SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Najväčší slovenský výrobca okien prekonal hranicu 100 miliónov.

Záujem o okná SLOVAKTUAL je vysoký aj napriek inflácii a drahým hypotékam.

(Zdroj: SLOVAKTUAL)

Obrovské investície do moderných výrobných hál a automatizovaných liniek v uplynulých rokoch majú pozitívny dopad na kvalitu, efektivitu výroby a vysokú produktivitu práce. Slovaktual v roku 2022 posilnil svoju pozíciu nielen na domácom slovenskom trhu, ale najmä v Rakúsku a Českej republike.

  • Tržby z predaja okien a dverí narástli z 83 na 102 miliónov eur.
  • Najviac sa predaju okien SLOVAKTUAL darilo na rakúskom trhu, kde Slovaktual medziročne zvýšil tržby o 56 %. V Českej republike dosiahol podobne nárast o 48 % a na domácom slovenskom trhu zvýšil Slovaktual tržby o 20 %.
  • Každý pracovný deň vyrobil Slovaktual približne 2000 okenných jednotiek.
  • Náklady na materiál a energie sa medziročne zvýšili o 24 %, ceny okien a dverí vzrástli primerane tomu o 23 %.
  • Výsledok hospodárenia 4,76 miliónov eur je efektom zvýšenej produktivity práce, rozšíreniu výroby o ďalšie moderné zváračky s technológiou V-Perfect a signifikantnému dopadu vlastnej modernej výroby izolačných skiel v Pravenci.
  • Spoločnosť v roku 2022 zamestnávala 725 zamestnancov, z toho 77 bolo agentúrnych.
  • Produktivita práce a dobré výsledky umožnili zvýšiť mzdy svojim zamestnancom o 7 % v roku 2023.

Prvá polovica roka 2022 poznačená vysokým dopytom po oknách SLOVAKTUAL.

Spoločnosť síce disponuje oveľa väčšou výrobnou kapacitou, ako ktorýkoľvek iný výrobca okien na Slovensku, extrémne vysoký dopyt ale zapríčinil dlhšie dodacie termíny. Situáciu sa podarilo stabilizovať v druhej polovici roka, keď Slovaktual získal nových zamestnancov a zároveň začal pomaly chladnúť trh a pozvoľna klesal príjem objednávok od zákazníkov.

Slovaktual v roku 2022 vyrobil 527 457 okenných jednotiek, čo je o 7 tisíc viac ako v roku 2021.

Najrýchlejšie rástol záujem o hliníkové okná a dvere, medziročne o 8 %. Dopyt po vyššej triede okien s najlepšími tepelno-izolačnými vlastnosťami bol dôsledkom snahy stavebníkov šetriť na drahých energiách, ale tiež prísnej požiadavky normy vyplývajúcej zo zákona o energetickej hospodárnosti budov. Dnešné novostavby už musia disponovať energetickým certifikátom so začlenením do triedy A0. Spoločnosť sa od októbra intenzívne sústredí aj na zákazníkov, ktorí plánujú využiť dotácie z Plánu obnovy.

 (zdroj: SLOVAKTUAL) (zdroj: SLOVAKTUAL)

Ceny okien rástli primerane rastúcim cenám vstupov.

Rast cien materiálových vstupov a energií zásadne ovplyvnil hospodárenie spoločnosti aj v roku 2022. V prostredí vysokej inflácie, zvýšených úrokových sadzieb a všeobecnej neistoty upravoval Slovaktual ceny svojich výrobkov len veľmi opatrne a v nevyhnutnej miere.

Spotreba materiálu a energií medziročne vzrástli zo 65 na 81 miliónov eur, čo predstavuje nárast o 24 %. Tržby z predaja okien a dverí rástli prakticky rovnakým tempom z 83 na 102 miliónov eur.

Dobrý hospodársky výsledok dosiahla spoločnosť prijatím množstva racionalizačných opatrení, sústavným optimalizovaním nákladov a aktívnym hľadaním rezerv. Výrazne sa podarilo medziročne zvýšiť produktivitu práce.

Veľkým prínosom k pozitívnemu výsledku hospodárenia je výroba izolačného skla pre okná SLOVAKTUAL a pre sesterskú spoločnosť Wertbau v Nemecku, ktorá rovnako patrí do skupiny DOVISTA. V roku 2022 bolo v Pravenci vyrobených 304 tisíc štvorcových metrov izolačného skla s termoplastickým dištančným rámikom.

 (zdroj: SLOVAKTUAL) (zdroj: SLOVAKTUAL)

Slovaktual je stabilný, spoľahlivý a atraktívny zamestnávateľ.

Svojim zamestnancom minulý rok vyplatil 13. plat v plnej výške, rovnako tak aktuálne v apríli za rok 2022. Okrem toho, v dvoch predošlých rokoch svojim zamestnancom plošne zvyšoval základné mzdy, každoročne o 3 %. Mzdové náklady sa medziročne zvýšili z 10,4 na 11,6 miliónov eur v roku 2022.

Od apríla 2023 opäť zvyšuje základné mzdy, tentoraz až o 7 %.

Spoločnosť kladie veľký dôraz aj na bezpečnosť a ochranu zdravia svojich zamestnancov. Uvedomuje si tiež dôležitosť vzdelávania a do školení ľudí pravidelne investuje množstvo zdrojov.

 (zdroj: SLOVAKTUAL) (zdroj: SLOVAKTUAL)

Slovaktual súčasťou skupiny DOVISTA

Slovaktual patrí do skupiny DOVISTA od roku 2021. DOVISTA podobne ako VELUX, patria do dánskeho VKR Holding A/S.

DOVISTA v súčasnosti združuje 15 výrazných značiek na európskom trhu s oknami a vchodovými dverami. Všetky oknárske značky majú silné lokálne korene a spolu zamestnávajú 7500 zamestnancov.

Víziou skupiny a všetkých jej značiek je vytvárať hodnoty užitočné pre spoločnosť – teda vyvíjať, vyrábať a predávať produkty, ktoré vnášajú do každodenného života ľudí denné svetlo, čerstvý vzduch a pomáhajú vytvárať lepšie vnútorné prostredie.

Synergia sa prejavuje v oblasti efektívnosti výrobných kapacít, výmeny odborných znalostí a poznatkov o miestnych trhoch. Využitie tohto potenciálu je vynikajúcim predpokladom pre spoločný rast na európskom trhu s oknami a dverami.

Slovaktual sa tak stáva ešte silnejšou a stabilnejšou spoločnosťou, ktorej stratégiou je ešte väčšia orientácia na potreby svojich zákazníkov a na oblasť udržateľnosti a „zelených projektov“, v ktorých sú Dáni priekopníkmi.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 528
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 288
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 5 455
  4. Kam smerujú peniaze bohatých? 3 942
  5. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 513
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 185
  7. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 014
  8. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 2 002
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Chcete dovolenkovať v Egypte? Tento sprievodca vám pomôže vybrať správne miesto.


INZERCIA 8 h

Týchto 5 beauty trendov musíte vyskúšať


INZERCIA 22. máj

Magazín Leto v Rakúsku 2025 nájdete vložený v denníkoch SME a Korzár už dnes.


INZERCIA 21. máj

Vychováva mladé talenty a učí ich disciplíne.


INZERCIA 20. máj
SkryťZatvoriť reklamu