INZERCIA

Ovládaš dva cudzie jazyky? Využi ich v práci

Napriek zložitej situácii na trhu práce, ešte stále existujú firmy, ktoré hľadajú desiatky nových zamestnancov.

Napriek zložitej situácii na trhu práce, ešte stále existujú firmy, ktoré hľadajú desiatky nových zamestnancov.

Divízia spoločnosti Accenture pre outsourcing podnikových procesov ponúka zaujímavú prácu pre šikovných ľudí, ktorí sa dokážu dorozumieť v angličtine a ešte niektorom európskom jazyku. Marián Fišera, riaditeľ divízie pre outsourcing podnikových procesov, alebo skrátene BPO (z ang. Business Process Outsourcing), zo spoločnosti Accenture nižšie vysvetľuje, prečo je podľa neho práca v tejto oblasti zaujímavá a ako sa v nej dá odborne a kariérne napredovať. Na Slovensku táto divízia funguje už ôsmy rok. Predstavte si ju ako 400 ľudí, ktorí sedia v bratislavskom Apollo Business Center a pre klientov Accenture, ktorými sú veľké firmy z celej Európy, poskytujú plnú starostlivosť o ich interné procesy ako sú obstarávanie, financie, účtovníctvo alebo starostlivosť o ich zákazníkov.

V ostatných rokoch sa mnohé centrá, ktoré poskytujú na diaľku IT, alebo biznisové služby, presúvajú do ázijských krajín. Prečo vaše bratislavské centrum naopak rastie?

Presun niektorých kapacít do krajín ako sú India či Filipíny sa týka hlavne pozícií, na ktorých pracujú čisto anglicky hovoriaci ľudia. My máme klientov z rôznych kútov starého kontinentu, preto naši ľudia nehovoria iba po anglicky, ale minimálne jedným ďalším jazykom, či už je to nemčina, holandčina francúzština, španielčina, alebo jazyky severských krajín či strednej a východnej Európy. V súčasnosti poskytujeme pre našich klientov služby v 17 jazykoch. Okrem toho, mnohí naši klienti vyžadujú, aby sme k nim boli bližšie a mohli v prípade potreby vycestovať priamo k nim. Taktiež zohráva dôležitú úlohu kultúrna príbuznosť s našimi klientmi. Pre mnohé spoločnosti sme preto lepšia voľba ako geograficky vzdialenejšie outsourcingové centrá.

Ako záujem o vaše služby ovplyvnila kríza?

Je pravda, že náš rast sa pod vplyvom globálneho útlmu ekonomiky na čas zastavil, ale v posledných dvoch rokoch sme narástli zhruba o štvrtinu. Od roku 2010 sme prijali stovku ľudí, takže dnes nás je viac ako 400 a v najbližších mesiacoch chceme nabrať desiatky nových kolegov. Dôvod nášho rastu spočíva aj v tom, že napredujeme – od zabezpečovania  jednoduchých operácií prechádzame k strategickejším službám. Nesnažíme sa len o zníženie nákladov, ale aj o vyššiu pridanú hodnotu, či už v podobe optimalizácie procesov alebo celkového zefektívnenia nákupu. Dnes sme expertným centrom pre obstarávanie, čiže zabezpečujeme klientom kompletný servis v oblasti nákupu.

Čo sa dá pod tým predstaviť? Čo všetko vaši ľudia pre klientov robia?

Začína to analýzou a optimalizáciou nákupných potrieb klienta. Hľadáme tiež vhodné modely nákupu, čiže rozhodujeme či je napríklad výhodnejší lízing alebo úver, alebo či má firma urobiť strategické partnerstvo s dodávateľom. Ďalej vyberáme a prioritizujeme dodávateľov, administrujeme katalógy, organizujeme samotné tendre, vrátane elektronických aukcií, ak sa tento model nákupu zvolí. Napokon manažujeme objednávky, zavádzame dodávateľov do systémov, kontrolujeme či vyfakturované položky sedia s objednávkami a samozrejme, robíme aj samotné účtovanie faktúr a ďalšie finančné a účtovné operácie.

Aký je rozdiel medzi zamestnaním na nákupnom oddelení nejakej firmy a prácou v centre pre outsourcing podnikových procesov Accenture?

Rozdielov je niekoľko. Prvý spočíva v tom, že u nás sa človek naučí v danej oblasti tie najlepšie postupy a metodiky, naučí sa efektívne fungovať. Napokon, keby sme neboli efektívnejší ako interné oddelenia firiem, tak by naše služby nikto nekupoval. Druhý rozdiel je, že u nás môžu ľudia pracovať pre klientov z rôznych odvetví – od výroby lietadiel, chemického priemyslu a farmácie, cez strojárstvo, financie, potravinárstvo až po telekomunikácie. Majú určite viac možností rozširovať si obzory, učiť sa nové veci a niektorí aj cestovať za klientmi. Toto je výhoda aj v porovnaní s niektorými inými servisnými centrami, ktoré u nás fungujú a ktoré poskytujú služby zväčša interne, čiže iba v rámci organizácie. Do tretice, určite môžu u nás ľudia viac rásť, nielen odborne, ale aj kariérne. Keďže sme centrum so stovkami ľudí, máme viac riadiacich vrstiev. V neposlednom rade, u nás má každý stopercentnú istotu, že nezabudne jazyky, ktoré ovláda. Používame ich totiž denne.

Ak k vám príde človek s minimum skúseností, ako môže vyzerať jeho kariérne napredovanie?

