SME
Nedeľa, 4. jún, 2023 | Meniny má Lenka

Marianna Fuksová: Dobrý predajca musí byť trochu aj psychológ

Marianna je súčasťou úspešného príbehu realitnej kancelárie HERRYS takmer od začiatku.

Marianna je súčasťou úspešného príbehu realitnej kancelárie HERRYS takmer od začiatku. Dnes vedie tím predajcov developerských projektov a pomáha naštartovať kariéru svojim novým kolegom. A práce má stále plné ruky. S Mariannou sme sa rozprávali nielen o tom, čo ju na práci predajcu oslovilo a prečo ju to stále baví ale aj o tom, prečo prestala plánovať svoju budúcnosť.

1749323114880120079003148099978217877143961o-r694_res.jpg

Začnime od začiatku – ako dlho si v realitnom biznise a čo tomu predchádzalo?

Do realitného biznisu som prišla pred siedmymi rokmi práve z developerského prostredia. V čase, keď som rozmýšľala čo ďalej, ma oslovila ponuka byť jednou z prvých predajcov developerských projektov v realitnej kancelárii HERRYS. Ponuka spĺňala presne to, čo som hľadala - chcela som sa vyprofilovať na novostavbách a HERRYS mal vždy v portfóliu najlepšie projekty, preto som neváhala ani minútu.

Nadviazala si v práci aj na predchádzajúce štúdium?

Vyštudovala som marketingovú komunikáciu, takže zdanlivo úplne iný smer, ale práve marketing veľakrát využívame pri nastavovaní jednotlivých projektov. Najmä v začiatkoch, keď sa HERRYS ešte iba formoval, využívala som marketing takmer denne. Nastupovala som do firmy v čase, keď sa veľa vecí iba kreovalo a to bola pre mňa veľká príležitosť môcť sa spolupodieľať na smerovaní firmy. Dnes má HERRYS plnohodnotné marketingové oddelenie, ktoré funguje ako špecializovaná reklamná agentúra pre developerov – od definovania názvu projektu a jeho identity až po produkciu, čo je pre nás obrovská konkurenčná výhoda.   

Čo ťa na tejto práci oslovilo a baví dodnes?  

Rôznorodosť. Pracujeme súčasne na viacerých projektoch, pričom niektoré sa práve uzatvárajú, niektoré aktívne predávame a zároveň prichádzajú aj nové projekty. Každý projekt si pritom vyžaduje iný prístup, či už predajný, alebo marketingový, pretože každý je určený pre inú cieľovú skupinu. A práve táto rôznorodosť je pre mňa veľmi zaujímavá.

A samozrejme sú to aj ľudia, s ktorými pri tejto práci prichádzam do kontaktu. Je pre mňa veľká česť, keď sa na mňa obráti klient so žiadosťou, aby som mu pomohla vyriešiť otázku bývania. Uvedomujem si totiž, že pre mnohých je to jedno z najdôležitejších rozhodnutí v živote vôbec. 

Začínala si ako predajca developerských projektov, dnes robíš projektovú manažérku. Čo je aktuálne tvojou náplňou práce?

Viac sa špecializujem na manažment predaja projektov, ktorý zahŕňa analýzu trhu s novostavbami s cieľom nastaviť optimálnu stratégiu budúceho projektu. Dnes nás developeri oslovujú už v momente, keď kúpia pozemok a chcú vedieť, čo by, z hľadiska trhu, bolo vhodné tam postaviť. My im pripravujeme posudky, pomáhame zadefinovať optimálne výmery a dispozície bytových jednotiek a spolupracujeme aj pri cenotvorbe, čo ma tiež mimoriadne zaujíma. Nové developerské projekty, ktoré budeme zahajovať tento rok, budú predávať predajné tímy a ja ich budem v podstate iba viesť. Ale aj práca samotného predajcu je veľmi zaujímavá. HERRYS zastupuje najlepších developerov, predajca tak má možnosť prísť do kontaktu s veľmi zaujímavými ľuďmi.

Aký je rozdiel medzi pozíciou predajcu developerských projektov a prácou realitného makléra?

Pri developerských projektoch ide vo väčšine prípadov o predaj „z papiera“, čo v praxi znamená, že s klientom neabsolvujem osobnú obhliadku nehnuteľnosti. Úspešnosť predaja vo veľkej miere závisí od osobnosti konkrétneho predajcu, od jeho prejavu a vzájomných sympatiách s klientom. Od toho, ako dokáže danú nehnuteľnosť odprezentovať, ako ju dokáže „predať“. Stále hovorím, že predajca musí byť tak trošku aj psychológ, pretože v priebehu prvých 30 sekúnd musí zhodnotiť klienta, ktorý oproti nemu sedí a tomu prispôsobiť prezentáciu projektu. A mne sa práve toto veľmi páči, že okrem kvalitného produktu úspech závisí predovšetkým odo mňa.

