Dobrý deň, moja doterajšia internetová banka mi oznámila, že ukončuje svoju činnosť. Poraďte mi prosím ako si preniesť môj účet, keď mám v ňom nahlásené všetky trvalé platby a inkasá. Je potrebné ich všetky zrušiť a nanovo zadať v druhej banke? Karolína, Čadca
Odpovedá Gabriel Dzan, produktový manažér, mBank.
Dobrý deň, Karolína. Ak by ste sa rozhodli preniesť účet napríklad do mBank, tak je to veľmi jednoduché. Banka všetko vybaví za klientov bez akýchkoľvek poplatkov. Platby a inkasá nastavíme tak, ako ste ich mali v starej banke a zároveň zrušíme aj starý účet. Jediné, čo musíte urobiť, je založiť si mKonto, alebo mKonto Biznis a požiadať o presun účtu. O všetko ostatné sa postará banka.
Pre otvorenie nového účtu v mBank nemusíte nikam chodiť, všetko zvládnete z pohodlia domova. Založenie aj vedenie bežných účtov je zadarmo. Tak isto aj výbery zo všetkých bankomatov doma aj v zahraničí. Stačí si vybrať vždy aspoň sedemdesiat eur.
Celý prenos účtu trvá zvyčajne dvanásť pracovných dní. Odporúčame si ho načasovať na správny termín, aby nedošlo k duplicitnému spracovaniu transakcií v jednom mesiaci aj v starej banke aj v novej banke.
Dôležité však je mať v starej banke uhradené/splatené všetky záväzky. To znamená, že ak by ste nemali splatenú kreditnú kartu, spotrebný úver, alebo hypotéku, tak pôvodný bežný účet nebude možné v starej banke zrušiť.