SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky
INZERCIA

Tieto technológie môže závidieť Slovákom svet

Moderné technológie už dávno nie sú len pre istú skupinu nadšencov. Stali sa súčasťou nášho života.

(Zdroj: Tatra banka)

Jedným z typických príkladov sú mobilné aplikácie slovenských bánk, ktoré využívame takmer denne a obsahujú množstvo najnovších technológií. Bankovníctvo v mobile najčastejšie otvárame pre rýchlu kontrolu zostatku na účte či jednoduchý prevod peňazí. Ani si neuvedomíme, aké inovácie sa za týmito jednoduchými službami ukrývajú. Pritom samotné bezpečné spustenie aplikácie, overenie sa cez odtlačok prsta či sken tváre by sme ešte pred pár rokmi považovali za sci-fi. Hranice mobilného bankovníctva u nás sú už značne posunuté a rovnako sa posúva vnímanie nás, Slovákov, na to, čo je bežné.

Tieto pomyselné hranice pravidelne posúva Tatra banka. Tá v podstate už od svojho založenia v roku 1990 prináša na Slovensko novinky, ktoré určujú trendy vo svete financií.

Ako prvá priniesla svojim klientom ešte v roku 1998 napríklad Internet banking, rovnako aj mobilné platby a pred viac ako desiatimi rokmi tiež prvú bankovú mobilnú aplikáciu. Na začiatku slúžila aplikácia len na jednoduché úkony ako pozeranie zostatku či prevod, rokmi ju však banka povýšila na plnohodnotný komunikačný kanál, ktorý neraz nahradí aj osobnú návštevu pobočky či telefonát s operátorom call centra. A práve v aplikáciách slovenských bánk sa skrývajú technológie, ktoré často krát prekonávajú svetové štandardy.

Využívanie biometrie

Prihlasovanie sa do mobilu pomocou odtlačku prsta alebo skenu tváre je už bežné nielen u nás. Slovenské banky však vo využití biometrie zašli ešte ďalej. Elektronický podpis využíva napríklad Tatra banka vo svojich pobočkách už od roku 2011. Mesačne sa vďaka svojmu podpisu v banke overia desaťtisíce klientov. Rovnako stavila banka aj na hlasovú biometriu a overenie hlasom má v banke nastavených takmer 500 tisíc klientov, vďaka čomu vybavíte aj teraz, počas obmedzení, takmer všetko z pohodlia domova. A ak Tatra banku ešte nevyužívate, môžete začať vďaka tvárovej biometrii. Technológia, ktorá preverí údaje z vášho občianskeho preukazu, overí ich v registroch a zároveň na základe vašej fotografie vyhodnotí, že ste skutočne pri telefóne vy, vám zabezpečí otvorenie súkromného aj živnostenského účtu alebo čerpanie úveru, nech sa nachádzate kdekoľvek.

Komunikácia s chatbotom

Roboti a chatboti sa udomácnili u nás a vo svete nielen v oblasti zábavy, online hier či marketingových kampaní. Dnes sú z nich plnohodnotní „operátori“ a poradcovia v mnohých kontaktných centrách a online shopoch. Častokrát ani nezistíte, že ste namiesto živého človeka komunikovali s robotom. Ich najväčšou výhodou je určite schopnosť komunikovať s viacerými ľuďmi naraz a teda odpoveď na svoju otázku získate oveľa rýchlejšie, ako keď čakáte na voľného operátora. Medzi svetové špičky patria napríklad chatbot Erika z Bank of America alebo Ceba z Austrálskej Commonwealth Bank, ktorí dokážu klientom aktivovať kartu, zadať platbu či vyhľadať pobočku banky. Slovensko sa môže taktiež pochváliť bankovým chatbotom, ktorý za tými svetovými nijako nezaostáva.Adam, ktorý pomáha klientom Tatra banky priamo v mobilnej aplikácii, ale aj na webe dokáže vybaviť za vás hneď niekoľko základných služieb. Vďaka nemu môžete napríklad aktualizovať údaje z nového občianskeho preukazu, upraviť adresu na doručenie novej karty, ale aj zablokovať kartu či vyhľadať najbližšiu pobočku a bankomat.

Open banking

Jedným z významných trendov vo svete financií je aktuálne Open banking. Čo to vlastne znamená? Z pohľadu banky to znamená, že sa otvorí voči tretím stranám a umožní svojim klientom pristupovať k službám a produktom banky aj z prostredia aplikácie tretej strany. Rovnako banka môže umožniť tretím stranám pristupovať do systémov banky a poskytovať svoje služby prostredníctvom bankovej platformy. Príkladom takéhoto prístupu je aj služba One banking, ktorá už dnes umožňuje klientom pristupovať k svojím účtom v iných bankách a zobraziť si zostatok na učte v Internet bankingu Tatra banky. A to je len začiatok. Vďaka projektom a spoluprácam, ktoré banky chystajú, sa v nasledujúcom období môžeme tešiť na to, ako v jednej aplikácii vybavíte nielen úver na auto, ale možno si toto auto v aplikácii aj vyhľadáte, kúpite, zaplatíte, poistíte či vybavíte k nemu aj ďalšie služby. Alebo naopak, pri hľadaní nehnuteľnosti priamo na realitnom portáli požiadate banku o prepočet hypotéky a preveríte si možnosti financovania.

Platby cez četovacie aplikácie a zasielanie peňazí na telefónne číslo

Najčerstvejšou novinkou, ktorú vyvinula Slovenská banková asociácia a Tatra banka ju ako prvá na Slovensku sprístupnila klientom, je službu payme. Jedná sa o jednoduché vyžiadanie platby cez odkaz, ktorý potom pošlete komukoľvek vo vašej obľúbenej četovacej aplikácii. V praxi to môže vyzerať napríklad takto: s kamarátom ste zašli na obed, celý účet ste zaplatili vy. V mobilnej aplikácii si vyberiete Vyžiadanie platby, uvediete sumu, ktorú vám má kamarát zaslať a cez četovaciu aplikáciu mu pošlete link s predvyplneným prevodným príkazom, ktorý už len potvrdí vo svojej vlastnej mobilnej aplikácii. Využiť však môžete aj službu VIAMO, ktorú majú klienti Tatra banky k dispozícii už dlhšiu dobu.

Vďaka technológiám a neustálemu inovovaniu sa bankovníctvo na Slovensku posúva výrazne dopredu. Tatra banka je v tejto oblasti nepochybne lídrom. Okrem technológií však podporuje aj umenie a vzdelávanie, nakoľko cíti zodpovednosť za to, akú budúcnosť spoločne vytvárame. Tieto svety spoločne prepája aby sa spolupodieľala na vytváraní novej inteligentnej budúcnosti.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020

Celkový trh s uvedenými vozidlami tak poklesol o takmer 25% oproti roku 2019.

Tlačové správy

Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách

Digitalizácia má byť o moderných riešeniach, ktoré slúžia ľuďom. Ich zavádzanie do každodenného života je prioritou aj pre DATALAN

Tlačové správy

Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru

Trend podčiarkujú čísla návštevnosti webstránky poisťovne a stavebnej sporiteľne Wüstenrot