SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Pri kúpe bytu ľudia zvažujú aj to, kam dajú vianočný stromček

Kvalitné materiály a ekologické riešenia šetrné voči životnému prostrediu sú témy, ktoré zaujímajú kupujúcich pri hľadaní bývania.

Pre viac ako 83 % opýtaných je dôležitejšia samotná konštrukcia a dispozície ako len interiér či štandard, ktorý sa v prípade potreby dá vymeniť. Vyplýva to z prieskumu realitnej kancelárie Herrys.

Pre kupujúcich bytu sú rozhodujúce konštrukčné prvky a dispozícia, ukázal prieskum realitnej kancelárie Herrys. Až 83 % opýtaných si vybralo túto preferenciu so skonštatovaním, že interiér možno kedykoľvek vymeniť. Viac ako polovica (až 53 %) pritom zvažuje aj celkový vzhľad budovy a to, ako zapadá do svojho okolia. Dôležitú úlohu zároveň hrá vzhľad spoločných priestorov.

„Pri stretnutiach a konzultáciách s klientmi vidíme, že kupujúci sa skutočne zaujímajú aj o technické aspekty stavby. Absolútny základ, ktorý rozhoduje, sú dispozície, lebo tie sa menia iba ťažko. Byty sa dnes stavajú kompaktnejšie a ľudia chcú dostať zo svojich metrov štvorcových čo najviac. Nechcú si z nich ukrajovať zbytočnými stĺpmi, oblúkmi či inými netypickými architektonickými prvkami. Chcú dostať účelne navrhnutý priestor, ktorý sa dá veľmi ľahko a prakticky zariadiť. Rozhodnúť dokáže dokonca aj to, či si majú kam umiestniť vianočný stromček,“ priblížil Filip Žoldák z RK HERRYS.

To, že nie je štandard ako štandard potvrdilo až 44 % opýtaných, ktorí by preferovali možnosť výberu z viacerých variantov štandardu či vybavenia v cene bytu. Pre 23 % opýtaných je zároveň úroveň štandardu taká dôležitá, že sú ochotní si za ňu priplatiť. Zaujímavosťou je, že iba pätina (18 %) opýtaných by uprednostnila holobyt alebo holodom, teda kúpu nehnuteľnosti bez zariadenia, a len necelých 10 % opýtaných by preferovalo kúpu plne zariadenej nehnuteľnosti aj s nábytkom.

Štandard, ktorý je zahrnutý v cene bytu, vypovedá veľmi veľa o kvalite a filozofii samotného projektu. Vidíme to na úspechu projektu Metropolis v downtowne, kde developer venoval osobitú pozornosť nielen technologickému prevedeniu budovy, ale zároveň aj materiálovému prevedeniu interiérov, ktoré sú dodávané v prémiovej kvalite. Využívanie či už udržateľných materiálov alebo technológií, ktoré pomáhajú znižovať dopady klimatických zmien vnímame ako niečo, čo klienti oceňujú. Kupujúci sú uvedomelí a hľadajú moderné miesto pre život, a to v zdravom prostredí,“ doplnil Filip Žoldák z RK HERRYS.

Nový downtown Bratislavy sa postupne rozrastá o nové projekty, ktoré ponúkajú všetky výhody bývania v absolútnom centre mesta. Pre kupujúcich investovanie v tejto lokalite zároveň predstavujú bezpečné uloženie peňazí. Záujem o ne je veľký už v čase výstavby, čo potvrdzuje aj architektonicky výrazný projekt Metropolis od developera Mint Investments.

„Nároky klientov na úroveň štandardu a celkovú kvalitu bývania nás vôbec neprekvapili. Počítali sme s tým od samého začiatku a tomu sme prispôsobili celý projekt. Každý byt v Metropolise je už v štandarde vybavený najnovšími technológiami ako stropné kúrenie, stropné chladenie, vysokokvalitná rekuperácia vzduchu či exteriérové tienenie. Záležať sme si dali aj na tom, aby boli použité technológie a materiály udržateľné a pôdorys ponúkal možnosti dostatočných úložných priestorov a prepojenie dennej časti bytu s exteriérom,“ povedal Sebastien Dejanovski z Mint Investments. „Keď sa pozerám na výsledky prieskumu, tak sme radi, že sme tieto trendy predvídali veľmi presne.“

Realizácia prieskumu prebiehala online formou, celkovo sa zapojilo 1 133 respondentov, z čoho 52 % respondentov boli ženy a 48 % muži. Viac ako polovicu tvorili respondenti vo veku 31 - 50 rokov s bydliskom v Bratislave. Viac ako dve tretiny respondentov sú zároveň absolventmi vysokej školy.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Pracoval na konzervatívnych Filipínach. V rešpekte k inakosti nás predbehli
  2. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  5. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  6. Odborník na reštaurovanie: Lacné úpravy ničia kamenné pamiatky
  7. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy?
  8. Digitálne platby a poistenie pre bezstarostnú dovolenku
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  2. TIPOS spustil novú kampaň
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  5. S týmto smartfónom ti frajer na dovolenke urobí dokonalé fotky
  6. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  7. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave
  1. S. Moravčík: 30-dňová záruka vianočky? Ja by som ju nejedol 11 731
  2. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 6 977
  3. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 6 093
  4. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 4 083
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 3 877
  6. EURO U21 2025: S kým, kde a kedy hráme zápasy? 3 465
  7. Slovenské dôchodky nemá kto zachrániť 3 437
  8. Z ruky do úst: Viete, koľko rodín nemá žiadnu finančnú rezervu? 3 421
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Bez animácií i hlučných večierkov. Dovolenkujte v hoteloch pre dospelých.


INZERCIA 13. jún

TIPOS spustil v čase futbalových Majstrovstiev Európy hráčov do 21 rokov novú kampaň.


12. jún

Prichádza nová séria HONOR 400.


INZERCIA 12. jún

TN live prináša aktuálne správy, aj úplne nové publicistické relácie.


INZERCIA 12. jún
SkryťZatvoriť reklamu