INZERCIA

Zľavových portálov ubudlo, no predaje ďalej rastú

Cez zľavové systémy sa v minulom roku predalo na webe tovaru a služieb za 38 miliónov eur.

Cez zľavové systémy sa v minulom roku predalo na webe tovaru a služieb za 38 miliónov eur.

Kým ešte pred rokom operovalo na slovenskom trhu takmer 150 zľavových portálov, dnes ich je aktívnych necelá polovica, pričom mnohé z nich ponúkajú len 1-2 zľavy a fungujú ako vedľajší marketingový nástroj pre firmy, ktoré poskytujú rôzne typy služieb.

Jedným z dôvodov zníženia počtu zľavových portálov bola selekcia, ktorú robili najväčší agregátori na trhu.

„Na zlavy.sme.sk bolo v priebehu júla až septembra 2012 v procese čistenia odpojených približne 50 malých portálov, ktoré nespĺňali naše podmienky a zľavy mali len ako vedľajšiu činnosť. Logicky tak nemohli poskytovať služby a servis pre zákazníkov v dostatočnej kvalite“, povedal Ľubomír Jochim, riaditeľ pre komerčné online projekty SME.sk.

Veľkí rastú ďalej

Ďalším dôvodom krachu viacerých portálov boli znižujúce sa marže a tvrdý konkurenčný boj medzi portálmi.

Biznis okolo zliav sa teda postupne viac a viac sústreďuje okolo väčších a stabilných hráčov.

Top 10 zľavových portálov generovalo za prvý kvartál 2013 už cez 80% obratu celého trhu. Pred rokom to bolo menej ako 75%.

Napriek tomu trh stále nevyčerpal svoj rastový potenciál, ako mu mnohí predpovedali. Za prvý kvartál 2013 dosiahol trh podľa zlavy.sme.sk obrat cca 9,5 milióna eur, pričom v rovnakom období pred rokom to bolo o milión menej.

Medziročný nárast za dané obdobie bol tak viac ako desaťpercentný.

Za celý rok 2012 vygenerovali zľavové portály obrat vo výške približne 38 miliónov eur, čo bol oproti roku 2011 nárast až o 70 percent.

Základ je predaj pobytov

Viac než polovicu obratu zľavových portálov generuje kategória pobyty.

S odstupom nasledujú zľavy z kategórie jedlo, krása, či zlacnený tovar.

Práve v rámci tovaru sa ako najperspektívnejšia časť ukazuje sekcia móda, do ktorej sa s časovým odstupom niekoľko mesiacov po Českej republike aktívne pustili najväčší hráči na trhu, ktorými sú ZlavaDna.sk a Zlavomat.sk.

Tieto portály si dlhodobo udržujú pozíciu trhovej jednotky a dvojky.

Portálu Zlavadna.sk sa dokonca podľa údajov zo zlavy.sme.sk podarilo výraznejšie posilniť svoj podiel na trhu.

Kým za minulý rok bol trhový podiel ZlavaDna.sk cca 26 %, za prvý kvartál 2013 sa jej podiel zvýšil o 4 percentné body – až na 30 %.

Svoje pozície, i keď nižším tempom okolo jedného percenta, posilňovali takmer všetci hráči z top 10.

Sedem slovenských zľavových portálov chce v budúcnosti postupovať pri stanovovaní štandardov trhu spoločne, preto vytvorili Slovenskú Asociáciu Portálov Kolektívneho Nakupovania. Združenie koordinuje konateľ ZaMenej.sk Jozef Vikarský.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,2 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom

Slnko, pláž, oddych. Problémy s autom však veľmi rýchlo môžu zmeniť letnú dovolenku na nepríjemný zážitok.

Tlačové správy

OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom

OMV ponúka vodičom tipy, ako si pripraviť auto na dovolenku bez stresu.

Tlačové správy

S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku

S kartou Mastercard World od VÚB Banky nezačnete dovolenku na preplnenom letisku, ale v pohodlí letiskových VIP salónikov.