SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Ako reštaurácie McDonald’s v hlavnom meste zvládli pandémiu

Napriek neistote, ktorú pandémia priniesla, mohli zostať zamestnanci McDonald’s v Bratislave, ako aj na celom Slovensku, pokojní.

Vďaka priazni zákazníkov, rozširovaniu dostupnosti svojich produktov a donáškovej služby sa spoločnosti podarilo udržať všetky pracovné miesta a zvýšiť podiel na trhu. McDonald’s dokonca naberá nových ľudí, a to nielen v Bratislave, ale po celom Slovensku.

Pandémia zmenila situáciu na pracovnom trhu

Situácia na trhu práce sa vplyvom pandémie zmenila. Kým ešte v roku 2019 sa Slováci nebáli meniť zamestnanie, od minulého roka prejavujú výrazne vyššiu opatrnosť – namiesto flexibility uprednostňujú istotu dlhodobého zamestnania a odolnosť zamestnávateľa voči externým faktorom. „Bolo to síce o niečo náročnejšie, no rozhodla som sa, že sa so žiadnym zamestnancom nerozlúčime, a tak sme aj spravili. Reštauráciu v Bory Mall som prebrala s približne 51 zamestnancami a všetci u nás stále pracujú. Rada by som sa im zároveň poďakovala, že aj napriek náročnej situácii, všetko zvládali výborne,“ hovorí Lucia Matulová, franšízantka McDonald’s, ktorá prebrala reštauráciu v Bory Mall v októbri minulého roka.

Aktuálne hľadajú do prevádzky v Bory Mall dokonca nových zamestnancov. „Nábor sme spustili už začiatkom mája. Hľadáme brigádnikov, ktorí by nám pomohli v letnom období, ktoré bude – dúfame – stabilné,“ dodáva L. Matulová.

Spoločnosti McDonald’s sa podarilo udržať všetky pracovné miesta nielen v Bratislave, ale aj v ostatných častiach Slovenska. Aktuálne je v 35 reštauráciách zamestnaných približne 2 600 ľudí, pričom spoločnosť naberá nových ľudí a ponúka príležitosť každému záujemcovi nájsť stabilnú a dobre ohodnotenú prácu v tejto reštauračnej sieti. „Spoločnosť McDonald’s je aj v týchto komplikovaných časoch oporou pre svojich zamestnancov. Stabilné pracovné prostredie bolo spolu s bezpečnosťou pri práci, hygienou a ochranou zákazníkov i zamestnancov našou hlavnou prioritou v pandemickom období,“ hovorí Adriana Boháčová, People manažérka pre McDonald’s na Slovensku.

Trikrát ocenený Najzamestnávateľ roka

Reštaurácie McDonald’s, rovnako ako celý gastro segment, prešli v roku 2020 neľahkými výzvami. Spoločnosť však nepoľavila v rozvíjaní podnikania ani v komunitnej pomoci, za čo sa jej dostalo po tretíkrát po sebe uznania aj v rámci obľúbenej ankety Najzamestnávateľ roka 2020. „Sme nesmierne hrdí, že sa nám aj tento rok podarilo obhájiť prvenstvo v ankete Najzamestnávateľ roka 2020 v kategórií Cestovný ruch, gastro a hoteliersvo. Je to pre nás obrovské zadosťučinenie a ocenenie vnímame aj ako záväzok do budúcna. Plne si uvedomujeme, že iba vďaka spokojným zamestnancom dokážeme aj naďalej servírovať našim zákazníkom nielen chutné a kvalitné jedlo, ale vytvárať aj príjemnú atmosféru,” povedala A. Boháčová. „Ako poďakovanie za ich skvelú prácu počas náročného obdobia sme im pripravili veľký balík s vitamínmi, rôznymi pochutinami a darčekmi, ktoré sme našim zamestnancom osobne v každej reštaurácii odovzdali,“ dodáva.

Zvyšovanie podielu na trhu

Spoločnosti sa aj napriek sťaženým podmienkam podarilo zvýšiť podiel na trhu. Kým v roku 2019 tvorili návštevy McDonald’s 70 percent všetkých návštev reštaurácií rýchleho občerstvenia na Slovensku, v minulom roku to bolo takmer o tri percentá viac, teda 73 percent. „V piatich reštauráciách sme pre zvýšenie efektivity, pohodlia a bezpečnosti zákazníkov vybudovali vonkajšie digitálne menu boardy a nepoľavili sme ani vo vytváraní príjemnej atmosféry v prevádzkach, ktoré síce s obmedzeniami, no výrazne dotvárali naše gastro a zákaznícke služby,“ hovorí Lucia Poláčeková, PR supervízorka pre McDonald’s na Slovensku.

