SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Podnikanie v čase pandémie ochorenia COVID-19

Epidémia COVID-19 otriasla podnikateľským prostredím a firmy čelia otázkam, ako prežiť a opätovne naštartovať svoje podnikanie.

V článku sme pre Vás pripravili stručný náčrt tém, ktoré sú v týchto dňoch dôležité pre väčšinu podnikateľov. Kliknutím na odkazy v tomto článku si Vás dovoľujeme pozvať k čítaniu článkov spracovaných advokátskou kanceláriou, ktorých cieľom je predostrieť Vám možné riešenia a poskytnúť pomoc k jednotlivým otázkam, ktoré nová, náročná situácia so sebou priniesla.

Firmy sa dnes zaoberajú najmä otázkou ako môžu postupovať, aby prijali opatrenia na zamedzenie šírenia ochorenia a zároveň zachovali nároky svojich zamestnancov , či už ide o ochranu ich zdravia, mzdové nároky a v neposlednom rade aj ochranu osobných údajov , do ktorých by práve v dôsledku opatrení mohlo byť neoprávnene zasiahnuté.

Prijaté opatrenia sa dotkli nielen pracovnoprávnych vzťahov. Znemožnili alebo podstatne sťažili tiež plnenie zmluvných záväzkov voči spotrebiteľom, ako tomu v rozsiahlej miere čelia cestovné kancelárie , ako aj voči obchodným partnerom. Vynárajú sa preto otázky týkajúce sa zmluvnej zodpovednosti v súvislosti s odvolaním na okolnosti vis maior , či otázky uplatňovania nárokov a pohľadávok v čase pandémie. Prevádzky, ktoré na základe opatrení ÚVZ SR museli byť zatvorené riešia možnosti, ako znížiť náklady na nájomné za priestory svojich prevádzok.

S cieľom zmierniť negatívne dopady pandémie bolo prijatých viacero opatrení zo strany štátu. Napríklad v podobe odkladu daňovej povinnosti , úpravy plynutia lehôt či zavedenia príspevkov pre zamestnávateľov, SZČO či jednoosobové s.r.o. Taktiež boli prijaté početné opatrenia v oblasti justície a finančnej správy. Cieľom pomoci je zmierniť negatívne dôsledky pandémie a pomôcť národnej ekonomike v maximálnej možnej miere a tým tiež zabrániť hroziacej vlne konkurzov či reštrukturalizácií.

Pre účely praktického zjednodušenia procesov na zabezpečenie verejných potrieb boli upravené podmienky otvárania ponúk v rámci procesov verejného obstarávania a pre obdobie pandémie sa dočasne upravili požiadavky na zápis do registra partnerov verejného sektora .

Opodstatnenie pri riešení koronakrízy majú však aj iné formy pomoci či vhodné nastavenia štruktúry podnikateľov, ktoré síce existujú už dlhodobo, no mnohí podnikatelia o týchto možnostiach a spôsobe ich využitia nevedia. Významnou pomocou môže byť využívanie eurofondov , či zriadenie sociálnych podnikov . Z právneho hľadiska sa vynárajú aj úvahy o možnosti domáhať sa náhrady škody vzniknutej v súvislosti s núdzovým stavom.

Vzhľadom na rozsah problémov môže byť pre podnikateľov problém zorientovať sa v možnostiach pomoci a podmienkach jej oprávneného využitia. V takýchto prípadoch nenahraditeľným prínosom môže byť poskytnutie právneho či iného odborného poradenstva.

Advokátska kancelária Hronček & Partners v spolupráci s partnerskými odbornými poradenskými firmami Top Privacy a BALTEUS združenými pod spoločnou značkou ADVICE CENTRE sú pripravené pomôcť Vášmu podnikaniu prekonať obdobie pandémie a poradiť s využitím dostupnej štátnej a európskej pomoci .

Advokátska kancelária Hronček & Partners poskytuje právne služby aj v ďalších oblastiach práva, vrátane rôznych špecifických ako je daňové právo, farmaceutické a medicínske právo ako aj právo v oblasti dopravy a špedície. Právne služby a zastupovanie intenzívne poskytuje aj v oblasti trestného práva. Pre rok 2020 získala v prestížnej súťaži Právnická firma roka, v kategórii Trestné právo hodnotenie ako veľmi odporúčaná kancelária. Pobočky advokátskej kancelárie sa nachádzajú v Bratislave, Žiline a Martine. Viac informácií a ďalšie odborné články nájdete na webových stránkach https://www.legalfirm.sk/stranky/blogsh a https://www.partnerverejnehosektora.sk/stranky/clanky .

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  2. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu?
  3. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  6. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  2. TIPOS spustil novú kampaň
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  5. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  7. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 9 176
  2. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 8 051
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 7 057
  4. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 7 037
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 6 928
  6. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 4 506
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 4 236
  8. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 4 141
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Bez animácií i hlučných večierkov. Dovolenkujte v hoteloch pre dospelých.


INZERCIA 13. jún

TIPOS spustil v čase futbalových Majstrovstiev Európy hráčov do 21 rokov novú kampaň.


12. jún

Prichádza nová séria HONOR 400.


INZERCIA 12. jún

TN live prináša aktuálne správy, aj úplne nové publicistické relácie.


INZERCIA 12. jún
SkryťZatvoriť reklamu