SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

S dm duálnym vzdelávaním má absolvent remeslo v rukách

Spoločnosť dm drogerie markt sa rozvoju duálneho vzdelávania venuje už viac než 12 rokov.

(Zdroj: Linda Kisková Bohušová)

"Rozhodla som sa pre duál v oblasti obchodu, o ktorom som počula v deviatom ročníku," hovorí o svojej ceste za vzdelávaním Aneta Lovičková, minuloročná maturantka a dnes zástupkyňa vedúcej v predajni dm v Piešťanoch: "V tom štúdiu som sa naozaj našla, bola to doslova radosť. Mali sme týždeň školu a týždeň prax, vymieňali sme si so spolužiakmi skúsenosti, ktoré sme nadobudli v rámci workshopov, bolo to veľmi inšpiratívne." Spoločnosť dm drogerie markt sa rozvoju duálneho vzdelávania venuje už viac než 12 rokov.

V tomto školskom roku 2023-2024 študuje duálne vzdelávanie s dm 134 študentov stredných odborných škôl z toho 32 prvákov. V odboroch Obchodný pracovník a Predavač vzdelávajú inštruktori budúcich absolventov pre prácu v predajni. Tretím je odbor Obchodná akadémia. Pripravuje študentov na pôsobenie v centrále spoločnosti. "Chýbajúca kvalifikovaná pracovná sila je primárnym dôvodom toho, prečo venujeme duálu toľko pozornosti. V intenzívnej spolupráci so školami sa snažíme nastaviť vzdelávacie procesy tak, aby sme každého absolventa maximálne dokázali pripraviť pre prácu v dm. A to sa nám darí. Prax ukazuje, že absolvent dm duálneho vzdelávania je hneď po nástupe do práce plnohodnotným spolupracovníkom," konštatuje Marcel Blaščák manažér duálneho vzdelávania zodpovedný za spoluprácu so školami a inštitúciami, dm drogerie markt.

Záujem osloviť stále mladších žiakov

"V spolupráci so Slovenskou alianciou moderného obchodu (SAMO), v ktorej sú združené všetky obchodné reťazce vrátane dm, prezentujeme povolanie Obchodný pracovník na základných školách. Chceme žiakov namotivovať a ukázať im, že študovať obchod sa oplatí a je to pre nich dobrá voľba mať remeslo v rukách," vysvetľuje Marcel Blaščák. Už vlani rozbehli súťažné projekty zamerané na deviatakov a ôsmakov. Našim cieľom je, aby nás žiak postupne spoznával, dozvedel sa, o čom je duálne vzdelávania a rozhodol sa v deviatom ročníku práve pre dm," ozrejmuje Marcel Blaščák.

Ako rozvíjať svoje JA

"Keď ste inštruktorkou, ste študentom akoby "druhou mamou". Prvák je v čase nástupu na predajňu mladučký a aj keď postupne dospieva, tak je stále ešte dieťa. Prechádza rôznymi náladami, zmenami. A individuálny prístup, na ktorý dbáme, je to, čo vytvára ten osobný vzťah a priestor medzi inštruktorom a študentom. Táto práca nie je len o vzdelávaní, ale aj o praktickom prístupe k nim," konštatuje Mária Mikušová, niekdajšia inštruktorka a teraz regionálna manažérka v dm drogerie markt.

Viacero spoločností má vo svojich študijných plánoch odborné vzdelávanie, no prioritou dm drogerie makt je zážitkové vzdelávanie a starostlivosť o duševné zdravie žiakov.

