INZERCIA

Predávate nehnuteľnosť? Inšpirujte sa tipmi od profesionálov

Základom dobrého inzerátu by mali byť pekné fotografie.Čo všetko by mal ešte obsahovať, a ako s ním pracovať, sa dozviete v článku

(Zdroj: HERRYS)

Ak plánujete predaj nehnuteľnosti, mali by ste vedieť, že viac ako 98% kupujúcich hľadá svoje nové bývanie na internete. Preto inzerát, ktorý zverejníte, by mal vašu nehnuteľnosť prezentovať v tom najlepšom svetle. Čo všetko by mal obsahovať? A ako s inzerátom ďalej pracovať, aby po pár dňoch na internete nezapadol prachom? Prinášame vám niekoľko zásad, ktoré môžu byť kľúčom k úspešnému predaju vašej nehnuteľnosti.

Základom dobrého inzerátu by mali byť pekné, kvalitné a pútavé fotografie.

Dobrá fotografia by mala u potenciálnych kupujúcich vzbudiť záujem a túžbu uvidieť váš byt alebo dom na vlastné oči. Preto ak ste boli doteraz presvedčení o tom, že odfotiť byt alebo dom je predsa hračka a postačí na to mobilný telefón, nie je to celkom pravda. Fotografia je obal, ktorý predáva a preto by ste ju nemali podceňovať. Ak si na fotenie netrúfate sami, obráťte sa na profesionála.

Profesionálne fotografie niekoľkonásobne zvýšia šance na predaj vašej nehnuteľnosti.

Dnes už dokonca ani nemusíte sami hľadať realitného fotografa a platiť za jeho služby. Na trhu sú totiž aj realitné kancelárie, v ktorých nehnuteľnosti určené na predaj fotí profesionálny fotograf. Jednou z nich je aj realitná kancelária HERRYS. „Našim klientom chceme pri predaji nehnuteľnosti zaručiť najlepší možný výsledok. Preto všetky nehnuteľnosti, určené na predaj, fotí u nás profesionálny realitný fotograf.“ hovorí Martin Marsina, associate partner v realitnej kancelárii HERRYS a dodáva: „Takéto fotografie pritiahnu pozornosť väčšieho množstva kupujúcich, z čoho automaticky vyplýva viac obhliadok a vyššia šanca, že sa ponúkaná nehnuteľnosť rýchlo a dobre predá.“

A či je takáto forma prezentácie vhodná aj pre malý alebo nie príliš príťažlivý byt? Martin Marsina ubezpečuje: Tento benefit poskytujeme všetkým našim klientom, bez ohľadu na veľkosť alebo úroveň vnútorného vybavenia predávanej nehnuteľnosti. Práve pri menších alebo menej atraktívnych nehnuteľnostiach, môže byť rozdiel medzi štandardnou fotkou a fotkou od profesionálna najväčší, preto by som tento nástroj pri predaji žiadnej nehnuteľnosti nepodceňoval.“

Na príprave záleží

Nemenej dôležitým faktorom, ktorý vplýva na kvalitu prezentácie ponúkanej nehnuteľnosti, je príprava na fotenie. Fotky neupravených a zaprataných nehnuteľností pôsobia chaoticky a potenciálneho kupujúceho skôr odradia. Kvalitnej prezentácii vždy pomôže kompletné upratanie či dokonca vymaľovanie, dôkladná príprava a styling pred fotením. „Našim klientom vždy poskytneme celý zoznam praktických rád a odporúčaní ako pripraviť jednotlivé miestnosti na fotenie. Cieľom je odprezentovať nehnuteľnosť bez rušivých prvkov, preto je pred fotením vhodné napríklad odstrániť všetky predmety z pracovnej dosky v kuchyni, kozmetiku v kúpeľni, zvesiť bielizeň zo sušiaka na balkóne či schovať odpadkové koše. V prípade už neobývaných bytov je vhodnejšie vysťahovať starý nábytok a tým viac vynikne samotný priestor.“ odporúča Marsina.

K fotkám patrí text

Okrem dostatočného množstva fotografií by mal každý inzerát obsahovať aj podrobný popis predávanej nehnuteľnosti. "Samotný text by nemal byť zavádzajúci a mal by popisovať skutočný stav. V opačnom prípade sa nehnuteľnosť stane cieľom realitnej turistiky, ale bez vážneho záujmu o kúpu.“ upozorňuje Marsina.

Prípravou kvalitného inzerátu a jeho zverejnením na realitných portáloch to však nekončí. Naopak, podľa Marsinu je to iba začiatok: „Nestačí len zverejniť ponuku na internete a čakať kedy a či vôbec inzerát niekoho osloví. K predaju nehnuteľnosti je potrebné pristupovať aktívne. Inzerát je potrebné aktualizovať a priplatiť si za jeho zobrazenie. Aj napriek tomu však jednotlivec nikdy nevygeneruje taký počet záujemcov ako skúsená realitná kancelária.upozorňuje Marsina a pokračuje: „V HERRYSe využívame na podporu predaja celý súbor marketingových nástrojov, napr. online banery, PPC reklamu či priamy marketing na rozsiahlu databázu našich klientov. Takisto pracujeme aktívne so sociálnymi sieťami a optimalizáciou webu pre vyhľadávače, čo pozitívne ovplyvňuje návštevnosť na našej stránke. Vďaka tomu dokážeme vygenerovať veľké množstvo dopytov a následne predať nehnuteľnosť rýchlejšie alebo za lepšiu cenu.“ dodáva Marsina na záver.

Predaj nehnuteľnosti je zvyčajne jeden z najväčších obchodov, ktorý väčšina z nás vo svojom živote uskutoční. Preto, ak uvažujete nad tým, že zveríte predaj svojej nehnuteľnosti do rúk realitnej kancelárie, mali by ste si všímať ako a kde inzeruje. Spôsob a forma prezentácie nehnuteľností by malo byť jedným z kľúčových kritérií, na základe ktorého sa budete rozhodovať pre spoluprácu s konkrétnou realitnou kanceláriou. Pre inšpiráciu vám odporúčame pozrieť si, akým spôsobom prezentuje nehnuteľnosti určené na predaj realitná kancelária HERRYS.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2 milióny čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME


Najčítanejšie správy na SME


Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Čo si myslia mamy youtuberov o tom, čo robia ich deti?

Opýtali sme sa na to mám Bekima, Sellasieho a Surovej dcérky.

Tlačové správy

Nedocenený génius - prečo chýba v našich knižniciach?

Mnohými kritikmi je považovaný za najlepšieho slovenského spisovateľa. Rudolf Sloboda by v apríli oslávil 80 rokov.

Tlačové správy

Keď Slováci krotia morský vietor

CrazyFly z Nemšovej je známa značka vo svete kiteboardingu.

Tlačové správy

Park pod Kolibou prepája mesto s prírodou

Projekt Park pod Kolibou v prémiovej štvrti Bratislavy mení pojem rodinné bývanie.