SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Pri kúpe bytu ľudia zvažujú aj to, kam dajú vianočný stromček

Kvalitné materiály a ekologické riešenia šetrné voči životnému prostrediu sú témy, ktoré zaujímajú kupujúcich pri hľadaní bývania.

Pre viac ako 83 % opýtaných je dôležitejšia samotná konštrukcia a dispozície ako len interiér či štandard, ktorý sa v prípade potreby dá vymeniť. Vyplýva to z prieskumu realitnej kancelárie Herrys.

Pre kupujúcich bytu sú rozhodujúce konštrukčné prvky a dispozícia, ukázal prieskum realitnej kancelárie Herrys. Až 83 % opýtaných si vybralo túto preferenciu so skonštatovaním, že interiér možno kedykoľvek vymeniť. Viac ako polovica (až 53 %) pritom zvažuje aj celkový vzhľad budovy a to, ako zapadá do svojho okolia. Dôležitú úlohu zároveň hrá vzhľad spoločných priestorov.

„Pri stretnutiach a konzultáciách s klientmi vidíme, že kupujúci sa skutočne zaujímajú aj o technické aspekty stavby. Absolútny základ, ktorý rozhoduje, sú dispozície, lebo tie sa menia iba ťažko. Byty sa dnes stavajú kompaktnejšie a ľudia chcú dostať zo svojich metrov štvorcových čo najviac. Nechcú si z nich ukrajovať zbytočnými stĺpmi, oblúkmi či inými netypickými architektonickými prvkami. Chcú dostať účelne navrhnutý priestor, ktorý sa dá veľmi ľahko a prakticky zariadiť. Rozhodnúť dokáže dokonca aj to, či si majú kam umiestniť vianočný stromček,“ priblížil Filip Žoldák z RK HERRYS.

To, že nie je štandard ako štandard potvrdilo až 44 % opýtaných, ktorí by preferovali možnosť výberu z viacerých variantov štandardu či vybavenia v cene bytu. Pre 23 % opýtaných je zároveň úroveň štandardu taká dôležitá, že sú ochotní si za ňu priplatiť. Zaujímavosťou je, že iba pätina (18 %) opýtaných by uprednostnila holobyt alebo holodom, teda kúpu nehnuteľnosti bez zariadenia, a len necelých 10 % opýtaných by preferovalo kúpu plne zariadenej nehnuteľnosti aj s nábytkom.

Štandard, ktorý je zahrnutý v cene bytu, vypovedá veľmi veľa o kvalite a filozofii samotného projektu. Vidíme to na úspechu projektu Metropolis v downtowne, kde developer venoval osobitú pozornosť nielen technologickému prevedeniu budovy, ale zároveň aj materiálovému prevedeniu interiérov, ktoré sú dodávané v prémiovej kvalite. Využívanie či už udržateľných materiálov alebo technológií, ktoré pomáhajú znižovať dopady klimatických zmien vnímame ako niečo, čo klienti oceňujú. Kupujúci sú uvedomelí a hľadajú moderné miesto pre život, a to v zdravom prostredí,“ doplnil Filip Žoldák z RK HERRYS.

Nový downtown Bratislavy sa postupne rozrastá o nové projekty, ktoré ponúkajú všetky výhody bývania v absolútnom centre mesta. Pre kupujúcich investovanie v tejto lokalite zároveň predstavujú bezpečné uloženie peňazí. Záujem o ne je veľký už v čase výstavby, čo potvrdzuje aj architektonicky výrazný projekt Metropolis od developera Mint Investments.

„Nároky klientov na úroveň štandardu a celkovú kvalitu bývania nás vôbec neprekvapili. Počítali sme s tým od samého začiatku a tomu sme prispôsobili celý projekt. Každý byt v Metropolise je už v štandarde vybavený najnovšími technológiami ako stropné kúrenie, stropné chladenie, vysokokvalitná rekuperácia vzduchu či exteriérové tienenie. Záležať sme si dali aj na tom, aby boli použité technológie a materiály udržateľné a pôdorys ponúkal možnosti dostatočných úložných priestorov a prepojenie dennej časti bytu s exteriérom,“ povedal Sebastien Dejanovski z Mint Investments. „Keď sa pozerám na výsledky prieskumu, tak sme radi, že sme tieto trendy predvídali veľmi presne.“

Realizácia prieskumu prebiehala online formou, celkovo sa zapojilo 1 133 respondentov, z čoho 52 % respondentov boli ženy a 48 % muži. Viac ako polovicu tvorili respondenti vo veku 31 - 50 rokov s bydliskom v Bratislave. Viac ako dve tretiny respondentov sú zároveň absolventmi vysokej školy.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 768
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 461
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 414
  4. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 3 794
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 554
  6. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 361
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 251
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 1 982
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Chcete dovolenkovať v Egypte? Tento sprievodca vám pomôže vybrať správne miesto.


INZERCIA 20 h

Týchto 5 beauty trendov musíte vyskúšať


INZERCIA 22. máj

Magazín Leto v Rakúsku 2025 nájdete vložený v denníkoch SME a Korzár už dnes.


INZERCIA 21. máj

Vychováva mladé talenty a učí ich disciplíne.


INZERCIA 20. máj
SkryťZatvoriť reklamu