Pri sekundárnom trhu je situácia odlišná?

Pri sekundárnom trhu do tohto procesu prirodzene vstupuje aj majiteľ danej nehnuteľnosti, ktorý môže mať tiež určitú predstavu o jej predaji.  Na druhej strane, maklér na sekundárnom trhu má veľkú výhodu v tom, že predáva reálnu nehnuteľnosť, ktorú si klient môže prísť pozrieť, ohmatať....

V HERRYSE si päť rokov. V čom vidíš jeho jedinečnosť v porovnaní s konkurenciou?

HERRYS je najúspešnejšia  realitná kancelária v exkluzívnom predaji developerských projektov na trhu a zvnútra funguje ako perfektne vyladený stroj - máme vlastné školiace systémy, perfektne zladený marketing, pracujú pre nás agentúry, takže v tomto smere máme my, predajcovia, v porovnaní s inými realitnými kanceláriami, oveľa lepšiu podporu. Dôkazom sú všetky 100% vypredané projekty ako napr. Jantár Jarovce, Hájpark, alebo prvé dve fázy projektov Nobelova a Nový Ružinov.

Si nielen úspešná manažérka, ale aj manželka a matka. Darí sa ti nájsť rovnováhu medzi pracovným a rodinným životom?

Pre mňa je veľmi dôležité, že HERRYS mi dáva priestor profesijne sa realizovať, ale zároveň som schopná reálne fungovať aj ako manželka a matka. HERRYS je veľmi pro-rodinne orientovaná firma, ktorá rešpektuje, že každý z nás má aj iné potreby a záujmy a vychádza nám v ústrety.

Kde vidíš samu seba o päť rokov?

Plánovať som už radšej prestala 😊.  Dôležitejšie ako to, kde sa vidím, je pre mňa stav, ktorý by som chcela dosiahnuť. Riadim sa krédom, že život treba naozaj žiť, nielen prežívať. Rada cestujem, takže v tomto zmysle sa o päť rokov vidím bohatšia o nové zážitky a skúsenosti. Pre mňa je toto cesta, ako dosiahnuť stav spokojnosti a nadhľadu.


Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Inzercia - Tlačové správy

  1. Aj vaše dieťa sa môže veľmi jednoducho nakaziť parazitmi.
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku
  3. Kúpa investičného bytu je aktuálne výhodnejšia aj vďaka bonusom
  4. Zuzana Vačková: Verím, že lásku ešte stretnem
  5. Dovolenkový raj kúsok za hranicami
  6. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu
  7. Krásna a zdravá pokožka už za 10 dní
  8. V Bratislave sa koná Globsec
  1. Slováci milujú grilovanie s rodinou a priateľmi, ukázal prieskum
  2. Z vernostných kariet Terno a Kraj sa stávajú už aj platobné
  3. Čítanie vytvára pre vaše deti bezpečný prístav!
  4. dm sa zameriava na ženské zdravie
  5. Generácie Y a Z budú musieť dlhšie pracovať a viac sporiť
  6. Ako si správne vybrať sporiaci účet?
  7. HYPONÁJOM, odložte hypotéku a svoj nový byt splácajte už teraz
  8. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku
  1. Staršie domy zatepľujú druhýkrát. Majitelia urobili chybu 15 717
  2. Hodnotenie profesionála: testovali sme hotely v Side a Beleku 8 442
  3. Kúpa investičného bytu je aktuálne výhodnejšia aj vďaka bonusom 8 152
  4. Aká má byť hrúbka izolácie pri rekonštrukcii domu? 7 949
  5. Zuzana Vačková: Verím, že lásku ešte stretnem 4 532
  6. Plánujete toto leto dovolenku v Chorvátsku? 4 497
  7. Tesco v Levoči otvára jedinečnú predajňu 3 336
  8. O koľko drahšia bude tento rok dovolenka pri mori? 2 843
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Pochutnávajú si na kuracom a bravčovom mäse, ale aj klobásach či slanine.


2. jún

Spoločnosť TERNO real estate, ktorá prevádzkuje sieť potravín Terno a KRAJ, spúšťa nový projekt pre svojich zákazníkov.


2. jún

UNICEF stojí pri všetkých láskavých rodičoch. V júni, ktorý je mesiacom rodičovstva, ponúka niekoľko inšpiratívnych tipov.


2. jún
SkryťZatvoriť reklamu