INZERCIA

Do vozového parku PSŽ, a.s., pribudla lokomotíva Siemens Vectron

Slávnostné odovzdanie viacsystémovej elektrickej lokomotívy Siemens Vectron sa uskutočnilo 8. februára na Železničnej stanici v Leviciach.

Slávnostné odovzdanie viacsystémovej elektrickej lokomotívy Siemens Vectron sa uskutočnilo 8. februára na Železničnej stanici v Leviciach.

LEVICE. Na podujatí sa zúčastnili zástupcovia spoločnosti Siemens Austria, Siemens Hungaria, zástupcovia akcionárov spoločnosti PSŽ, a. s., Dáša Ďurianová a Ján Ďurian, obchodní partneri, predsedníčka predstavenstva sesterskej spoločnosti Šped-Trans Levice, a.s., Alena Benedová, a zamestnanci a spolupracovníci PSŽ, a.s. a ďalší pozvaní hostia.

psz-strihanie-r947_res.jpg

Prvá Slovenská železničná, a. s., je nadnárodnou spoločnosťou, ktorá sa zaoberá obsluhou železničných vlečiek, prenájom železničných koľajových vozidiel a železničnou nákladnou dopravou tovarov a materiálov. Vo svojom privátnom vozovom parku mala doteraz osem lokomotív. V týchto dňoch k nim pribudla ďalšia, ktorá v sebe spája dva typy lokomotív – poháňaných jednosmerným alebo striedavým prúdom. Jej hlavnou výhodou je, že na štátnych hraniciach s krajinou, kde je iná elektrická sústava, nie je potrebné lokomotívy vymieňať. Viacsystémová lokomotíva Siemens Vectrom patrí medzi najmodernejšie na trhu.

História spoločnosti

Kým spoločnosť PSŽ, a. s., obohatila svoj vozový park o tento moderný hnací stroj, prešla takmer 15-ročným vývojom.

Spoločnosť vznikla doslova na „zelenej lúke“. Zelenú a žltú, symbolické farby mesta Levice, si pri zrode zvolila za svoje firemné farby. „Liberalizácia železničnej dopravy umožnila vstup neštátnych spoločností na železničný dopravný trh. V roku 2003 sa hlavný akcionár spoločnosť Šped-trans, s.r.o., rozhoduje a zakladá  privátny železničný podnik, Prvú Slovenskú železničnú, a.s.,“ priblížil Ladislav Szuťányi, predseda predstavenstva spoločnosti.

szutanyi-new-r498_res.jpg

Svoju činnosť začala firma obsluhou železničných vlečiek v pivovaroch Heineken, Šariš a v Bani Dolina vo Veľkom Krtíši. V roku 2005 podpísala zmluvu na obsluhu železničnej vlečky v spoločnosti Bukocel, kde pôsobí dodnes. V súčasnosti obsluhuje aj železničné vlečky v pivovare Heineken, v spoločnosti ADM -strediská Levice a Sečovce, v Maďarsku v cukrovare v meste Kaposvár a v tepelnej elektrárni Vértesi erómü.

V roku 2007 získala licenciu na prevádzkovanie dopravy na celoštátnych a regionálnych dráhach ŽSR a súčasne bezpečnostné oprávnenie typu „A“, na základe ktorého získala v roku 2008 ako prvá zahraničná spoločnosť bezpečnostné oprávnenie typu „B“ v Maďarsku a o rok neskôr aj v Českej republike.

1-r430_res.jpg

Stroje na trati

Svoj prvý nákladný vlak poslala na trať Dubnica – Šurany – Komárom v apríli 2008. „Spočiatku sme vykonávali svoju dopravnú činnosť len s prenajatými hnacími dráhovými vozidlami, ktoré sme postupne od vlastníkov železničných vlečiek odkúpili,“ opisuje ďalšie významné medzníky v živote spoločnosti predseda jej predstavenstva. K dieselovým lokomotívam T – 334, 740, 742  pribudli hnacie dráhové vozidlá radu 750 a 770, neskôr ďalšia lokomotíva radu 770. Spoločnosť si prenajíma aj elektrické striedavé a jednosmerné lokomotívy radu 140, 240, 242, 363.5, Siemens, Softronic. V roku 2011 si spoločnosť ako prvá na Slovensku kúpila zrekonštruovanú striedavú elektrickú lokomotívu radu 240 číslo 240 039.

6-r757_res.jpg

7-r954_res.jpg

 

Pokrývajú celú strednú Európu

Okrem nárastu počtu pracovníkov z dvoch na súčasných 157 pracovných miest na Slovensku a v Maďarsku firma postupne zvyšovala objem prepravených ton tovaru na 3,4 milióna ton v roku 2015 a tiež výnosy až na súčasných 18,300 milióna eur. „Od vzniku spoločnosti sme nadobudli dlhodobý majetok v celkovej hodnote 9,22 milióna eur,“ bilancoval L. Szuťányi.

PSŽ, a. s., je nadnárodnou spoločnosťou, ktorá pôsobí v troch štátoch strednej Európy. V roku 2014 bola založená pobočka v Maďarsku. „Máme podpísané zmluvy o odovzdávaní vlakov s národnými prepravcami ZSSK Cargo, PKP, ČD, RCA, RCH, Slovinské a Chorvátske železnice a CFR. Dnes dokážeme ťahať nákladné vlaky z priechodových hraničných staníc cez Maďarsko, Slovensko a Českú republiku v smeru sever – juh alebo západ – východ a späť,“ opisuje geografický záber.

Skrátenie doby prepravy dosahuje spoločnosť aj tým, že v hraničných prechodových staniciach nemení lokomotívy, ale menia sa len rušňovodiči, napríklad na maďarsko-slovenskej hranici alebo rušňovodiči pokračujú vo výkone na tratiach Českých dráh.

V roku 2015 sa hlavný akcionár a vedenie spoločnosti PSŽ, a. s., rozhodli pre kúpu prvej viacsystémovej elektrickej lokomotívy Siemens Vectron. Dôvodom bol nárast objemu prepravovaného tovaru, rôzne typy elektrických sústav v jednotlivých štátoch a najmä dlhodobá perspektíva prepráv do štátov, ako Nemecko, Rakúsko, Rumunsko, Chorvátsko, Slovinsko a ďalších.

Lokomotíva Siemens Vectron je prvou lokomotívou, ktorú spoločnosť Siemens predala do vlastníctva železničnej spoločnosti so sídlom na Slovensku. 

durian-r278_res.jpg

benedova-r836_res.jpg

misak-r148_res.jpg

strasser-r173_res.jpg

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,2 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre

Ak ide o turizmus, môžeme sa od Maďarska učiť.

Tlačové správy

Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád

Zhrnuli sme niekoľko kritérií, ktoré Vám pomôžu urobiť si názor o ponukách.

Tlačové správy

Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii

Viete si predstaviť banku otvorenú 24 hodín denne a 7 dní v týždni?

Tlačové správy

Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti

Podarovať na Vianoce kozmetiku nemusí byť klišé, ak sa rozhodnete pre kvalitnú značku.