SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky
INZERCIA

Do vozového parku PSŽ, a.s., pribudla lokomotíva Siemens Vectron

Slávnostné odovzdanie viacsystémovej elektrickej lokomotívy Siemens Vectron sa uskutočnilo 8. februára na Železničnej stanici v Leviciach.

Slávnostné odovzdanie viacsystémovej elektrickej lokomotívy Siemens Vectron sa uskutočnilo 8. februára na Železničnej stanici v Leviciach.

LEVICE. Na podujatí sa zúčastnili zástupcovia spoločnosti Siemens Austria, Siemens Hungaria, zástupcovia akcionárov spoločnosti PSŽ, a. s., Dáša Ďurianová a Ján Ďurian, obchodní partneri, predsedníčka predstavenstva sesterskej spoločnosti Šped-Trans Levice, a.s., Alena Benedová, a zamestnanci a spolupracovníci PSŽ, a.s. a ďalší pozvaní hostia.

psz-strihanie-r947_res.jpg

Prvá Slovenská železničná, a. s., je nadnárodnou spoločnosťou, ktorá sa zaoberá obsluhou železničných vlečiek, prenájom železničných koľajových vozidiel a železničnou nákladnou dopravou tovarov a materiálov. Vo svojom privátnom vozovom parku mala doteraz osem lokomotív. V týchto dňoch k nim pribudla ďalšia, ktorá v sebe spája dva typy lokomotív – poháňaných jednosmerným alebo striedavým prúdom. Jej hlavnou výhodou je, že na štátnych hraniciach s krajinou, kde je iná elektrická sústava, nie je potrebné lokomotívy vymieňať. Viacsystémová lokomotíva Siemens Vectrom patrí medzi najmodernejšie na trhu.

História spoločnosti

Kým spoločnosť PSŽ, a. s., obohatila svoj vozový park o tento moderný hnací stroj, prešla takmer 15-ročným vývojom.

Spoločnosť vznikla doslova na „zelenej lúke“. Zelenú a žltú, symbolické farby mesta Levice, si pri zrode zvolila za svoje firemné farby. „Liberalizácia železničnej dopravy umožnila vstup neštátnych spoločností na železničný dopravný trh. V roku 2003 sa hlavný akcionár spoločnosť Šped-trans, s.r.o., rozhoduje a zakladá  privátny železničný podnik, Prvú Slovenskú železničnú, a.s.,“ priblížil Ladislav Szuťányi, predseda predstavenstva spoločnosti.

szutanyi-new-r498_res.jpg

Svoju činnosť začala firma obsluhou železničných vlečiek v pivovaroch Heineken, Šariš a v Bani Dolina vo Veľkom Krtíši. V roku 2005 podpísala zmluvu na obsluhu železničnej vlečky v spoločnosti Bukocel, kde pôsobí dodnes. V súčasnosti obsluhuje aj železničné vlečky v pivovare Heineken, v spoločnosti ADM -strediská Levice a Sečovce, v Maďarsku v cukrovare v meste Kaposvár a v tepelnej elektrárni Vértesi erómü.

V roku 2007 získala licenciu na prevádzkovanie dopravy na celoštátnych a regionálnych dráhach ŽSR a súčasne bezpečnostné oprávnenie typu „A“, na základe ktorého získala v roku 2008 ako prvá zahraničná spoločnosť bezpečnostné oprávnenie typu „B“ v Maďarsku a o rok neskôr aj v Českej republike.

1-r430_res.jpg

Stroje na trati

Svoj prvý nákladný vlak poslala na trať Dubnica – Šurany – Komárom v apríli 2008. „Spočiatku sme vykonávali svoju dopravnú činnosť len s prenajatými hnacími dráhovými vozidlami, ktoré sme postupne od vlastníkov železničných vlečiek odkúpili,“ opisuje ďalšie významné medzníky v živote spoločnosti predseda jej predstavenstva. K dieselovým lokomotívam T – 334, 740, 742  pribudli hnacie dráhové vozidlá radu 750 a 770, neskôr ďalšia lokomotíva radu 770. Spoločnosť si prenajíma aj elektrické striedavé a jednosmerné lokomotívy radu 140, 240, 242, 363.5, Siemens, Softronic. V roku 2011 si spoločnosť ako prvá na Slovensku kúpila zrekonštruovanú striedavú elektrickú lokomotívu radu 240 číslo 240 039.

6-r757_res.jpg

7-r954_res.jpg

 

Pokrývajú celú strednú Európu

Okrem nárastu počtu pracovníkov z dvoch na súčasných 157 pracovných miest na Slovensku a v Maďarsku firma postupne zvyšovala objem prepravených ton tovaru na 3,4 milióna ton v roku 2015 a tiež výnosy až na súčasných 18,300 milióna eur. „Od vzniku spoločnosti sme nadobudli dlhodobý majetok v celkovej hodnote 9,22 milióna eur,“ bilancoval L. Szuťányi.

PSŽ, a. s., je nadnárodnou spoločnosťou, ktorá pôsobí v troch štátoch strednej Európy. V roku 2014 bola založená pobočka v Maďarsku. „Máme podpísané zmluvy o odovzdávaní vlakov s národnými prepravcami ZSSK Cargo, PKP, ČD, RCA, RCH, Slovinské a Chorvátske železnice a CFR. Dnes dokážeme ťahať nákladné vlaky z priechodových hraničných staníc cez Maďarsko, Slovensko a Českú republiku v smeru sever – juh alebo západ – východ a späť,“ opisuje geografický záber.

Skrátenie doby prepravy dosahuje spoločnosť aj tým, že v hraničných prechodových staniciach nemení lokomotívy, ale menia sa len rušňovodiči, napríklad na maďarsko-slovenskej hranici alebo rušňovodiči pokračujú vo výkone na tratiach Českých dráh.

V roku 2015 sa hlavný akcionár a vedenie spoločnosti PSŽ, a. s., rozhodli pre kúpu prvej viacsystémovej elektrickej lokomotívy Siemens Vectron. Dôvodom bol nárast objemu prepravovaného tovaru, rôzne typy elektrických sústav v jednotlivých štátoch a najmä dlhodobá perspektíva prepráv do štátov, ako Nemecko, Rakúsko, Rumunsko, Chorvátsko, Slovinsko a ďalších.

Lokomotíva Siemens Vectron je prvou lokomotívou, ktorú spoločnosť Siemens predala do vlastníctva železničnej spoločnosti so sídlom na Slovensku. 

durian-r278_res.jpg

benedova-r836_res.jpg

misak-r148_res.jpg

strasser-r173_res.jpg

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Videobanking. Nová éra bankovania je tu

To, čo sa ešte pred rokom mohlo zdať ako scéna zo sci-fi, je dnes realitou.

Tlačové správy

Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce

Aktuálna situácia môže viesť k demotivácii aj prokrastinácii v práci. Čo robiť, aby sa to nestalo vám alebo vašim zamestnancom?

Tlačové správy

Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020

Celkový trh s uvedenými vozidlami tak poklesol o takmer 25% oproti roku 2019.