INZERCIA

Carpathia Prievidza - dvadsať rokov od spojenia s Nestlé

V lete 1992 bola podpísaná zmluva, ktorá rozhodla o ďalšom strategickom rozvoji závodu Carpathia Prievidza.

V lete 1992 bola podpísaná zmluva, ktorá rozhodla o ďalšom strategickom rozvoji závodu Carpathia Prievidza. Strategickým investorom sa stala najväčšia medzinárodná potravinárska spoločnosť pôvodom zo Švajčiarska – Nestlé SA.


Závod za uplynulých 20 rokov zaznamenal výrazný rast a získal si popredné miesto v slovenskom potravinárskom priemysle ako jeden z najvýznamnejších výrobcov a exportérov. „Vtedy bola ročná výroba menej ako 5 tisíc ton, odvtedy vyrástla viac ako štvornásobne“, uvádza riaditeľ závodu Juraj Píš. „Teraz vyrábame viac ako 700 typov výrobkov, vtedy sme mali v sortimente niečo vyše štyridsiatky“, dopĺňa. Výrobky MAGGI a CARPATHIA za približne 64 miliónov EUR ročne mieria nielen do slovenských domácností, ale aj k spotrebiteľom v Čechách, Maďarsku, Poľsku, Španielsku, Portugalsku a do mnohých ďalších európskych krajín. Viacej ako dve tretiny výroby z Prievidze smerujú na export, celkove exportujeme do 24 krajín Európy. „Môžeme sa pochváliť, že v rámci európskych kulinárskych závodov Nestlé vyrábame najširší sortiment bujónov (mäkké, tvrdé, na olejovej báze, sypké pre veľkoodberateľov), ako aj najširší sortiment knedličiek. Veľkú pozornosť venujeme vývoju a inovácií keď ročne v našom vývojovom oddelení vyvinú cca 50 úplne nových výrobkov a viac ako 150 výrobkov inovujú smerom do oblasti výživy a zdravého životného štýlu“, vysvetlil riaditeľ. Program inovácie uskutočňovaný v Prievidzi je zameraný hlavne na zníženie sodíka, bez pridaného glutamátu a so zvýšeným obsahom ingrediencií, ktorý zahŕňa nielen rad MAGGI Zo záhradky Junior, ale aj základné portfólio polievok MAGGI a CARPATHIA.
Závod sa za ostatných 20 rokov postupne rozšíril a modernizoval. Stal sa významným zamestnávateľom a počet zamestnancov sa od roku 1992 takmer zdvojnásobil na súčasných cca 600. Starostlivosť o zamestnanca je jednou z kľúčových oblastí, je zameraná hlavne na vzdelávanie a rozvoj, ako aj bezpečnosť a ochranu zdravia pri práci. Spoločnosť taktiež podporuje osvetu o výžive a zdravý životný štýl. Nestlé každoročne investovalo do nových budov, technológií. Bola postavená nová budova na výrobu bujónov, nové sklady hotových výrobkov, surovín, obalov, plynová kotolňa, sociálna budova atď. Napríklad za roky 2009 – 2011 sa investície do podniku pohybovali v priemere na úrovni 4 mil. EUR ročne. Výrazný pokrok nastal v oblasti IT, počítač sa stal bežnou súčasťou života nielen pracovníkov v administratíve, ale aj vo výrobe a v skladoch. Zaviedli sa moderné IT technológie napr. SAP, automatizácia výrobných liniek, kompletný zber dát z výrobných, energetických a elektrických zariadení. Veľkú pozornosť venuje Nestlé aj ochrane životného prostredia, prísne sleduje a znižuje spotrebu energie, vody a emisií skleníkových plynov na tonu výrobku.  Optimalizácia závodovej energetiky priniesla napríklad v roku 2006 ročnú úsporu energie o 18% a závod získal uznanie „Najlepší projekt energetiky“ Ministerstva hospodárstva SR.  Inštalácia LED osvetlenia v sklade hotových výrobkov v roku 2010 zasa  znížila inštalovaný výkon o 47% a predĺžila životnosť svietidiel o 6-8 rokov. Nestlé Slovensko venuje pozornosť aj nákupom surovín a materiálov od tuzemských dodávateľov (napríklad vyše 55% zeleniny a cestovín, nákupy vlnitej lepenky apod.), uskutočňuje u nich audity kvality a zvyšuje tak ich vlastnú konkurencieschopnosť na miestnom i zahraničnom trhu. Závod v Prievidzi získal tzv. kombinovanú certifikáciu riadenia, pokrývajúcu oblasť bezpečnosti výrobkov (ISO 22000), bezpečnosti práce (OHSAS 18001), ochrany životného prostredia (ISO 14001) a riadenia kvality (ISO 9001). V minulom roku bol zavedený systém TPM (Total Perfomance Management), zameraný na maximálnu efektívnosť výroby, elimináciu všetkých druhov strát a prísne dodržiavanie štandardov bezpečnosti práce.
Základom etického a zodpovedného podnikania Nestlé je tzv. vytváranie zdieľanej hodnoty, tj. podnikanie v rámci celého reťazca vytvárania hodnoty – od získavania surovín cez výrobu až po inovácie výrobkov, pri ktorom má z neho osoh samotná firma aj spoločnosť, resp. komunita, kde spoločnosť podniká. Navyše Nestlé podporuje verejné  projekty v oblasti zdravého životného štýlu a pohybu (napr. ORION FLORBAL CUP pre deti zo základných škôl z celého Slovenska) a zodpovednosti za životné prostredie (Školský EKO-ROK v Prievidzi pre základné aj materské školy), humanitárne a charitatívne aktivity na celoštátnej i na miestnej úrovni (Úsmev ako dar, Športové hry detí z detských domovov, Potravinová  banka Slovenska, Slovenský červeným kríž, ako aj projekt pre deti s Nadáciou Jednota COOP „Nech sa nám netúlajú“).
„Všetky vyššie uvedené fakty dokumentujú pokrok, ktorého dosiahla Carpathia Prievidza za 20 rokov ako súčasť Nestlé a dávajú základ pre ďalšie úspešné podnikanie v slovenskej ekonomike“.

