Počas pokrývania Parlamentných volieb 2012 potvrdil Sme.sk svoju pozíciu spravodajského lídra na slovenskom webe. Opakuje sa aj situácia, že ak chcú čitatelia konkurencie skutočne dôveryhodné a rýchle informácie, obrátia sa na Sme.sk.
Počas pracovných dní uplynulého týždňa spravodajské sekcie Sme.sk navštívilo v priemere 270 tisíc reálnych užívateľov (RU) denne, v sobotu 330 tisíc a v deň vyhlásenia oficiálnych výsledkov - nedeľu 11. marca - až 403 tisíc RU. Konkurenti bez istenia profesionálnej redakcie “papierového” denníka (Topky skupiny Zoznam a Aktuality skupiny Azet) získali v nedeľu každý okolo 270 tisíc reálnych užívateľov. Ďalší spravodajskí konkurenti v poradí Čas.sk (Ringier) a Pravda (Perex) nemali v nedeľu ani polovicu obecenstva Sme.sk.
Počet zobrazených stránok ukazuje, ako veľa zaujímavého obsahu ľudia dostali, alebo ako často obnovovali stránky, aby videli čerstvé informácie. V nedeľu návštevníci spravodajských sekcií Sme.sk zobrazili viac ako 5 miliónov stránok. Počas pracovných dní uplynulého týždňa bol priemer asi 3,1 milióna stránok za deň. V kľúčovú nedeľu sa najbližia konkurencia (Topky zo skupiny Zoznam) nedokázala vyšplhať ani na 4 milióny PV.
Svoju dôveru v spravodajstvo Sme.sk ľudia od roku 2010 ešte zvýšili - v porovnaní s parlamentnými voľbami v júni 2010 prišlo v nedeľu na výsledky o 130 tisíc ľudí viac. Počet zobrazených stránok narástol v porovnaní s minulými voľbami asi o milión.
V nedeľu trhalo rekordy aj vyťaženie internetovej linky pre povolebné videá. Presiahlo úroveň 1,1 GBit za sekundu.
Parlamentné voľby 2012 na Sme.sk
Dôležitá nebola len rýchlosť, presnosť a podrobnosť spravodajstva, ale aj jeho pestrosť: pripravili sme viacero sprievodných materiálov:
- čitatelia mohli diskutovať priamo s komentátormi, analyzovať s nimi politické dianie, alebo sa ich jednoducho spýtať, prečo píšu to, čo píšu
- nielen správy z centrál politických strán, ale aj tie najzaujímavejšie príspevky na sociálnych sieťach
- najdôležitejšie informácie na Facebooku a Twitteri
- od januára prebiehala na sme.sk Volebná Bitka argumentov (www.BitkaArgumentov.Sme.sk), v ktorej čitatelia pridali 1400 argumentov za jednotlivé strany; čitatelia si mohli urobiť test a zistiť, ktorý poslanec hlasuje rovnako ako oni; pripravili sme volebnú hru; čitatelia mohli tipovať výsledky na zajtrajsie.sme.sk; zbierať paródie predvolebných bilbordov na www.Gulas.Sme.sk; priniesli tiež desiatky vylepšení pre samotný politický systém na službe www.3veci.Sme.sk (http://goo.gl/4M2V7)
Bohatý obsah z webu sa premietol aj do novín: len pondelkové vydanie denníka SME sa venuje voľbám na 25 novinových stranách.
“Spravodajské sekcie” Sme.sk predstavujú uzol Spravodajstvo média Sme.sk v oficiálnom audite merania návštevnosti AIM Monitor, ktorý pre IAB Slovakia pripravuje spoločnosť Gemius. “Reálni užívatelia” predstavujú hodnotu "RU Estimated"