SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Ako zvládnuť náročné obdobie a úbytok hostí?

Reštauráciám pomáha Akadémia Prvý pri zdroji.

Aby podnikom v neľahkých časoch Prazdroj pomohol, prichádza s doposiaľ najširším poradensko-vzdelávacím programom s názvom Akadémia Prvý pri zdroji.Aby podnikom v neľahkých časoch Prazdroj pomohol, prichádza s doposiaľ najširším poradensko-vzdelávacím programom s názvom Akadémia Prvý pri zdroji. (Zdroj: Plzeňský Prazdroj Slovensko)

Slovenským reštauráciám a pubom starosti neubúdajú. Až 29 % z nich sa potýka s úbytkom zákazníkov a podľa ďalších 26 % si hostia objednávajú lacnejšie jedlá a nápoje ako v minulosti. Vyplýva to z nedávnych dát spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko. Aby podnikom v neľahkých časoch firma pomohla, prichádza s doposiaľ najširším poradensko-vzdelávacím programom s názvom Akadémia Prvý pri zdroji. Ten svojím rozsahom nemá u nás obdobu. Využiť ho môžu okamžite všetci priami odberatelia firmy, ktorých je na Slovensku viac ako šesťtisíc.

Program Prvý pri zdroji ponúka reštauráciám cielenú pomoc vo všetkých smeroch. "Ide o novú digitálnu platformu, kde majitelia, prevádzkari a ďalší profesionáli z odboru nájdu jednoduché tipy, rady a školenia, ako svoj biznis posunúť vpred a nalákať nových hostí. Pubom a reštauráciám tak dávame komplexný nástroj pre rast ich podnikania," hovorí Branislav Kubiš, obchodný riaditeľ pre podniky a reštaurácie, Plzeňský Prazdroj Slovensko s tým, že projekt oslovuje prakticky všetok personál cez výčapníkov a čašníkov až po tých, ktorí sa starajú o ekonomiku podniku.

Akadémia Prvý pri zdroji vznikla v náročnom období, keď slovenské podniky, podľa údajov Data-Servisu za prvý kvartál 2023, stále riešia citeľné dopady koronavírusovej krízy a musia tiež hľadať cesty, ako sa vyrovnať s vysokými nákladmi a zároveň obmedzovaním výdavkov zo strany zákazníkov. "Nie je to pre nich vôbec jednoduché, musia sa zorientovať a prichádzať s udržateľnými riešeniami, aby mohli úspešne a dlhodobo pokračovať. Ako líder a trhu im v tom s naším online programom podávame pomocnú ruku," dopĺňa Branislav Kubiš. V Česku pritom program funguje od jesene minulého roka. Za ten čas tam používatelia absolvovali takmer 3800 kurzov a vzdelávaniu či osobnému rozvoju tak venovali spolu vyše 231 dní.

Kurzy Akadémie Prvý pri zdroji sa venujú starostlivosti o pivo, obsluhe hostí, stratégii riadenia firmy i ekonomike prevádzky, marketingu, vizualite prevádzky či udržateľnosti. (zdroj: Plzeňský Prazdroj Slovensko) Kurzy Akadémie Prvý pri zdroji sa venujú starostlivosti o pivo, obsluhe hostí, stratégii riadenia firmy i ekonomike prevádzky, marketingu, vizualite prevádzky či udržateľnosti. (zdroj: Plzeňský Prazdroj Slovensko)

Majiteľom podnikov aj ich personálu Prazdroj ponúka široký obsah vzdelávacích videokurzov, ktoré sú rozdelené do oblastí podľa jednotlivých kategórií. Venujú sa starostlivosti o pivo, obsluhe hostí, stratégii riadenia firmy i ekonomike prevádzky, marketingu, vizualite prevádzky či udržateľnosti. Každá časť obsahuje šesť až jedenásť blokov od všeobecných informácií až po konkrétne rady, tipy alebo odporúčania a jednotlivými kurzami sprevádzajú osobnosti daného odboru. Ambasádorom programu je šéfkuchár a podnikateľ v gastronómii Zdeněk Pohlreich: "Slovenské gastro urobilo v posledných rokoch veľký posun k lepšiemu. Bohužiaľ, ťažké výzvy ako pandémia nového koronavírusu, všeobecná nestabilita či nárast energií a ďalších vstupov narobili mnohým problémy. Len ten, kto na sebe tvrdo pracuje, vylepšuje svoju prevádzku a maximálne sa stará o hostí, má dnes šancu uspieť. Je však jasné, že nie každý vie, ako na to. Preto je skvelé, že Prazdroj prišiel s projektom, ktorý radí, ako reštauračný biznis nakopnúť."

