.