Trocha histórie.
Tradícia závodu siaha do roku 1875, kedy rodina Heumanovcov založila v Prievidzi pálenicu. V roku 1909 došlo k premene pálenice a továrne na spracovanie liečivých bylín na akciové spoločnosti a rozvoj podnikania pokračoval. V roku 1930 bol prijatý názov „Carpathia, úč. spol. Prievidza“. Závod mal pred 2.svetovou vojnou  viac ako 100 zamestnancov. V roku 1948 bol podnik znárodnený. Najvýznamnejším krokom pre budúcnosť závodu bolo zavedenie nového sortimentu – výroby dehydratovaných polievok  v roku 1959. Štátny podnik Carpathia, š. p. Prievidza, bol roku 1992 privatizovaný spoločnosťou Nestlé, S. A. Po vzniku samostatnej Slovenskej republiky sa pod názvom Nestlé Food, s. r. o. Prievidza (od r. 2001 Nestlé Slovensko, s.r.o.)  sa postupne stal jedným z najvýznamnejších potravinárskych podnikov Slovenska.

 

www.nestle.sk

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2 milióny čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Prihláste sa a vložte PR článok

Najčítanejšie tlačové správy


Najčítanejšie správy na SME


Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Moskva alebo Petrohrad?

Nezameniteľná atmosféra a lákavé atrakcie. Ktoré mesto zláka na spoznávanie vás?

Tlačové správy

Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?

Väčšina motoristov si nekupuje úplne nové autá, ale rozhodne sa pre lacnejšie, už jazdené vozidlá

Tlačové správy

Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni

Krátko po otvorení formátu KOCKA mini v Prešove otvára slovenská investičná skupina M-MARKET obchodné centrum aj v Starej Ľubovni.

Tlačové správy

Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu

HB Reavis, medzinárodný developer slovenského pôvodu, predstavuje svoj najnovší viacúčelový komplex Stanica Nivy na veľtrhu MAPIC.