SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Poznajú ich aj v zahraničí: Slovenské potraviny tam bodujú

Naši výrobcovia potravín sa vo svete presadili, pomohlo im spojenie s reťazcom.

V Kauflande spotrebitelia nájdu v priemere najviac vystavení slovenských výrobkovV Kauflande spotrebitelia nájdu v priemere najviac vystavení slovenských výrobkov (Zdroj: Kaufland)

Keď naši športovci zbierajú medaily na svetových súťažiach, sme pyšní na to, že sme Slováci, tak prečo svoju hrdosť neprejaviť aj pri nákupe potravín? Vložiť si do košíka tie domáce je ideálny spôsob, ako podporiť tunajších výrobcov aj našu ekonomiku. Podľa výsledkov prieskumu spotrebiteľského panelu GfK* uskutočnenom v júli 2024 nájdu spotrebitelia v priemere najviac vystavení slovenských produktov v Kauflande. Ten spomedzi všetkých maloobchodných reťazcov vedie s počtom 6 047 vystavení.

Ako sa dostať za hranice? Pomôže silný partner

Do jeho regálov dodáva svoje produkty aj spoločnosť Nealko Oravan, ktorá v obci Podbiel zamestnáva 30 ľudí. „Pred tridsiatimi rokmi sme začínali výrobou sirupov, postupne sme produkciu rozšírili o plnenie pramenitej vody a začali sme prinášať na trh aj nealkoholické či izotonické nápoje,“ hovorí riaditeľ Peter Barkóci. Svieža pramenitá voda pochádzajúca z prameňa Rezbárova baňa v Oravskom Bielom Potoku sa do fliaš dostáva pomocou najmodernejších technológií. „Energiu potrebnú na výrobu čerpáme z fotovoltických panelov, využívame aj dve vlastné vodné elektrárne, takže ako spoločnosť sme stopercentne energeticky neutrálni, “ pokračuje riaditeľ spoločnosti Nealko Oravan, ktorá sa vďaka partnerstvu s Kauflandom dostala aj na zahraničný trh. Pramenitú vodu z Oravy zákazníci môžu nakupovať aj v českej sieti obchodného reťazca.

Syry zo Slovenska sa vďaka reťazcu dostávajú aj na pulty zahraničných predajní  (zdroj: Kaufland) Syry zo Slovenska sa vďaka reťazcu dostávajú aj na pulty zahraničných predajní (zdroj: Kaufland)

„Minulý obchodný rok sa do predajní Kaufland v šiestich krajinách exportovalo takmer 95 miliónov kusov produktov od dodávateľov so sídlom na Slovensku, z toho najviac do Českej republiky v hodnote vyššej ako 1 miliarda českých korún, “ vysvetľuje Attila Porubský, riaditeľ oblasti Nákup trvanlivého sortimentu v spoločnosti Kaufland. V zozname produktov vyrobených domácimi producentmi pod privátnymi značkami , ktoré sa predávajú aj mimo Slovenska, nechýbajú piškóty, oblátky, syry, tofu či dojčenská voda.

Slovenskí dodávatelia ponúkajú kvalitu

To, aby si v regáloch Kauflandu mohli vyberať domáce produkty aj milovníci mäsa, má vo svojich rukách aj spoločnosť Hyza. Do predajní dodáva hydinu z dobrej adresy, kde pôsobí už vyše 75 rokov a aktuálne zamestnáva viac ako 900 ľudí. „Denne spracovávame viac ako 120 000 kurčiat. Produkty, ktoré z hydiny vyrábame, sa na pulty k zákazníkom dostanú do 24 hodín od spracovania. Kaufland je naším stabilným partnerom už desaťročia a pomáha prinášať slovenským spotrebiteľom kvalitnú hydinu,“ vysvetľuje Blažej Bodnár, výrobný riaditeľ spoločnosti Hyza, ktorá má v portfóliu množstvo produktov. Špeciálne hrdá je na detskú šunku Dobrotkovo s jemnou chuťou kuracieho mäsa a so zníženým obsahom soli. Výrobca, ktorý je lídrom na trhu s hydinou a hydinovými výrobkami, spolupracuje s reťazcom aj na jeho produktovej rade K- Z lásky k tradícii . Privátnu značku, ktorú vyrábajú výlučne domáci dodávatelia, tvorí už vyše 100 produktov, vrátane kuracích prsných rezňov, krídel či dolných stehien.

Kaufland aktuálne spolupracuje s viac ako 500 dodávateľmi so sídlom v Slovenskej republike, ich podpora je pre predajcu dôležitá  (zdroj: Kaufland) Kaufland aktuálne spolupracuje s viac ako 500 dodávateľmi so sídlom v Slovenskej republike, ich podpora je pre predajcu dôležitá (zdroj: Kaufland)

Spojenie, ktoré má mnoho výhod

Pre obľúbeného predajcu potravín je neustále zvyšovanie podielu domácich výrobkov súčasťou stratégie. Vlani v jeho predajniach až 50 percent ovocia a zeleniny, ktoré je možné vypestovať v našich podmienkach, pochádzalo od slovenských pestovateľov. Tým spolupráca s reťazcom poskytuje nielen pravidelný odbyt, ale aj príležitosť investovať do moderných technológií alebo rozširovať výrobu. Sme zodpovedným a férovým partnerom pre domácich dodávateľov, ktorí oceňujú u nás aj možnosť medzinárodnej spolupráce, pretože takto môžu získať príležitosť presadiť sa aj na zahraničnom trhu. Aj zdieľanie dôležitého know-how s našimi odborníkmi, ktorí sa špecializujú na tvorbu nových receptúr a nových obalov šetrnejších k životnému prostrediu či na vylepšovanie technologických procesov, prináša domácim výrobcom množstvo benefitov,“ vysvetľuje Marek Goldschmied, riaditeľ oblasti Nákup čerstvého sortimentu.

Kaufland a ktuálne spolupracuje s viac ako 500 dodávateľmi so sídlom v Slovenskej republike, pričom 130 z nich sú malí regionálni výrobcovia , a iba za posledné tri obchodné roky za ich produkty zaplatil vyše 2,2 miliardy eur. Lebo obchodný reťazec nie je len o nakupovaní potravín, je za ním oveľa viac. Dlhodobá podpora slovenských dodávateľov, príležitosť exportovať na zahraničné trhy či zaujímavé príbehy veľkých i menších výrobcov, ktorých produkty sa vďaka Kauflandu dostanú do domácností naprieč celým Slovenskom a aj do sveta.

*Podľa prieskumu Spotrebiteľského panelu GfK o podiele vystavenia slovenských výrobkov v maloobchode v júli 2024.

Načítavam video...

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 14 497
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 333
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 909
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 155
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 805
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 564
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 2 435
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 125
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Historicky sa viac otváralo severu. Dodnes nesie jeho vizuálnu i mentálnu stopu.


INZERCIA 18. apr

Polyfunkčný dom na Južnej triede prinesie Košičanom aj malé námestie a moderný mestský priestor.


17. apr
Ilustračný obrázok výnimočných priestorov z Nivy Tower

Bratislava, marec 2025 - EQUILIBRIO sa etablovalo ako stabilný a hodnotovo ukotvený partner na realitnom trhu.


17. apr

Populárna doručovacia služba Wolt ocenila najúspešnejšie reštaurácie a obchody.


INZERCIA 17. apr
SkryťZatvoriť reklamu