SME

Ako reštaurácie McDonald’s v hlavnom meste zvládli pandémiu

Napriek neistote, ktorú pandémia priniesla, mohli zostať zamestnanci McDonald’s v Bratislave, ako aj na celom Slovensku, pokojní.

Vďaka priazni zákazníkov, rozširovaniu dostupnosti svojich produktov a donáškovej služby sa spoločnosti podarilo udržať všetky pracovné miesta a zvýšiť podiel na trhu. McDonald’s dokonca naberá nových ľudí, a to nielen v Bratislave, ale po celom Slovensku.

Pandémia zmenila situáciu na pracovnom trhu

Situácia na trhu práce sa vplyvom pandémie zmenila. Kým ešte v roku 2019 sa Slováci nebáli meniť zamestnanie, od minulého roka prejavujú výrazne vyššiu opatrnosť – namiesto flexibility uprednostňujú istotu dlhodobého zamestnania a odolnosť zamestnávateľa voči externým faktorom. „Bolo to síce o niečo náročnejšie, no rozhodla som sa, že sa so žiadnym zamestnancom nerozlúčime, a tak sme aj spravili. Reštauráciu v Bory Mall som prebrala s približne 51 zamestnancami a všetci u nás stále pracujú. Rada by som sa im zároveň poďakovala, že aj napriek náročnej situácii, všetko zvládali výborne,“ hovorí Lucia Matulová, franšízantka McDonald’s, ktorá prebrala reštauráciu v Bory Mall v októbri minulého roka.

Aktuálne hľadajú do prevádzky v Bory Mall dokonca nových zamestnancov. „Nábor sme spustili už začiatkom mája. Hľadáme brigádnikov, ktorí by nám pomohli v letnom období, ktoré bude – dúfame – stabilné,“ dodáva L. Matulová.

Spoločnosti McDonald’s sa podarilo udržať všetky pracovné miesta nielen v Bratislave, ale aj v ostatných častiach Slovenska. Aktuálne je v 35 reštauráciách zamestnaných približne 2 600 ľudí, pričom spoločnosť naberá nových ľudí a ponúka príležitosť každému záujemcovi nájsť stabilnú a dobre ohodnotenú prácu v tejto reštauračnej sieti. „Spoločnosť McDonald’s je aj v týchto komplikovaných časoch oporou pre svojich zamestnancov. Stabilné pracovné prostredie bolo spolu s bezpečnosťou pri práci, hygienou a ochranou zákazníkov i zamestnancov našou hlavnou prioritou v pandemickom období,“ hovorí Adriana Boháčová, People manažérka pre McDonald’s na Slovensku.

Trikrát ocenený Najzamestnávateľ roka

Reštaurácie McDonald’s, rovnako ako celý gastro segment, prešli v roku 2020 neľahkými výzvami. Spoločnosť však nepoľavila v rozvíjaní podnikania ani v komunitnej pomoci, za čo sa jej dostalo po tretíkrát po sebe uznania aj v rámci obľúbenej ankety Najzamestnávateľ roka 2020. „Sme nesmierne hrdí, že sa nám aj tento rok podarilo obhájiť prvenstvo v ankete Najzamestnávateľ roka 2020 v kategórií Cestovný ruch, gastro a hoteliersvo. Je to pre nás obrovské zadosťučinenie a ocenenie vnímame aj ako záväzok do budúcna. Plne si uvedomujeme, že iba vďaka spokojným zamestnancom dokážeme aj naďalej servírovať našim zákazníkom nielen chutné a kvalitné jedlo, ale vytvárať aj príjemnú atmosféru,” povedala A. Boháčová. „Ako poďakovanie za ich skvelú prácu počas náročného obdobia sme im pripravili veľký balík s vitamínmi, rôznymi pochutinami a darčekmi, ktoré sme našim zamestnancom osobne v každej reštaurácii odovzdali,“ dodáva.

Zvyšovanie podielu na trhu

Spoločnosti sa aj napriek sťaženým podmienkam podarilo zvýšiť podiel na trhu. Kým v roku 2019 tvorili návštevy McDonald’s 70 percent všetkých návštev reštaurácií rýchleho občerstvenia na Slovensku, v minulom roku to bolo takmer o tri percentá viac, teda 73 percent. „V piatich reštauráciách sme pre zvýšenie efektivity, pohodlia a bezpečnosti zákazníkov vybudovali vonkajšie digitálne menu boardy a nepoľavili sme ani vo vytváraní príjemnej atmosféry v prevádzkach, ktoré síce s obmedzeniami, no výrazne dotvárali naše gastro a zákaznícke služby,“ hovorí Lucia Poláčeková, PR supervízorka pre McDonald’s na Slovensku.

