SME
Nedeľa, 12. júl, 2020 | Meniny má NinaKrížovkyKrížovky
INZERCIA

Podávame pomocnú ruku slovenskému športu!

Stávková kancelária Niké myslí na budúcnosť slovenského športu. Hovorí výkonný riaditeľ Ing. Roman Berger.

Pán riaditeľ, Niké prichádza s novým konceptom podpory športu. Môžete prezradiť o čo ide?

My v Niké šport milujeme. Vyhrávame, ale aj prehrávame s ním už takmer 30 rokov. Zároveň si ale uvedomujeme neľahkú situáciu v našom športe a považujeme za dôležité sa na jeho rozvoji podieľať. Šport nám pomohol vyrásť z jednej pobočky až na firmu, ktorá má dnes 1000 zamestnancov. Aj takýmto spôsobom mu to chceme vrátiť. Projekt ako finančne pomôcť slovenským športovým nádejam, ale aj amatérskym klubom nosíme v hlavách už dlhé obdobie. Príchodom koronakrízy sa jeho realizácia zrýchlila. Uvedomujeme si, že mnohé kolektívy bojujú o holé prežitie a talentovaní jednotlivci nemajú možnosť rozvíjať svoje nadanie. Chceme im podať pomocnú ruku, preto sme vytvorili Fond pre budúcnosť športu.

Je zaujímavé, že i v tejto dobe, kedy mnohé firmy počítajú straty, Niké prichádza s takýmto projektom.

Je pravda, že aj nás koronavírus dramaticky ovplyvnil, veď prakticky pred pár dňami bolo možné tipovať iba tak stolný tenis, či futbal v Nigérii. Tržby nám poklesli o viac ako 50 percent. Dva mesiace sme mali zatvorené všetky naše pobočky a sedemsto zamestnancov zostalo doma. Všetkým sme vyplácali plný plat, a nie iba 80 percent, ako by sme mohli, lebo my sme rodinná firma, cítime zodpovednosť za našich zamestnancov a navzájom si musíme pomáhať. Ani dnes nie je situácia o moc lepšia. Síce sa začalo hrať zopár futbalových líg, ale nehrá sa napr. tenis a ani žiadne halové športy. Treba ale povedať, že podobne výrazné straty hlásia športové kluby či nádejné športové talenty. Obracajú sa na nás s prosbou o príspevok. A keďže ich osud nám nie je ľahostajný, podávame im pomocnú ruku. Mnohé kluby kvôli koronavírusu bojujú o prežitie a viacerým talentom na rozvoj ich činnosti chýbajú prostriedky. Fond je cesta ako im chceme pomôcť.

Poďme ale k samotnému Fondu. Ako to celé bude v praxi vyzerať?

Keď sme s kolegami rozmýšľali o princípoch, na ktorých by mal byť Fond založený, samozrejme ako prvý nás napadol náš brand „Niké je tipovanie“, takže prvá časť úlohy bola jasná, prepojiť tvorbu finančného rozpočtu Fondu s aktivitami našich tipérov.

Na úvod sme do Fondu vložili 100.000€ ako základnú finančnú čiastku, ktorá bude slúžiť na podporu slovenského športu. Zároveň sa však Niké zaviazala, že za každý tiket, ktorý podajú naši tipujúci prispeje do Fondu čiastkou vo výške 1 cent. Nevyzerá to byť veľa, ale ak si spočítate, že naši klienti podajú za mesiac stovky tisíc tiketov, viem už dnes s určitosťou povedať, že do Fondu pre budúcnosť športu vložíme desiatky až stovky tisíc eur, ktorými budeme vedieť pomáhať širokému spektru športovcov a to od amatérov až po výrazné talenty.

Hovoríte o prvej časti úlohy pri určovaní filozofie Fondu. Aká bola tá druhá časť?

Dlhoročnou devízou Niké je to, že sa snažíme byť firmou, ktorá prináša vzrušenie a zábavu. Tak ako samotné športové podujatia sú vzrušujúcim zážitkom, tak tipovanie na ne by malo byť rovnako plné adrenalínu a zábavy.

Takže druhá časť úlohy bola ako spojiť náš Fond s niečím čo je pozitívne a zábavné. Nápad o vytvorení Fondu pre budúcnosť športu vznikal v najťažších časoch korona krízy a my v Niké sme sa rozhodli, že ľuďom, ktorí sú ustarostení a utrápení, by sme chceli priniesť skutočne niečo veselé.

Znamená to teda, že ak ja som členom športového klubu, alebo jednotlivcom, moju šancu na získanie grantu zvyšuje nápad, či samotné spracovanie zaslaného videa?

Žiadateľ nemôže o podporu žiadať len tak, napríklad listom, ale musí natočiť veselé, inšpiratívne, či kreatívne video. Rovnako môže ísť aj o video s pekným ľudským príbehom. O tieto veselé či pekné videá sa chceme podeliť nielen s našimi fanúšikmi, ale aj so širokou verejnosťou. Pevne veríme, že videá si pozrú nielen tí, ktorí majú byť beneficientami Fondu, ale aj mnohí ďalší užívatelia internetu.

Inými slovami, žiadateľov o príspevok budeme motivovať k tomu, aby natáčali krásne videá, ktoré spätne prinesú radosť tisíckam ľudí, ktorí sa prídu pozrieť na náš portál www.nikefondsportu.sk alebo si to pozrú na našich sociálnych sieťach.

Takýmto nastavením sme uzavreli kruh: „Niké“, „pomoc športovcom“, „tipéri a tipovanie“, „radosť a zábava“ .

Veľmi sa tomu teším, lebo tieto slová reprezentujú to, čo je zakódované v DNA našej firmy.

Z toho, ako zanietene o projekte rozorávate, sa zdá, že tento Fond je Vašou srdcovou záležitosťou.

Áno. Jeho príprave venujem veľa času a spolu s mojim tímom robíme všetko preto, aby to fungovalo. Ak sa nám podarí pomáhať a pritom ešte aj vyčariť niekoľko úsmevov na tvárach, tak to bude skvelý projekt.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,5 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Viete, ako vzniká kvalitná šálka espressa?

Profesionálna baristka prezradila, čo sa skrýva v šálkach kávy Deli by Shell.

Tlačové správy

Turistický sprievodca: Cestujeme na obľúbenú Malorku

Opäť môžeme vyraziť na Malorku. Pomôžeme vám pripraviť sa a naplánovať cestu.

Tlačové správy

Slovenskí študenti rozumejú financiám čoraz lepšie

Nadácia PARTNERS ocenila tých najlepších účastníkov Finančnej olympiády