SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky
INZERCIA

Ako jednať s obchodnými partnermi počas koronavírusu?

Mimoriadne okolnosti koronavírusu viedli podnikateľov k prehodnoteniu obchodno-právnych záväzkov. Viete, ako jednať správne?

Zdroj: Unsplash.comZdroj: Unsplash.com

Každý záväzkovo-právny vzťah je špecifický. S príchodom koronavírusu pribudlo mnoho nových odporúčaní, ktoré by ste mali mať na pamäti pri každom jednaní.

Ak ste dodávateľ, preverte, či zmluva s obchodným partnerom obsahuje dojednanie týkajúce sa vyššej moci a zmluvne dohodnuté možnosti postupu (napríklad predĺženie lehoty o dobu trvania okolnosti vyššej moci alebo právo ukončiť zmluvu).

Bezodkladne tiež písomne informujte partnera o vzniknutej prekážke, ktorá bráni splneniu povinností. Nezabudnite si v oznámení o prekážke uplatniť posunutie lehoty na plnenie s tým, že ste si vedomí skutočnosti, že váš záväzok trvá. Ak si nie ste istí, ako postupovať, pomôcť vám môže advokátska kancelária Legate .

Pokiaľ vám hrozí sankcia zo strany partnera zo zahraničia, vyžiadajte si osvedčenie o udalosti vis maior od SOPK . V prípade, že váš zmluvný partner odstúpi z dôvodu omeškania na vašej strane spôsobeného koronavírusom, neplatnosť odstúpenia môžete napadnúť pre rozpor s poctivým obchodným stykom.

Pri uplatnení zmluvnej pokuty objednávateľom namietnite jej výšku. Súd totiž môže znížiť pokutu až do výšky škody. Vy v tomto prípade za škodu (ušlý zisk a úroky z omeškania) nezodpovedáte. Dohodnite sa aj na zmene podmienok zmluvy a uzatvorte dodatok k zmluve.

V prípade, že ste objednávateľ, informujte partnera o jeho povinnosti poskytnúť plnenie o trvaní záväzku. Ak dodávateľ nevyužil všetky dostupné preventívne opatrenia na zmiernenie škody, obchodnému partnerovi môžete pohroziť zmluvnou pokutou.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky

Stojí za ňou brandingová agentúra GALTON Brands

Tlačové správy

Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon

Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon pre Slovensko a Českú republiku v segmente dioptrických skiel.

Tlačové správy

Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie

Nečakané rozšírenie koronavírusu postavilo populáciu a taktiež rôzne priemyselné odvetvia pred výzvy v mnohých oblastiach života.