Pomoc zdravotníkom a podpora duševného zdravia zamestnancov

Spoločnosť McDonald’s počas obdobia neutíchajúcej pandémie pomáhala najmä tým, ktorí boli najvyťaženejší - pripravovala jedlo pre zdravotníkov, ako aj policajtov a vojakov, ktorí nepretržite kontrolovali hranice, alebo zabezpečovali testovanie. Za celé obdobie tak reštaurácie McDonald's na Slovensku pripravili viac ako 15-tisíc porcií teplého jedla pre mnohých bojovníkov v prvých líniách.

Výnimkou v pomoci zdravotníkom nebol ani bratislavský McDonald’s. „Keďže naša reštaurácia je neďaleko Malaciek, podporovali sme odberné miesta práve v Malackách a takisto jedno, ktoré bolo pred Bory Mall. Zabezpečovali sme im kávu, nápoje, jedlo alebo niečo sladké. Vždy podľa toho, aká bola ich preferencia,“ vysvetľuje L. Matulová. Pomocnú ruku podali aj ostatné bratislavské prevádzky McDonald‘s, ktoré distribuovali jedlo napríklad do Univerzitnej nemocnice v Bratislave na Kramároch a v Ružinove.

Ako dobrý sused podporovala spoločnosť McDonald’s aj komunity v rôznych oblastiach na Slovensku, či už kúpou dezinfekčných prostriedkov alebo počítačového vybavenia pre deti zo sociálne slabších rodín. V neposlednom rade sa spoločnosť McDonald´s stala členom koalície Ligy za duševné zdravie, aby podporila vzdelávanie zamestnancov o dôležitosti duševného zdravia.

Neustále zlepšovanie zákazníckej skúsenosti

Otvorenie interiérových priestorov reštaurácií McDonald’s prináša po dlhom období okrem možnosti vychutnania si jedla pri jednom stole aj návrat obľúbenej pozície GEL – Guest Experience Leader, ktorý je zodpovedný za zlepšovanie zákazníckeho zážitku v reštauráciách McDonald's. Minuloročný prieskum spoločnosti ukázal, že až 80 percent zákazníkov oceňuje jeho priateľskosť a približne rovnaký podiel ľudí vníma pozitívne čistotu v prevádzkach (aj pri objednávkach so sebou). Dáta za rok 2020 ukázali aj ďalšiu zaujímavosť – hranolčeky nechýbali takmer pri žiadnej objednávke v minulom roku. Jednoducho, každá objednávka obsahovala priemerne jednu porciu hranolčekov.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  2. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  3. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  4. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  5. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  6. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku?
  7. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu
  8. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  1. Dajte zabrať vášmu mozgu, preverí ho Tréning pamäti
  2. Dubaj: Viac než letovisko – priestor pre život a investície
  3. Ako zvládnuť krádež či stratu dokladov na dovolenke bez stresu
  4. Prečo les potrebuje aj výrub, nie len ochranu
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  6. Letná háčkovaná móda a kúsok mora u vás doma
  7. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie
  8. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory
  1. Expert varuje: Takto vás podvodníci oberú o všetky úspory 12 620
  2. Tunisko nie je len o plážach. Takto vyzerá mimo rezortu 7 509
  3. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 4 521
  4. Trhy, história aj all inclusive. Kam k moru v Tunisku? 3 290
  5. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 699
  6. Firmy otvorene o tom, kam AI pustia a kam už nie 2 664
  7. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 1 799
  8. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 1 630
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Je dôležité vedieť, ako vtedy postupovať a ako vie pomôcť cestovné poistenie.


INZERCIA 5 h

Dostanete štyri vydania za rok a ďalšie výhody.


INZERCIA 5 h

Dubaj nie je len luxusné letovisko.


INZERCIA 5 h
Ilustračná fotografia

LESY SR realizujú výchovné zásahy v súlade s princípmi trvalo udržateľného hospodárenia


17 h
SkryťZatvoriť reklamu