Ambasádorom Akadémie Prvý pri zdroji je šéfkuchár a podnikateľ v gastronómii Zdeněk Pohlreich. (zdroj: Plzeňský Prazdroj Slovensko) Ambasádorom Akadémie Prvý pri zdroji je šéfkuchár a podnikateľ v gastronómii Zdeněk Pohlreich. (zdroj: Plzeňský Prazdroj Slovensko)

Celková komerčná cena za absolvovanie všetkých kurzov jedným užívateľom sa podľa odhadu pivovaru pohybuje okolo 1200 eur, Prazdroj ich ale svojim priamym odberateľom ponúka bezplatne.

Celková komerčná cena za absolvovanie všetkých kurzov jedným užívateľom sa pohybuje okolo 1200 eur, Prazdroj ich ale svojim priamym odberateľom ponúka bezplatne. (zdroj: Plzeňský Prazdroj Slovensko) Celková komerčná cena za absolvovanie všetkých kurzov jedným užívateľom sa pohybuje okolo 1200 eur, Prazdroj ich ale svojim priamym odberateľom ponúka bezplatne. (zdroj: Plzeňský Prazdroj Slovensko)

Prevádzkari a podnikatelia v gastronómii, ktorí už program využívajú, si jeho prínos pre celý personál pochvaľujú. "Keďže gastro a ľudia v ňom si v minulých rokoch vytrpeli skutočne veľa, vítame iniciatívu Prazdroja, ktorý dlhodobo hľadá koncepčné riešenia, ako prevádzkam pomôcť a rozšíriť im obzory. Akadémiu Prvý pri zdroji oceňujem, prakticky každý si tam nájde to svoje – od obsluhy až po vedenie," tvrdí Roman Vereš, majiteľ martinskej prevádzky Arabica Coffee&Bar Záturčie. Podobne to vníma aj Jakub Denčiak z S pubu v Handlovej: "Online prostredie programu nám vyhovuje, lebo sa môžeme kedykoľvek vrátiť k téme, ktorá nás trápi, alebo ktorú chceme zlepšiť. Školenia pre personál aj manažment sú na vysokej úrovni a všetci cítime, že reálne investujeme do vlastných zručností. Som presvedčený, že sa vďaka nim môžeme stále zdokonaľovať."

Program Prvý pri zdroji ponúka reštauráciám cielenú pomoc vo všetkých smeroch. (zdroj: Plzeňský Prazdroj Slovensko) Program Prvý pri zdroji ponúka reštauráciám cielenú pomoc vo všetkých smeroch. (zdroj: Plzeňský Prazdroj Slovensko)

Nový program Prvý pri zdroji tak v digitálnom prostredí dopĺňa to, na čom Plzeňský Prazdroj dlhodobo spolupracuje priamo s prevádzkarmi v reálnom prostredí. Ide o partnerskú spoluprácu na mnohých úrovniach podľa toho, čo podnik práve potrebuje vylepšiť – ekonomiku, zloženie menu, servis, starostlivosť o pivo alebo propagáciu. Prehľadne a pritom pomerne obsiahle im pomáha nielen finančne a materiálne s vybavením (výčapy, poháre, podpivníky atď.), ale aj so vzhľadom (nové fasády, vylepšenie interiérov...).

"Nie sme síce majiteľmi pubov a reštaurácií, ale ako ich najväčší tuzemský dodávateľ piva vnímame zodpovednosť za rozvoj slovenskej pivnej kultúry a ponúkame najrozsiahlejší systém podpory gastronomických podnikov. Naše aktivity rôznou formou pomáhajú takmer každej z vyše 6-tisíc prevádzok, ktorým dodávame pivo. Len v roku 2022 sme do ich podpory investovali vyše 4,2 milióna eur a tento rok objem dokonca navyšujeme. Ich potreby neustále mapujeme a sme s nimi v pravidelnom kontakte," uzatvára Branislav Kubiš.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 833
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 629
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 527
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 187
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 120
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 838
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 755
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 729
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Knižná novinka Obyčajný hviezdny prach je dojímavý príbeh plný nádeje.


INZERCIA 4 h

Historicky sa viac otváralo severu. Dodnes nesie jeho vizuálnu i mentálnu stopu.


INZERCIA 18. apr

Polyfunkčný dom na Južnej triede prinesie Košičanom aj malé námestie a moderný mestský priestor.


17. apr
Ilustračný obrázok výnimočných priestorov z Nivy Tower

Bratislava, marec 2025 - EQUILIBRIO sa etablovalo ako stabilný a hodnotovo ukotvený partner na realitnom trhu.


17. apr
SkryťZatvoriť reklamu