SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Tínedžeri môžu na sociálnych sieťach zdieľať aj zmysluplný obsah

Ako viesť mladých ľudí k ekológii a rozumnému používaniu sociálnych sietí?

Vzdelávacie predstavenie, ZŠ LiskováVzdelávacie predstavenie, ZŠ Lisková (Zdroj: Ekofond SPP)

Koľko času trávi na sociálnej sieti váš dospievajúci potomok? Zrejme niekoľko hodín denne. Zákazy málokedy pomáhajú, omnoho efektívnejšie je viesť tínedžera k tomu, aby si dobre premyslel, aký obsah zdieľa či sleduje. Napríklad v oblasti ekológie, ktorá je nespochybniteľne dôležitou súčasťou budúcnosti mladých ľudí. Súťaž Greenfluenceri a energia, ktorú organizuje nezisková organizácia Ekofond SPP a ktorej druhý ročník sa práve začal, sleduje presne tento cieľ.

Ekológia a energetická udržateľnosť ruka v ruke

„Ekofond SPP považuje za jednu zo svojich priorít vzdelávanie, osvetu a realizáciu rôznych podporných aktivít zameraných na energetickú efektívnosť a ochranu životného prostredia. Naším cieľom je motivovať verejnosť k ekologicky zodpovednému a udržateľnému správaniu. Tieto témy v súčasnosti vo svete rezonujú a zaujímajú sa o ne i mladí ľudia,“ približuje pozadie vzniku súťaže Greenfluenceri a energia riaditeľka neziskovej organizácie Eva Guliková.

Projekt oslovuje práve mladých ľudí – študentov a zameriava sa na problematiku efektívneho využívania energie, ekológiu a kvalitu životného prostredia. Minulý rok mala súťaž u študentov veľký úspech a v tom školskom roku sa do nej môžu zapojiť už po druhý raz.

Klimatická záhrada jedného z víťazov súťaže, ZŠ Petra Škrabáka v Dolnom Kubíne (zdroj: Ekofond SPP) Klimatická záhrada jedného z víťazov súťaže, ZŠ Petra Škrabáka v Dolnom Kubíne (zdroj: Ekofond SPP)

Pomôcť škole a zabaviť sa

Súťaž Greenfluenceri a energia je určená pre študentov základných a stredných škôl od 13 rokov. Úlohou účastníkov je vytvoriť súťažný tím v zložení traja študenti a koordinátor, ktorým môže byť učiteľ alebo riaditeľ školy a vymyslieť a aj zrealizovať zaujímavý, ekologicky podnetný projekt, ktorý pomôže skvalitniť život školskej komunity.

„Môže to byť úprava okolia školy, napríklad výsadbou nízkoúdržbových záhonov, zachytávanie dažďovej vody, osveta vyváženého stravovania v školskej jedálni, redukcia jedálenského odpadu alebo jeho efektívne využitie a podobne. Súťažné tímy by mali súčasne na sociálnych sieťach efektívne tlmočiť výsledky svojej práce a motivovať tak k udržateľnému správaniu aj svojich spolužiakov,“ vysvetľuje E. Guliková.

Využime sociálne siete pre dobro veci

Sociálne siete sú dôležitou súčasťou života dnešných mladých ľudí, mnohí z nich snívajú o tom, že sa stanú influencermi. Zámerom Ekofondu SPP je motivovať ich, aby sa naučili využívať tieto nástroje pre dobro veci. Okrem získania užitočných informácií a zrealizovania projektov s praktickými dopadmi majú študenti možnosť dokázať, že na sociálnych sieťach je možné zdieľať i zmysluplný a environmentálne uvedomelý obsah. Pretože ak byť influencerom, tak zeleným!

„Trúfnem si povedať, že študentov téma ekológie zaujíma omnoho viac, ako by sme čakali! Veľmi príjemne nás prekvapila úroveň a kreativita projektov prvého ročníka súťaže Greenfluenceri a energia, vidno, že žiakov to bavilo a mnohé tímy dosiahli skvelé výsledky. Veríme, že ani druhý ročník nebude v kvalite a originalite nápadov zaostávať. Jedným z cieľov tejto súťaže je ukázať mladým ľuďom, že mnohé veci môžu ovplyvniť vlastným konaním,“ uzatvára Eva Guliková.

Vzdelávacie predstavenie, ZŠ Nám. L. Novomeského, Košice (zdroj: Ekofond SPP) Vzdelávacie predstavenie, ZŠ Nám. L. Novomeského, Košice (zdroj: Ekofond SPP)

2. ročník Greenfluenceri a energia v skratke

Kto sa môže prihlásiť:
Žiaci základných a stredných škôl od 13 rokov v zložení traja študenti a pedagóg, ktorý je zároveň aj koordinátorom projektu.

Ako sa prihlásiť:
Registrácia do súťaže prebieha výlučne online, koordinátor môže svoj tím prihlásiť prostredníctvom formulára na Greenfluenceri a energia (prebuducnost.sk)

Dokedy sa prihlásiť:
Online registrácia súťažných tímov prebieha od 16. októbra do 12. novembra 2023, do polnoci.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 16 490
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 493
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 240
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 159
  5. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 790
  6. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 754
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 700
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 900
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Historicky sa viac otváralo severu. Dodnes nesie jeho vizuálnu i mentálnu stopu.


INZERCIA 18. apr

Polyfunkčný dom na Južnej triede prinesie Košičanom aj malé námestie a moderný mestský priestor.


17. apr
Ilustračný obrázok výnimočných priestorov z Nivy Tower

Bratislava, marec 2025 - EQUILIBRIO sa etablovalo ako stabilný a hodnotovo ukotvený partner na realitnom trhu.


17. apr

Populárna doručovacia služba Wolt ocenila najúspešnejšie reštaurácie a obchody.


INZERCIA 17. apr
SkryťZatvoriť reklamu