INZERCIA

BMW si v Nitre buduje pozíciu, prvoradí sú klienti

Nemecká kvalita na známej adrese. O slovo sa hlási nová vlajková loď značky BMW radu 7, na cestách sa objaví už koncom mesiaca.

Značka BMW je v Nitre doma v autosalóne RIJA-BAVARIA na Dražovskej ulici. S riaditeľom spoločnosti Ing. Petrom Kramárom sme hovorili na aktuálne témy.

nrrija2chlapik-r634_res.jpg 

Ing. Peter Kramár, riaditeľ spoločnosti RIJA-BAVARIA.  

Značka BMW má zastúpenie v Nitre už dlhší čas, snáď už aj desať rokov, nie?

- Prvá predajňa a servis tu boli v starších priestoroch zriadené už niekedy v roku 2003, ale importér približne v roku 2006 oslovil majiteľov budúcej spoločnosti RIJA-Bavaria s.r.o., ktorá po dočasnom pôsobení v priestoroch na Rybárskej ulici v júli roku 2009 otvorila novostavbu na Dražovskej ulici a tu dodnes pôsobíme a ponúkame služby v oblasti predaja a servisu vozidiel BMW. Prvé mesiace a roky po otvorení novostavby prinášali úspechy, ale obnažili aj niektoré problémovejšie miesta. Aj keď naši majitelia nie sú žiadnymi nováčikmi v tejto oblasti, žiadna nová firma, s novou značkou a v novom prostredí sa nevyhne „detským chorobám“. My sme ich tiež prekonali, pretože nie každý nastavený proces sa ukázal ako najvhodnejší. Nájsť vhodného zamestnanca pre službu klientom prémiovej značky je naozaj ťažké a potrebuje čas. Preto, ak sme v minulosti niektorému klientovi nevyhoveli očakávanou kvalitou služby alebo ho inak sklamali, dodatočne sa ospravedlňujeme.

Preto vás, ako skúseného manažéra, oslovili majitelia firmy, aby ste prevzali jej vedenie. Čo všetko sa zmenilo vaším príchodom do firmy RIJA-Bavaria?

- V druhej polovici roka 2012 sme reštartovali firmu, analyzovali sme, ktorí doterajší pracovníci nám môžu byť aj naďalej prospešní. Tímy sme doplnili aj o nových, skúsených ľudí, nanovo sme definovali procesy, nastavili sme progresívne programy pre motiváciu zamestnancov. A to najpodstatnejšie - v dôsledku vykonaných zmien sme sa vedeli sústrediť oveľa intenzívnejšie na našich klientov, na riešenie ich potrieb.

 

Klientov ste posunuli do centra vašej pozornosti, to znie ako klišé?!

- Bez poznania detailov to možno tak znie, ale... Ale keď si uvedomíte, že obrat v servise sa nám odvtedy zvýšil 2,5-násobne, tak to už klišé nie je. Tých klientov nikto nenútil prísť znovu k nám, oni prišli, lebo sa presvedčili, že ponúkame seriózne služby. Prišli, lebo od iných počuli: „choď do RIJA-Bavaria, tam je to v pohode“. Ale klient sa neposúva ako kus nábytku. Posunúť sa musela naša pozornosť voči nemu do iného uhla pohľadu. Náš mechanik, náš technik dnes chápu, že každý jeden klient mu prináša jeho budúcu výplatu. A keď príde znova, bude mať výplatu aj o mesiac, o rok. Každý pondelok obvolávame všetkých klientov servisu z predošlého týždňa, zisťujeme ich (ne)spokojnosť, posielame spätné väzby prijímacím technikom, mechanikom, umývačom. Riešime príčiny, ktoré viedli k prípadnej nespokojnosti zákazníkov, odstraňujeme ich.

 

Takže klienti sú spokojní, zamestnanci sa správajú príkladne, môžete už len popíjať kávičku...

- Pred časom som pracoval v jednej nemeckej automobilke a tam sme mali na stene výrobnej haly motto: „Kto si myslí, že už je najlepší, práve sa začína stávať horším“. Táto práca má len začiatok, nemá koniec. Práve som riešil prípad nespokojného klienta, ktorému náš zamestnanec v niečom nevyhovel. Hovoril som so zamestnancom, hovoril som s klientom, každý mal svoju pravdu. Nakoniec sme našli riešenie, klient je spokojný, zamestnanec zmení svoj prístup - pridá do jednania viac pokory, viac pochopenia pre klienta - všetci sme sa poučili. A ak sa zajtra vyskytne zase iná reklamácia, iná sťažnosť - každej sa musíme a chceme venovať, každá má svoje riešenie a každá je pre nás školou, poučením, ako na veci lepšie ísť.

