INZERCIA

8 krokov k príprave na zdravé tehotenstvo

Predtým, ako pristúpite k samotnému procesu počatia, tu sú dôležité kroky, ako pripraviť svoje telo pre zdravé tehotenstvo.

Zenvia(Zdroj: Stock Adobe)

Vedeli ste, že na tak dôležité obdobie života je potrebné začať s prípravou ideálne už 6 mesiacov vopred? Povieme vám, čo by mala vaša príprava zahŕňať.

1. Návšteva gynekológa

Než sa pustíte “do snažilkovania”, prejdite si s lekárom váš zdravotný stav. Môže to znieť ako samozrejmosť, absolovovať vyšetrenie. Ale ak napríklad užívate lieky na chronické ochorenie, je potrebné prejsť si možnosti. Niektoré lieky môžu byť pre tehotenstvo nebezpečné alebo ovplyvniť plodnosť ženy. Lekár vám s partnerom tiež môže odporučiť genetické vyšetrenie na základe rodinnej anamnézy, odporučí úpravu hmotnosti, stravy.

2. Zabudnite na legálne drogy

Určite ste počítali s odporúčaním, že alkohol a cigarety by sa mali stať pre vás minulosťou. To prirodzene platí. Ale zaradili ste sem aj kofeín? Odporúčanie pre ženy snažiace sa otehotnieť znie maximálne 200 miligramov kofeínu denne, čo zodpovedá približne jednej šálke kávy. “Dávka” pre tehotné by mala byť maximálne 100 miligramov denne.

Fajčenie často spôsobuje nízku pôrodnú hmotnosť dieťatka, čo môže viesť k ďalším zdravotným ťažkostiam. A je tu ešte jedna dôležitá vec: s fajčením narastá šanca na syndróm náhlej úmrtnosti detí (SIDS).

3. Zásobte sa kyselinou listovou

Jedna z prvých vecí, ktorú vám lekár odporučí, je užívanie kyseliny listovej. Povieme vám prečo. Ak užívate 400 mikrogramov kyseliny listovej denne najmenej jeden mesiac predtým než otehotniete a počas prvého trimestra, môžete znížiť šancu mať dieťa s poruchami nervovej trubice, ako je napríklad spina bifida o 50 až 70 percent, uvádza Centrum pre kontrolu a prevenciu chorôb (CDC).

Užívanie kyseliny listovej pomáha predchádzať aj iným vrodeným chybám. Spolu s ďalšími vitamínmi, minerálmi a aminokyselinami ju nájdete v výživovom doplnku Gravital. Je určený pre ženy plánujúce tehotenstvo a rovnako aj pre tehotné ženy. Kombinácia zložiek podporuje vývoj buniek a tvorbu tkanív plodu a pomáha predchádzať vzniku vývojových chorôb a znižuje riziko potratu.

4. Zájdite aj k zubárovi

Ženy, ktoré sa starajú o svoje dentálne zdravie predtým, než otehotnejú, znižujú šance na vznik komplikácií v tehotenstve. Lekár dokáže napríklad včasne odhaliť infekcie v ústej dutine. Prevencia je sympatickejšia ako prípadné zákroky počas tehotenstva.

5. Jedze s rozumom

Zásobte sa živinami potrebnými pre tehotenstvo. Samozrejmosťou vo vašom jedálničku by malo byť ovocie, zelenina, celozrnné obilniny, potraviny s obsahom vápnika (mlieko, jogurty), orechy, mäso, ryby (pstruh dúhový, losos, sardinky, sleď). Ryby sú dôležité pre vývoj mozgu a očí dieťaťa a pre vás sú bohatým zdrojom omega-3 mastných kyselín. Stále však platí: všetkého veľa škodí.

Podporiť plodnosť môžete tiež superpotravinou Maca, ktorá pôsobí na endokrinný systém a prispieva k harmonizácii hormonálnej hladiny u žien aj mužov. Okrem toho napomá k zvýšeniu počtu spermií v ejakuláte a ich pohyblivosti, o čom svedčí aj niekoľko výskumov. Medzi ďalších pomocníkov pri problémoch s počatím patria napríklad Kotvičník zemný a ženšen.

6. Posvieťte si na svoju váhu

Časté problémy pri otehotnení spôsobuje príliš vysoká alebo príliš nízka váha budúcej matky. Zdravé hodnoty vám pomôžu vyhnúť sa komplikáciám s otehotnením kvôli váhe. Rovnako tak môžete predísť komplikáciám v podobe problému s vysokým krvným tlakom.

7. Cvičte

Ženy, ktoré sa venovali cvičeniu pred otehotnením a počas tehotenstva, zvládajú ľahšie záťaž na organizmus, ktoré tehotenstvo prináša. Dokonca sa po pôrode dokážu rýchlejšie dostať na svoju pôvodnú váhu. A to stojí za to, čo poviete?

8. Vyhýbajte sa baktériám a infkecii

Ak obľubujete tatársky biftek, suši alebo nepasterizované výrobky, zbystrite pozornosť. S týmito pochúťkami sa budete musieť na čas rozlúčiť. Je dôležité vyhnúť sa baktériám, ktoré by mohli poškodiť vášho potomka. Surové a nedostatočne spracované potraviny (mäso, ryby, šťavy, mäkké syry) môžu uchovávať nebezpečné baktérie, ktoré spôsobujú listeriózu.

U tehotných žien napadajú listérie plod v maternici a spôsobujú potraty alebo pôrody mŕtvych a chorých novorodencov (zdroj Wikipédia).

Rovnako nebezpečná je chrípka. Chrípka počas tehotenstva môže viesť k závažným komplikáciám, ako je zápal pľúc a potrat. Kontaktu s chorými sa teda vyhýbajte v tehotenstve a aj pred ním.

Ak máte zodpovedané všetky kľúčové otázky, zamerajte sa na svoju prípravu. Nielen na prípravu tela na tehotenstvo, ale aj na starostlivosť, ktorú bude vaše dieťatko potrebovať.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,2 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Prečo kupovať first moment na exotické destinácie už teraz?

Lepší výber odletu, ubytovania aj vychytených termínov a cenový bonus.

Tlačové správy

Pivovarníci rozdeľujú peniaze

Rozhodnite, komu pôjde tisíc eur.

Tlačové správy

Najkrajšie americké národné parky

Neostávajte iba v slávnych mestách USA. Vydajte sa na západ do národných parkov.

Tlačové správy

Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí

Správna skúšobná jazda môže odhaliť, že vybrané vozidlo pre vás nie je to pravé.