Klasické financovanie
Finančný lízing patrí medzi klasické produkty, ktoré nájdeme v každej lízingovej spoločnosti. Jeho podstata je jednoduchá – auto kúpi lízingová spoločnosť, je jeho majiteľom a po splatení všetkých splátok sa vlastníkom stáva dovtedajší dlžník, ktorý auto používal. Priemerná výška akontácie, čiže akejsi formy preddavku z vlastných zdrojov, sa pohybuje v rozmedzí 20 až 40 % z ceny vozidla. Pre mnohých je to však predsa len vysoká čiastka, ktorú nemusia mať k dispozícii. Samozrejme, existuje aj možnosť klasického účelového alebo neúčelového úveru, no úročenie sa pohybuje vo vyšších percentách. Výška splátky tak môže presahovať možnosti aktuálneho mesačného rozpočtu podnikateľa.
Produkt s nižšími splátkami aj pre autá vyššej triedy
Celkovo sa dá povedať, že výhody lízingu spočívajú vo viacerých možnostiach splácania, ktoré si vie podnikateľ prispôsobiť svojim potrebám. Splátka vo forme akontácie síce zaťaží cash-flow firmy v menšej miere, ako je to v prípade jednorazovej investície, no predsa len sa hodí, keď je možnosť nulovej akontácie.
Lízingové riešenie s nulovou akontáciou a dobou financovania na 36, 48 alebo 60 mesiacov ponúka aj Tatra Leasing. Navyše, produkt Premium umožňuje aj vlastný výber spôsobu ukončenia financovania. Podnikateľ sa môže rozhodnúť pre tri rôzne varianty, čo spraví s poslednou navýšenou splátkou. Vozidlo buď odkúpi jej vyplatením alebo ju neuhradí a vozidlo jednoducho vráti. Treťou možnosťou je rozloženie splátky prostredníctvom klasického financovania na ďalších 12 alebo 24 mesiacov.
Rýchly a kvalitný servis
Výhodou lízingových spoločností je nepochybne ich špecializácia. Nepotrebujú sa orientovať v širokej ponuke rôznych finančných produktov, ich poradcovia rozumejú podnikateľskému prostrediu a vedia promptne reagovať. Navyše, schvaľovanie zvyčajne prebieha oveľa rýchlejšie ako v prípade klasických bankových úverov. Aj keď je výber značky auta dôležitý, rovnako dôležité je získať silného partnera, lebo aj na značke lízingu záleží.
