SME
Streda, 13. november, 2019 | Meniny má Stanislav
INZERCIA

Michatek rozhýbal svojich zamestnancov

Osem hodín sedenia za počítačom či státia za strojným zariadením denne - realita ľudí pracujúcich (nielen) vo výrobných závodoch.

Osem hodín sedenia za počítačom či státia za strojným zariadením denne - realita ľudí pracujúcich (nielen) vo výrobných závodoch. Poznáte to: stres, dlhodobé sedenie či státie v predklone, stuhnutá šija, bolesti chrbtice, krížov a všetkých možných svalových či kĺbových partií. „Áno, viem!“ poviete si, „chcelo by to konečne si zacvičiť.“ Lenže kedy? Po práci utekáte po deti, nakúpiť a rýchlo domov navariť, upratať a konečne si trochu oddýchnuť pri televízii na gauči. Vonku je už tma, možno aj prší, a do fitnescentra by Vás teraz z domácej pohody už nikto nevytiahol.

foto-fitness-1-r585_res.jpg

V médiách ste už viackrát zachytili, že moderné firmy zavádzajú fitnescentrá priamo na pracovisku. Dobrá správa!Toto je realitou už aj na východnom Slovensku. Spoločnosť MICHATEK, k.s. sídliaca v Michalovciach nielenže takéto fitnescentrum pre svojich zamestnancov už prevádzkuje, ale navyše v spolupráci s trénerom Michalom Lakatošom zorganizovala sériu fitness workshopov pohybovej prípravy. Popri pravidelnom cvičení a masážach na pracovisku si tak prišli na svoje i začiatočníci, ktorí doteraz len uvažovali, že by konečne začali cvičiť.

foto-fitness-2-r302_res.jpg

Prvé stretnutie bolo teoretické. Účastníci kurzu sa dozvedeliviac o zdravej výžive či výživových doplnkoch, a povedali si, ako by mali optimálne postupovať, keď ešte len začínajú pravidelne cvičiť či posilňovať. V praktickej časti začal Michal účastníkov "rozhýbavať" tzv. resetmi, t.j. cvikmi zameranými na obnovu mobility tela, ktorú najmä ľudia pracujúci v administratíve strácajú dlhodobým sedením. Následne pokračovali nácvikom základných pohybových vzorov ako sú bedrový ohyb či drep a vysvetlili si aj ich praktické využitie v bežnom živote a ich úlohu pri prevencii zranení. Naučili sa teda ako správne zodvihnúť bremeno, či manipulovať s ním, ale aj to, ktorými cvikmi začať pracovať na tom najpodstatnejšom – na sile. Na tréningoch postupne precvičovali a vylaďovali techniku týchto cvikov tak, aby si pri ich zaradení do tréningu neublížili, ale naopak stali sa efektívnym nástrojom pre zlepšenie stavu ichpohybového aparátu, poznačeného dlhodobým sedením a pre celkové posilnenie tela. V rámci tejto pohybovej prípravy boli vyzbrojení užitočnými základmi pre začatie aktívnej športovej činnosti či posilňovania.

mtimg0014lr-r298_res.jpg

Aby sme však neboli príliš všeobecní, nechajme účastníkov kurzu zhodnotiť, ako boli s tréningami spokojní a čo to dalo im osobne:

Mikuláš: „Celý nápad hodnotím veľmi kladne. Výborné tréningy, ktoré človeku ukážu ako na tom je a akým smerom sa uberať, ak človeku jeho zdravie nie je ľahostajné. Jednotlivé cviky umožňujú zlepšiťcelkovú prácu tela ako aj dosiahnuť progres pri cvičení s váhami.Prístup trénera bol taktiež vynikajúci.“

Erik: „Je to ako sa učiť sa abecedu, 99% ľudí to robí presne naopak, najskôr píše (cvičí) a potom sa učí abecedu (správne cvičiť)“.

Martin: „Je to posilňovanie, aké ľudia nepoznajú.Má to byť náprava celého tela a zlých pohybových návykov“.

mtimg0015lr-r866_res.jpg 

Lucia: „Idea pripraviť telo na pohyb je veľmi dômyselná. Veľa pohybov vykonávame nesprávne, čím si pri cvičení so záťažou alebonapríklad behaním môžeme ublížiť. Ďakujem Michalovi, že nám to pripomenul a že nám ukázal, ako posilniť kmeňové svalstvo cvičením s vlastnou váhou, získať tak lepšiu stabilitu a tiež lepšiu mobilitu kĺbov. Tréningy vo mne prebudili túžbu vrátiť sa k pravidelnému cvičeniu.Michal je skúsený a znalý problematiky, teoretické i praktické poznatky podáva jasne a zrozumiteľne.“

mtimgl1026lr-r534_res.jpg

Gabika: „ Cvičenie s osobným trénerom sa mi veľmi páčilo. Cieľom tejto prípravy bolo naučiť sa rozhýbať telo pred samotným cvičením (resety) a získať správne pohybové návyky, ktoré mi, ako už teraz viem, chýbali. Tiež nám ukázal jednoduché, ale účinné cviky ako si spevniť celé telo. Prístup školiteľa bol vysoko profesionálny, odborný a ľudský.“

Zuzana: „Na Mišovi sa mi páčilo to, že nám na rozdiel od skupinových tréningov, kde sa technika cvikov učí zrýchlene (alebo aj vôbec), dopodrobna vysvetlil techniku, dôsledky nesprávneho cvičenia resp. necvičenia vôbec, a najmä to, že mu išlo o to, aby sme si všetky cviky naozaj osvojili a používali aj ,,v reálnom živote“. Po workshopoch mám iný pohľad na cvičenie. Už si nemyslím, že sa človek musí hodiny trápiť vofitku, aby precvičil celé telo.“

mtimgl1031lr-r614_res.jpg

MICHATEK,k.s. je nemecká strojárenská výrobná spoločnosť, vytvárajúca v „srdci Zemplína“ aktuálne viac než 270 pracovných miest. Výroba kuchynských spotrebičov a ich častí prevažne na export v spoločnosti neustále narastá a preto plánuje v blízkej budúcnosti výstavbu a otvorenie svojejuž tretej výrobnej haly. V rámci sociálnej starostlivosti chce Michatekpodporou cvičenia prispieť k trvalému zdraviu svojich zamestnancov a zároveň inšpirovaťostatných zamestnávateľov v okolí k podpore zdravého životného štýlu na pracoviskách.

Autor: ls

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,4 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.

Výška fixného výnosu sa mení podľa výšky a dĺžky investície

Tlačové správy

Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku?

Už dnes si môžete kúpiť SME so špeciálnou prílohou pre budúcich vysokoškolákov.

Tlačové správy

Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček

Trápili vás pri dopĺňaní železa kŕče či iné nepríjemné tráviace ťažkosti? Asi preto, že ste správne nevyužili silu prírody.