SME
Utorok, 19. november, 2019 | Meniny má Alžbeta
INZERCIA

Ako naučiť vaše deti správne zaobchádzať s peniazmi?

Ako každý rodič chcete pre svoje dieťa len to najlepšie.

(Zdroj: pixabay.com)

Čím skôr dieťa naučíte finančnej gramotnosti, tým je lepšia šanca, že sa mu bude v dospelosti finančne dariť.

Ak neviete ako na to, máme pre Vás zopár nápadov.

Na sporenie použite priehľadnú nádobu.

Prasiatko je skvelý nápad, ale ak nie je vidieť, čo je vo vnútri, nedáva deťom obraz. Keď použijete jasnú nádobu, vidia, že peniaze pribúdajú. Dnes majú euro, o pár týždňov budú mať 10! Rozprávajte sa s nimi a oslavujte, ako napredujú! Povzbudzujte ich. Robte s nimi plány, čo s ušetrenými peniazmi.

Ukážte im príležitostné náklady.

To je len ďalší spôsob, ako povedať: "Ak si kúpiš túto videohru, potom nebudeš mať peniaze na kúpu tejto hračky." Vaše deti mali byť schopné zvážiť rozhodnutia, čo je pre nich dôležitejšie a pochopiť možné dôsledky.

Buďte pre vaše deti príkladom.

Štúdia Cambridgeskej univerzity zistila, že finančné návyky u detí sa tvoria v čase, keď majú 7 rokov. Malé oči vás sledujú. Ak spravíte niečo špecifické vždy, keď idete na večeru alebo do obchodu s potravinami, nakoniec si to všimnú. Nastavte deťom zdravý príklad.

Budujte finančnú gramotnosť vašich detí od ranného veku. Popri tom im budujte reálnu rezervu na štart do dospelosti. Pomôžeme Vám s tým. https://bcas.sk/kontakt/https://bcas.sk/kontakt/

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,4 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Najčítanejšie správy na SME

Najčítanejšie správy na SME

Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Pozrite sa, ako fungujú asistenčné systémy Volkswagenu

Volkswagen Slovensko pokračuje v produkcii zaujímavých videí, ktoré odhaľujú technologickú výbavu modelov VW.

Tlačové správy

Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.

Výška fixného výnosu sa mení podľa výšky a dĺžky investície

Tlačové správy

Známe osobnosti prezradili, do ktorej krajiny sa nechcú vrátiť

Influenceri si v kampani O2 pripomenuli 30. výročie Nežnej revolúcie.