INZERCIA

IKEA je zelenšia aj vďaka ZSE Energia

Jana Hrubcová, PR manažérka IKEA Bratislava, o histórii a ekologických víziách ikony bytového dizajnu.

Jana Hrubcová, PR manažérka IKEA Bratislava, o histórii a ekologických víziách ikony bytového dizajnu.

Uplynulo takmer 60 rokov, odkedy Ingvar Kamprad, zakladateľ IKEA, otvoril svoju prvú predvádzaciu miestnosť. Prvé dve písmená názvu pochádzajú z  iniciálok jeho mena a farby loga jasne poukazujú na švédsky pôvod. Od čoho je odvodený zvyšok názvu a ako sa zrodil nápad vyrábať nábytok?

Ingvar Kamprad vyrastal na farme Elmtaryd neďaleko malej dedinky Agunnaryd, ktorých iniciálky tvoria ďalšie dve písmená názvu IKEA. Už ako päťročný začal predávať susedom zápalky. Keď mal 17 rokov, otec mu daroval peniaze ako darček za úspešné štúdium. On ich použil na založenie vlastnej firmy. IKEA pôvodne predávala perá, peňaženky, rámy na obrazy, stolové prestieranie, hodinky, bižutériu a nylónové pančuchy. V roku 1948 zaradila do sortimentu nábytok, ktorý vyrábali miestni výrobcovia. O tri roky neskôr Ingvar Kamprad vydal prvý IKEA katalóg, v ktorom videl príležitosť predávať nábytok vo veľkom. V roku 1953 otvoril vo švédskom Älmhulte prvú predajnú výstavu nábytku, čo bol pre IKEA zlomový moment. Ľudia mali možnosť po prvý raz vidieť a dotýkať sa IKEA nábytku. Dnes je na svete 338 obchodných domov IKEA, ktoré ponúkajú široký sortiment kvalitne navrhnutých výrobkov za také nízke ceny, aby si ich mohlo dovoliť čo najviac ľudí.

Kto je váš typický zákazník a podľa čoho si vyberáte dodávateľov?

Aj keď naše produkty vyrábame vo veľkých množstvách, snažíme sa o individuálny prístup ku každému jednému zákazníkovi. Chceme ľudí inšpirovať a ukazovať im, ako prostredníctvom našich výrobkov môžu svoj život doma zlepšiť. Pre Švédsko je navyše typická ekológia, takže naše riešenia ľuďom pomáhajú šetriť nielen peniaze, ale aj vodu, energiu a znižovať množstvo odpadu. A k tomu potrebujeme dodávateľov, ktorí sa na veci pozerajú rovnako.

Ako hodnotíte spoluprácu so ZSE Energia? Je pre vás ekológia rovnako dôležitá aj pri dodávke elektriny?

So ZSE spolupracujeme od roku 1991, keď v bratislavskom Prievoze vyrástol prvý obchodný dom IKEA. Od ZSE Energia odoberáme elektrinu, ktorá je vyrobená aj z obnoviteľných zdrojov. Rovnako ako ekológia je pre nás dôležitá spoľahlivosť. A tu sa naše postoje so ZSE Energia stretli.

ZSE Energia pred rokom prišla na trh s novou komoditou – plynom. Čo hovoríte na združenú dodávku elektriny a plynu? 

Tento rok ZSE Energia zvíťazila vo výberovom konaní na dodávku plynu pre IKEA na rok 2013. Dala najlepšiu ponuku, a preto veríme, že sme sa rozhodli správne.

Ako hodnotíte klientske služby  a servis od ZSE Energia? S čím ste spokojní a čo by ste navrhovali zlepšiť?

Spolupráca so ZSE Energia je na profesionálnej úrovni a hodnotíme ju pozitívne. Ak by sme mali hovoriť o zlepšeniach, uvítali by sme možnosť postupne nakupovať elektrinu a plyn cez internetový portál alebo webovú aplikáciu.

Čo plánuje IKEA v budúcnosti?

IKEA má do roku 2020 veľmi ambicióznu stratégiu „People and Planet Positive“. Jej cieľom je umožniť miliónom ľudí žiť doma ekologicky za prijateľnú cenu. Chceme posilňovať našu energetickú nezávislosť a znižovať tak celkovú náročnosť nášho podnikania pokiaľ ide o  prírodné zdroje. V neposlednom rade chceme ďalej vylepšovať pracovné podmienky v celom dodávateľskom reťazci IKEA Group, aby sa ľuďom u nás nielen výborne nakupovalo, ale aj pracovalo.

www.zse-energia.sk

ikea2_490x300-r503.jpg

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2 milióny čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Prihláste sa a vložte PR článok

Najčítanejšie tlačové správy


Najčítanejšie správy na SME


Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku

Zanzibar, ostrov tyrkysovej a priezračnej vody, bieleho piesku a skvelého jedla

Tlačové správy

Intímna hygiena – celoročná záležitosť

Letné horúčavy, kúpanie, hudobné festivaly, cestovanie – to sú nám známe situácie.

Tlačové správy

Rastie nám pokrivená generácia?

Zhrbené hlavy nad mobilmi či tabletmi niekoľko hodín denne. Čo hovorí odborník

Tlačové správy

Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji

Projekty na rozvoj cestovného ruchu majú šancu získať prostriedky od Pivovaru Šariš, ktorý patrí do spoločnosti Pivovary Topvar.