 

Vidím, že u vás je klient kráľom, môže všetko, dostane všetko, vždy má pravdu.

- Sme ústretoví do vysokej miery, ale v každej spornej situácii hľadáme spoločne s klientom objektívny pohľad na problém a následne ho aj riešime tak, aby bol klient spokojný do maximálnej možnej miery.

 

A čo oblasť predaja vozidiel, ako sa darí na tomto poli?

- Výrazne sme sa posunuli. Trvale školený predajný personál, trvalá komunikácia s klientmi, ponuky na predvádzacie jazdy s novinkami, to je naša každodenná práca. Nedávno sme investovali nemalé peniaze do úplne nového nábytku v predajni, naša prezentačná technika pri konfigurácii želaného vozidla už nemá papierovú formu, všetko sa premieta na veľkoplošné obrazovky a interaktívne podľa želania klienta sa mení. Kráčame s dobou.

 

Finančné a poistné produkty sú tiež predmetom vašej ponuky?

- Je to neoddeliteľná súčasť k ponuke samotného vozidla. Dnes sme tieto produkty povýšili na „sériovú výbavu“ ponúkaných vozidiel. Inak povedané - súčasťou ponukovej ceny je pri viacerých modeloch aj bezplatný balík poistení na 3 roky a/alebo financovanie vozidla s 0 % navýšením.

 

Niektorí klienti nemajú záujem o nové, ale práve už jazdené vozidlá. Čo s nimi?

- V ponuke máme priebežne aj mladé jazdené vozidlá, s jasným pôvodom, s jasným servisným zázemím, s ešte platnou garanciou, vo veku cca do 2 rokov, s ubehnutými maximálne 30 000 až 40 000 km. Sú obľúbené, pretože ide o iba „dobre zabehnuté“ vozidlá za výbornú cenu. Veľmi rozumná kúpa. Výkup a predaj starších jazdených vozidiel bude predmetom až nášho pripravovaného projektu.

 

Keď už vlastním „to moje“ BMW a potrebujem k nemu ešte nejaký nosič, ťažné zariadenie, spoiler, alebo sa chcem značkovo obliecť. Pochodím aj u vás?

- Disponujeme plnou ponukovou paletou oblečenia, transportných doplnkov, sád zimných kolies, bicyklov a jednoducho všetkého, čo má BMW v portfóliu. Čo nemáme priamo na sklade, vieme pre vás objednať a dodať. Jedine výbehové modely sú k dispozícii iba do vyčerpania zásob.

 

A na akom vozidle jazdíte vy?

- Raz som kdesi v tlači zachytil informáciu, že mužská časť výrobcu jednej značky žiletiek musí povinne chodiť do práce neoholená a holia sa až na pracovisku. Tomu sa povie skúšať kvalitu na vlastnej koži. Ja to mám zorganizované podobne, aj keď holiť v práci sa nemusím, denne jazdím na modeloch BMW, striedam nepravidelne všetky, ktoré máme vo firme. Potom sa mi ľahšie diskutuje na jednej strane s výrobcom a na strane druhej so zákazníkmi. Vlastná skúsenosť, tú vám nikto nezoberie, ani vás nepresvedčí len tak o opaku. A zároveň prezentujete to, čo vás živí a pre čo žijete.

 

Ešte záverom - aké novinky uvedie ešte v tomto roku BMW na slovenský trh?

- Jednu veľmi významnú - je to vlajková loď značky, model BMW radu 7. Evolúcia v dizajne, revolúcia v technike. Už 29. októbra začnú slovenské cesty zapĺňať tieto reprezentačné limuzíny. Tešme sa spoločne! Ale aj nová generácia veľmi úspešného radu BMW X1 sa hlási. Veľmi pekné a vyzreté vozidlo určite poteší mnohých našich priaznivcov.

nrrija1-r741_res.jpg

Spoločnosť RIJA-BAVARIA sídli v Nitre na Dražovskej ulici od roku 2009.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2 milióny čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME


Najčítanejšie správy na SME


Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku

Miesto nerušeného oddychu, športového vyžitia a adrenalínových zážitkov. Aj také sú Tatry.

Tlačové správy

Alarica – new business project in the market of shoes

The difference of the Alarica platform from the other marketplaces is it’s narrow specialization and payment policy.

Tlačové správy

Ako jazdiť na snehu alebo ľade?

Základom je menej otáčok a brzdiť ešte pred zákrutou.

Tlačové správy

Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?

Pomôžeme vám rozhodnúť sa, ktorú destináciu na pobreží Egejského mora si vybrať.