SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Plánujete kúpu nehnuteľnosti ? Správajte sa ako investor

Odkladať kúpu nehnuteľnosti v hlavnom meste môže vyjsť draho vzhľadom na dlhodobý rast cien.

Ceny v priebehu roka v závislosti od mestskej časti narástli aj o 33 %. Napriek tomu viac ako 89 % potenciálnych kupujúcich plánuje kúpu nehnuteľnosti realizovať v horizonte 3 až 12 mesiacov, alebo im to vôbec neponáhľa, pričom iba 10 % potenciálnych kupujúcich je ochotných realizovať kúpu ihneď. Vyplýva z prieskumu preferencií, ktorý RK HERRYS realizovala koncom roka 2021. Oplatí sa vyčkávať?

Realitný trh v Bratislave je dlhodobo poznačený neustálym rastom cien nehnuteľností spôsobeným zvyšujúcim sa dopytom a prehlbujúcim sa nedostatkom dostupných nehnuteľností na trhu novostavieb, ako aj sekundárnom trhu. Ako ukázal prieskum preferencií a trhu, ktorý realizovala RK HERRYS v 4. kvartáli 2021, takmer dve tretiny opýtaných počíta s ďalším rastom cien v hlavnom meste. Paradoxne, až 80 % respondentov, ktorí si plánujú kúpiť nehnuteľnosť na bývanie, váha a kúpu odkladá. V porovnaní s nimi sa investiční nákupcovia rozhodujú promptne a nad kúpou neváhajú. Analytici však varujú, že ceny tak skoro neklesnú a ak to niekto myslí s kúpou nehnuteľnosti vážne obzvlášť pre vlastné bývanie, nemal by vyčkávať.

„Našim klientom sa vždy snažíme vysvetliť, že pri kúpe nehnuteľnosti musia uvažovať ako investor. Odkladom kúpy, aj keď na vlastné užívanie, dávajú priestor investorom a teda ďalšiemu rastu cien v čase,“ konštatoval Filip Žoldák, zakladajúci partner RK HERRYS.

Čo sa týka financovania, tak viac ako 70 % opýtaných plánuje kúpu financovať prostredníctvom hypotekárneho úveru. Až 75 % respondentov považuje kúpu nehnuteľnosti stále za najlepšie uložené peniaze a investíciu s malým rizikom. A až 30 % opýtaných respondentov plánuje kúpiť nehnuteľnosť ako investíciu a chrániť tak svoje úspory pred možnou infláciou.

Dopyt po väčších bytoch nereflektuje ponuku

Najviac záujemcov hľadá nové bývanie vo veku tridsať rokov, následne za nimi si bývanie hľadajú štyridsiatnici. Prieskum ukázal, že väčšina z nich hľadá najmä väčšie byty, no aktuálna ponuka neodráža ich potreby a ani ich finančné možnosti. Na konci je väčšina nútená urobiť ústupok respektíve kompromis, veľakrát na úkor lokality. Lokalita pritom zostáva stále kľúčovým a najdôležitejším faktorom pri výbere nehnuteľnosti. Záujemcovia preferujú ľahko dostupné, no zároveň tiché lokality, pričom najatraktívnejšou je stále Staré Mesto, tesne po ňom nasleduje Ružinov. Výsledky prieskumu tak kopírujú trend predaja nehnuteľností, ktorý v RK HERRYS pozorujú.

„Z dlhodobého hľadiska sa najväčšej popularite teší Bratislava II a Bratislava III. V poslednom čase ale vidíme, že ich dobieha Bratislava V, a to najmä vďaka širokej ponuke a ešte stále dostupnej cene,“ dodáva Filip Žoldák.

Realizácia prieskumu prebiehala online formou. Celkovo sa zapojilo 1133 respondentov, pričom 52 % respondentov tvorili ženy a 48 % muži. Viac ako polovicu tvorili respondenti vo veku 31-50 rokov s bydliskom v Bratislave. Viac ako dve tretiny respondentov sú zároveň absolventmi vysokej školy.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Pracoval na konzervatívnych Filipínach. V rešpekte k inakosti nás predbehli
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  5. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  6. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  2. TIPOS spustil novú kampaň
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  5. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  7. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  1. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 11 868
  2. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 7 001
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 6 381
  4. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 6 072
  5. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 4 260
  6. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 4 132
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 3 785
  8. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu? 3 446
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Bez animácií i hlučných večierkov. Dovolenkujte v hoteloch pre dospelých.


INZERCIA 13. jún

TIPOS spustil v čase futbalových Majstrovstiev Európy hráčov do 21 rokov novú kampaň.


12. jún

Prichádza nová séria HONOR 400.


INZERCIA 12. jún

TN live prináša aktuálne správy, aj úplne nové publicistické relácie.


INZERCIA 12. jún
SkryťZatvoriť reklamu