Poviem to na príklade kolegyne, ktorá u nás začínala pred siedmymi rokmi po škole ako špecialistka. Neskôr robila supervízorku, potom líderku tímu, pričom pracovala na projektoch s rôznymi klientmi. Pred dvomi rokmi sa stala projektovou manažérkou. Dnes má na starosti tri projekty a má pod sebou 60 ľudí. Nikto samozrejme nemôže čakať, že bude po roku, obrazne povedané vládnuť svetu. Ale ak ukáže schopnosti komunikovať, riešiť problémové situácie, pracovať s ľuďmi a s klientmi, určite dostane príležitosť podieľať sa na zložitejších aktivitách a na komplexnejších procesoch. Dôležitú úlohu zohráva samozrejme aj náš program rozvoja a vzdelávania našich pracovníkov.

Čo si na tejto práci ceníte vy?

Ja som strávil skoro päť rokov v zahraničí. Azda preto si vážim, že táto práca mi umožňuje byť duchom celý deň v zahraničí, ale večer sa môžem vrátiť domov za rodinou a tráviť s nimi voľný čas. Druhá vec je, že ak dostanem na starosť klienta, dáva mi to možnosť rozvinúť celú škálu manažérskych zručností, lebo je to akoby som riadil svoj vlastný biznis. A po tretie, keďže väčšinou robíme pre európsky trh, fungujeme prakticky v jednej časovej zóne, takže 98 percent ľudí u nás pracuje v normálnom európskom pracovnom čase.

Akých ľudí a na aké pozície v súčasnosti hľadáte?

Obsadzujeme hlavne pozície špecialistov, od začiatočníkov po skúsených špecialistov, ale hľadáme niekoľko ľudí aj na riadiace pozície supervízorov a lídrov tímu. Dôležité je samozrejme ovládať angličtinu a ešte jeden cudzí jazyk. Ekonomické vzdelanie je plus, ale nie podmienka, uplatnenie u nás môžu nájsť aj stredoškoláci. Výhodou je, že každý nový zamestnanec prejde dômyselným programom školení, ktoré sú určené nielen na zaučenie, ale aj akési stotožnenie sa s firmou. Každý zamestnanec dostáva tiež na určitú dobu prideleného takzvaného buddyho, čiže kolegu, ktorý mu okrem nadriadeného pomáha pri prvých krokoch a zodpovedá mu všetky otázky a nejasnosti.

Centrum vášho typu musí byť procesne orientované. Majú napriek tomu ľudia možnosť prejaviť svoju kreativitu a vlastné nápady?

Outsourcing sa od čias, kedy externý dodávateľ robil na pôde zákazníka a dokonca aj s rovnakými pracovníkmi to isté, čo si predtým firma robila sama vo vlastnom oddelení zmenil. Pre centrum nášho typu je dôležité, aby sme vedeli klientom prinášať neustále vyššiu hodnotu pri procesoch, ktoré preberáme, alebo sa na nich podieľame. Preto nám záleží nielen na tom, aby naši ľudia boli dobrí v tom čo robia, ale aby neustále hľadali aj zlepšenia a inovácie. Máme program na podporu nových ideí, ktorý odmeňuje ľudí ak prídu s dobrými nápadmi, ako naše fungovanie zlepšiť.

Prečo by sa mali ľudia o prácu u vás zaujímať?

Veľa vecí som už spomínal. Umožňujeme ľuďom odborne aj kariérne rásť, dávame im príležitosť spoznať, ako vyzerá perfektná organizácia práce a využívať intenzívne cudzie jazyky bez toho, aby pracovali ďaleko od domova. Máme tu dobrý kolektív a v neposlednom rade poskytujeme rad zaujímavých benefitov. Napríklad kompenzáciu platu nad rámec zákona pri chorobe zamestnanca alebo jeho dieťaťa, nárok na rôzne mimoriadne dni voľna, bonusy pri odchode na materskú, pri svadbe, pri narodení dieťaťa, aj po odpracovaní určitého počtu rokov. Okrem toho máme rad tradičných výhod ako sú poukážky na kultúru a športoviská či rôzne zaujímavé tréningové programy.

Čo by mal urobiť kandidát, ktorý by mal záujem vyskúšať si kariéru u vás na vlastnej koži?

Všetky informácie o možnostiach kariéry v našej divízii, ako aj voľných pozíciách nájdu kandidáti na www.accenture.sk/bpo. Nevyhnutným minimom je samozrejme zaslanie životopisu na adresu recruitment.ba@accenture.com, na ktorú môžu smerovať aj akékoľvek otázky týkajúce sa zamestnania v našej firme. Tí, ktorí sú na facebooku môžu tiež kliknúť na Accenture na Slovensku.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2 milióny čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Prihláste sa a vložte PR článok

Najčítanejšie tlačové správy


Najčítanejšie správy na SME


Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Moskva alebo Petrohrad?

Nezameniteľná atmosféra a lákavé atrakcie. Ktoré mesto zláka na spoznávanie vás?

Tlačové správy

Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?

Väčšina motoristov si nekupuje úplne nové autá, ale rozhodne sa pre lacnejšie, už jazdené vozidlá

Tlačové správy

Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni

Krátko po otvorení formátu KOCKA mini v Prešove otvára slovenská investičná skupina M-MARKET obchodné centrum aj v Starej Ľubovni.

Tlačové správy

Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu

HB Reavis, medzinárodný developer slovenského pôvodu, predstavuje svoj najnovší viacúčelový komplex Stanica Nivy na veľtrhu MAPIC.