"Absolvovala som workshop Ako rozvíjať svoje JA a ten mi veľmi pomohol. Predstavili sme si na ňom viaceré zaujímavé techniky a osvojili rôzne zručnosti ako napríklad kritické myslenie, prácu s emóciami, tvorenie zdravých vzťahov, posilňovanie sebadôvery a uvedomenie si vlastnej sebahodnoty," hovorí študentka Martina Pavelková, odbor Obchodný pracovník, 4. ročník dm drogerie markt a pokračuje: "Čo ma na duálnom vzdelávaní najviac napĺňa? Keď dokážem v predajni zákazníkovi poradiť. Ešte viac som šťastná, keď sa vráti a povie, že mu moja rada skutočne pomohla. Tento rok mi pribudne aj prax pri pokladni a na to sa veľmi teším. Som zaradená do pracovného kolektívu a nemám strach nastúpiť po škole do práce, pretože to bude pre mňa už prirodzené prostredie. Každá skúsenosť či workshop ma formuje a pripravuje do praxe."

"Mladí ľudia nie sú zvyknutí o sebe hovoriť a workshop Ako rozvíjať svoje JA im to umožňuje," objasňuje Petra Trepánová, tím Komunikácia, dm drogerie markt a pokračuje: "Snažíme sa navodiť otvorenú a priateľskú atmosféru, aby sa im darilo o sebe premýšľať. Študenti sa okrem iného učia, ako môžu jednoduchšie riešiť prípadné konflikty. Rozprávame sa aj o emóciách a ako je vhodné s nimi pracovať. Utvrdia sa v tom, že je v poriadku cítiť sa smutne alebo mať zlú náladu."

 (zdroj: Linda Kisková Bohušová) (zdroj: Linda Kisková Bohušová)

Z online sveta do toho skutočného

"Tento školský rok sme pripravení ešte viac prepájať online svet s tým reálnym. Je to pre našich študentov veľmi dôležité, aby sa vzdelávali zážitkovou formou a zároveň sa medzi sebou stretávali ako skupina mladých ľudí a získavali tak potrebné sociálne zručnosti," hovorí Petra Treplánová. V rámci dvojdňového prezenčného workshopu Spoločný deň, ktorý je každoročne určený pre prvákov z celého Slovenska, mali možnosť zoznámiť sa navzájom a pracovať v skupinách. Ďalšia časť dualistov spolupracujúca na tvorbe instagramového profilu @dm_dual sa pod vedením stážistov počas roka učí ako pripraviť kontent pre sociálne siete, ako komunikovať s influencermi, napísať dobrý článok pre študentský časopis, ako urobiť dobré fotky a všetko, čo súvisí s prezentáciou značky dm. Okrem bežných pracovných povinností v rámci praxe majú študenti možnosť pomáhať aj pri príprave rôznych interných podujatí alebo eventov pre verejnosť ako napríklad dm ženský beh. Okrem toho, že si zabehali, tak získali cenné skúsenosti z oblasti produkcie či marketingu.

Dôležitosť vzdelávania marginalizovaných skupín

V školskom roku 2023/2024 pokračujeme v spolupráci s neziskovou organizáciou Človek v ohrození na projekte, ktorého cieľom je zapojenie mladých ľudí z marginalizovaných skupín do duálneho vzdelávania v odbore Predavač. Prostredníctvom neho pomáha žiakom vyrovnávať sociálne rozdiely a tak vytvárať predpoklady na úspešné zvládnutie štúdia na strednej škole a následnej integrácie do bežného života.

Zoznam škôl a viac informácií o duálnom vzdelávaní nájdu záujemcovia na www.dm-dual.sk

 (zdroj: Linda Kisková Bohušová) (zdroj: Linda Kisková Bohušová)

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 15 643
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 423
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 087
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 157
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 770
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 632
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 609
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 016
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Historicky sa viac otváralo severu. Dodnes nesie jeho vizuálnu i mentálnu stopu.


INZERCIA 18. apr

Polyfunkčný dom na Južnej triede prinesie Košičanom aj malé námestie a moderný mestský priestor.


17. apr
Ilustračný obrázok výnimočných priestorov z Nivy Tower

Bratislava, marec 2025 - EQUILIBRIO sa etablovalo ako stabilný a hodnotovo ukotvený partner na realitnom trhu.


17. apr

Populárna doručovacia služba Wolt ocenila najúspešnejšie reštaurácie a obchody.


INZERCIA 17. apr
SkryťZatvoriť reklamu