Pomoc zdravotníkom a podpora duševného zdravia zamestnancov

Spoločnosť McDonald’s počas obdobia neutíchajúcej pandémie pomáhala najmä tým, ktorí boli najvyťaženejší - pripravovala jedlo pre zdravotníkov, ako aj policajtov a vojakov, ktorí nepretržite kontrolovali hranice, alebo zabezpečovali testovanie. Za celé obdobie tak reštaurácie McDonald's na Slovensku pripravili viac ako 15-tisíc porcií teplého jedla pre mnohých bojovníkov v prvých líniách.

Výnimkou v pomoci zdravotníkom nebol ani bratislavský McDonald’s. „Keďže naša reštaurácia je neďaleko Malaciek, podporovali sme odberné miesta práve v Malackách a takisto jedno, ktoré bolo pred Bory Mall. Zabezpečovali sme im kávu, nápoje, jedlo alebo niečo sladké. Vždy podľa toho, aká bola ich preferencia,“ vysvetľuje L. Matulová. Pomocnú ruku podali aj ostatné bratislavské prevádzky McDonald‘s, ktoré distribuovali jedlo napríklad do Univerzitnej nemocnice v Bratislave na Kramároch a v Ružinove.

Ako dobrý sused podporovala spoločnosť McDonald’s aj komunity v rôznych oblastiach na Slovensku, či už kúpou dezinfekčných prostriedkov alebo počítačového vybavenia pre deti zo sociálne slabších rodín. V neposlednom rade sa spoločnosť McDonald´s stala členom koalície Ligy za duševné zdravie, aby podporila vzdelávanie zamestnancov o dôležitosti duševného zdravia.

Neustále zlepšovanie zákazníckej skúsenosti

Otvorenie interiérových priestorov reštaurácií McDonald’s prináša po dlhom období okrem možnosti vychutnania si jedla pri jednom stole aj návrat obľúbenej pozície GEL – Guest Experience Leader, ktorý je zodpovedný za zlepšovanie zákazníckeho zážitku v reštauráciách McDonald's. Minuloročný prieskum spoločnosti ukázal, že až 80 percent zákazníkov oceňuje jeho priateľskosť a približne rovnaký podiel ľudí vníma pozitívne čistotu v prevádzkach (aj pri objednávkach so sebou). Dáta za rok 2020 ukázali aj ďalšiu zaujímavosť – hranolčeky nechýbali takmer pri žiadnej objednávke v minulom roku. Jednoducho, každá objednávka obsahovala priemerne jednu porciu hranolčekov.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  3. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  4. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  5. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  6. Plátené tašky a opakované použitie
  7. Kupujete si dovolenku? Nezabudnite na poistenie storna!
  8. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny
  1. Zober loptu, nie mobil. Cieľom je prepojiť úspešných športovcov
  2. Čo vám hrozí, keď si neliečite alergiu
  3. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  4. Slováci investujú viac, vo fondoch majú už 14 miliárd eur.
  5. Oslava ako v Hollywoode: Kaufland má narodeniny, pozýva aj vás
  6. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť
  7. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku
  8. Sigord – les, kde sa stretáva zodpovedné hospodárenie s turizmom
  1. Otvorili najmodernejšiu kliniku pre neplodné páry na Slovensku 16 955
  2. Národný futbalový štadión prináša do ekonomiky milióny 5 489
  3. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 5 321
  4. Ženy nepatria za volant? Majiteľ autoškoly má iný názor 4 575
  5. Plátené tašky a opakované použitie 3 861
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 3 290
  7. Prenájmom bytu môžete zlepšiť životy 3 008
  8. Vírus HPV môže mať až 80% sexuálne aktívnych ľudí 2 771
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Júnový magazín zdravia je už v predaji, noví predplatitelia dostanú darček!


INZERCIA 6. jún

Testovali sme rezorty v letoviskách Kemer, Antalya, Side, Alanya a Belek.


INZERCIA 6. jún

Na akciu prídu aj futbalisti Spartaka.


INZERCIA 6. jún
Klinika ponúka komplexné služby od gynekológie, urológie, psychológie, výživového poradenstva, imunológie až po genetické vyšetrenia.

Umelá inteligencia, genetika, špecialisti na jednom mieste. Pozrite, ako vyzerá.


INZERCIA 5. jún
SkryťZatvoriť reklamu