SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Rozhoduje cena a more. Na popularite stratilo najmä Turecko

Rozhoduje cena, more a bezpečnosť. Na popularite stratilo najmä Turecko, zatiaľ čo Česko postúpilo do prvej trojky.

Bratislava, 14. júna 2016 – Väčšina Slovákov a Sloveniek si v tomto roku dopraje letnú dovolenku. Za oddychom plánuje vycestovať 81 % z nich, pričom asi 4 z 10 chcú stihnúť minimálne dve dovolenky – jednu v zahraničí, druhú na Slovensku. Pod výber tohtoročnej destinácie sa podpísali aj teroristické útoky z uplynulých mesiacov, tvrdia dve tretiny opýtaných. Dominovať bude opäť Chorvátsko, zatiaľ čo populárne Turecko kleslo až za Česko, Španielsko aj Maďarsko.

 

Kufre na dovolenku si budú toto leto baliť najčastejšie obyvatelia Bratislavského a Trenčianskeho kraja. Za oddychom plánuje vycestovať vyše 85 % z nich. Naopak, najmenej ľudí plánuje dovolenkovať z Prešovského a Košického kraja (76,3 %). Vyplýva to z exkluzívneho prieskumu Poštovej banky v spolupráci s prieskumnou agentúrou 2muse.

 

Dominovať bude najmä zahraničie, kde plánuje dovolenkovať 62 % opýtaných. Na Slovensku bude hľadať oddych 52 % respondentov (pozn. niektorí respondenti plánujú dovolenkovať aj v SR, aj v zahraničí).

 

Pribudne dovolenkárov v Česku na úkor Turecka a Maďarska

Nie je prekvapením, že väčšina tých, ktorí chcú dovolenkovať v zahraničí, sa plánuje vybrať do Chorvátska. Za oddychom tam vyrazí vyše tretina opýtaných. Na druhej priečke sa umiestnilo Taliansko. „Skokanom“ zo 7. na 3. miesto sa stala Česká republika, kde plánuje dovolenkovať 13 % opýtaných.

 

Naopak, najvýraznejší pokles popularity, zo 4. na 10. priečku, zaznamenalo Turecko. Zatiaľ čo v roku 2014 tam plánoval dovolenkovať každý desiaty Slovák (9,5 %), v tomto roku tam pôjdu traja zo sto opýtaných (3 %).

 

Z prieskumu ďalej vyplýva, že pre väčšinu ľudí je pri výbere krajiny najdôležitejšia cena (58 %) a prístup k moru (53 %). Pre polovicu opýtaných je tiež kľúčová bezpečnostná situácia v destinácii. Dvaja z troch opýtaných uviedli, že nedávne teroristické útoky v Európe ovplyvnili výber ich dovolenkovej destinácie.

 

Po Slovensku bez cestovnej kancelárie, za hranicami je pomer vyrovnaný

Slováci dovolenkujú v zahraničí v priemere 10 dní, „doma“ oddychujú o niečo kratšie, 8 dní. Ak ľudia cestujú na Slovensku, služby cestovnej kancelárie využívajú len málokedy a 61 % z nich cestuje na vlastnú päsť. Do zahraničia sa bez cestovnej kancelárie plánuje vybrať 39 % opýtaných.

 

 

Peniaze pred dovolenkou a na dovolenke

Väčšina dovolenkárov si šetrí na dovolenku v predstihu počas roka. Peniaze sú zároveň najčastejším dôvodom, prečo na dovolenku necestujú (62 %) a s výrazným odstupom nasledovali študijné či pracovné povinnosti, ktoré sú prekážkou pre zhruba desatinu opýtaných, ktorí dovolenku neplánujú.

 

Väčšina ľudí si na letné dovolenky v cudzine plánuje zobrať hotovosť a platiť v eurách (59 %), prípadne v tamojšej mene (44 %). Debetná karta pri platbách v zahraničí nad kreditnou kartou výrazne vyhráva.

 

„Dovolenkárom odporúčame používať najmä platobnú kartu, nakoľko nosenie veľkej hotovosti môže byť rizikom. Samozrejme, menšiu hotovosť by ste mali mať aj po ruke, lebo najmä menší obchodníci často nemajú platobné terminály,“ ozrejmuje riaditeľ Odboru retailových produktov Poštovej banky Juraj Dolný.

 

Poplatky za výber hotovosti v cudzine si finančné domy stanovujú individuálne. Platí však pravidlo, že ak si budú dovolenkári vyberať hotovosť z bankomatu v rámci eurozóny, bude ich to stáť maximálne toľko, ako keby si vyberali hotovosť na Slovensku z bankomatu cudzej banky.

 

Klientom sa odporúča zaplatiť kartou aj letenky či celý pobyt, nakoľko v prípade skrachovania leteckej spoločnosti alebo cestovnej kancelárie sa peniaze klientovi vrátia naspäť v plnej výške.

 

Väčšina dovolenkárov sa plánuje poistiť

Napriek tomu, že väčšina opýtaných zatiaľ neriešila nepríjemné situácie na letných dovolenkách, radšej nepodceňujú situáciu a takmer tri štvrtiny z nich (72 %) sa pre istotu dávajú na pobyt na dovolenke poistiť.

 

„Prieskum potvrdil naše doterajšie skúsenosti, podľa ktorých je najbežnejšou súčasťou poistenia krytie liečebných nákladov v zahraničí, poistenie zodpovednosti za škody a úrazové poistenie. O niečo častejšie ako v minulosti sa ľudia pripoisťujú aj na omeškanie letu, storno objednanej služby a právnu asistenciu,“ vysvetľuje riaditeľ tvorby produktov Poštovej poisťovne Ondrej Reichbauer.

Pokiaľ už v minulosti opýtaným nejako poistná udalosť skomplikovala dovolenku, najčastejšie išlo o úraz bez potreby hospitalizácie (14 %), omeškanie letu (8 %) alebo stratu či odcudzenie batožiny (7 %).

Poštová banka pôsobí na slovenskom trhu už 23 rokov. S miliónom klientov patrí v oblasti retailu k najsilnejším bankám. Jej vlastnú sieť tvorí 44 pobočiek, 216 bankomatov a svoje služby poskytuje aj na viac ako 1 500 poštách po celom Slovensku. Jej klienti majú k dispozícii viac ako 7 000 miest na výber hotovosti. Štandardnú ponuku bankových produktov a služieb dopĺňajú poistné produkty, podielové fondy a dôchodkové sporenie v druhom pilieri.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  5. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  6. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  7. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. V Polkanovej zasadili dobrovoľníci les budúcnosti
  2. Drevo v lese nie je dôkaz viny:Inšpekcia dala LESOM SR za pravdu
  3. Recept proti inflácii: investície do podnikových dlhopisov
  4. Skupina UCED expanduje v Česku aj v strednej Európe
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná?
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  7. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  8. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 18 168
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 9 668
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 4 764
  4. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 3 868
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 804
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 465
  7. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 2 057
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 1 834
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Projekt už prekročil dôležitý míľnik – celkovo už bolo vysadených viac ako 670 tisíc stromčekov.


12m

Štátny dozor neidentifikoval žiadne porušenie legislatívy.


5 h

UCED oslavuje 10 rokov rastu a je úspešným hráčom na trhu.


INZERCIA 23. apr

Na riešenia Norberta Schillinga sa spoliehajú nemocnice, banky i výrobné závody.


INZERCIA 22. apr
SkryťZatvoriť reklamu