SME
Streda, 16. jún, 2021 | Meniny má Blanka, BiankaKrížovkyKrížovky
INZERCIA

GALTON Brands prináša Report udržateľnosti 2021

Praktický sprievodca svetom zeleného brandingu a marketingu

Report udržateľnosti 2021Report udržateľnosti 2021 (Zdroj: GALTON Brands)

Environmentálna politika zažíva v poslednom období nevídaný rozmach. Zahltenie Zeme plastovým odpadom a čoraz častejšie výkyvy počasia, ktoré majú dopad nielen na prírodu, ale aj na globálnu ekonomiku, totiž v ľuďoch prirodzene rezonujú. V dôsledku týchto zmien sa aj značky dostávajú pod veľký tlak. Ako by mali reagovať? Kde sa inšpirovať? A aké sú názory úspešných slovenských značiek? Aj na tieto otázky odpovedá Report udržateľnosti 2021 od brandingovej agentúry GALTON Brands.

Spoločnosť volá po zodpovednejšom prístupe

Problém trvalej udržateľnosti a environmentálnej zodpovednosti sa týka nás všetkých a značky v tomto prípade nie sú žiadnou výnimkou. Ich prístup a aktivity majú v rámci enviropolitiky obrovskú moc korigovať spotrebiteľské návyky a vytvárať želané vzorce správania.

“Potreba neustáleho zvyšovania či potvrdzovania sociálneho statusu výrazne formuje nákupné preferencie a tlačí spotrebiteľov do rastu intenzity či objemu nákupov. Aj keď za týmito rozhodnutiami zdanlivo stoja jednotlivci, tí sú motivovaní komunikáciou značiek, preto ide o spoločný problém. Ak chcú značky skutočne prispieť k trvalej udržateľnosti a ochrane životného prostredia, mali by nielen vyrábať a predávať ekologickejšie, ale aj motivovať svojich zákazníkov k zodpovednejšiemu prístupu,” hovorí Jakub Čupka, creative lead agentúry GALTON Brands.

Z viacerých výskumov je zrejmé, že aj spotrebitelia sú ekologickým riešeniam naklonení. Smerom k značkám vyslovujú jasné očakávania a ochotu spolupodieľať sa na zlepšení stavu životného prostredia.

Podľa prieskumu* spoločnosti STEM/MARK z roku 2019 takmer 87% opýtaných verí, že ekológia je veľmi dôležitá. Až 95% opýtaných je preto presvedčených, že ruku k dielu by mali priložiť aj firmy a podnikať také kroky, ktoré znížia environmentálnu záťaž a prispejú k lepšej budúcnosti našej planéty. Prieskum priniesol veľmi pozitívne výsledky aj z pohľadu aktívneho prístupu spotrebiteľov k environmentálnej problematike: Viac ako polovica respondentov v ňom potvrdila, že triedi odpad a snaží sa eliminovať používanie jednorazových plastov. Prevažná väčšina opýtaných zároveň potvrdila, že sa snaží neplytvať potravinami, šetriť vodu, energie a voliť ekologicky šetrnejšie spôsoby dopravy.

Budovanie zelenej značky ako novodobý trend

Hľadanie efektívnych ekologických riešení a inovatívnych spôsobov sa stáva trendom. Environmentálne prístupy pritom možno aplikovať do najrôznejších oblastí podnikateľského prostredia. Značky, ktoré tieto princípy uplatňujú, sú vnímané ako moderne zmýšľajúce, atraktívne a zodpovedné. Svojim spotrebiteľom tiež pomáhajú napĺňať ich túžbu spolupracovať na zlepšovaní stavu životného prostredia a eliminovať nežiaducu environmentálnu záťaž.

Na trend trvalej udržateľnosti už veľmi jednoznačne reaguje aj mnoho slovenských značiek. Dobrou správou je, že ekologické počiny zaznamenávame naprieč celým podnikateľským spektrom - od odpadového hospodárstva, cez módny priemysel, až po kozmetiku. „Čoraz viac klientov nás oslovuje s požiadavkou na vytvorenie značky, ktorá bude svojím správaním, vzhľadom i komunikáciou rešpektovať fenomén udržateľnosti a ekológie. Je však potrebné upozorniť, že „zelenou” sa značka nestane len na základe jednorazovej aktivity. Ekologický prístup, resp. prísľub, ktorý dá svojim spotrebiteľom a celej spoločnosti, musí pretaviť aj do firemnej kultúry, hodnôt a cieľov, ktorými prísľub naplní. Ak by tieto absentovali, značka by mohla ľahko skĺznuť k tzv. „greenwashingu” a tým poškodiť svoju reputáciu.”, hovorí Andrej Mitáš, CEO brandingovej agentúry GALTON Brands.

Sprievodca svetom zelených značiek

S cieľom edukovať trh a sprostredkovať hodnotné informácie prináša GALTON Brands praktického sprievodcu svetom zeleného brandingu. Report udržateľnosti 2021 ponúka autentický pohľad vybraných značiek na oblasť udržateľného rozvoja a ekológie. Je určený top manažérom, marketérom, ale aj odbornej verejnosti.

Vďaka reportu spoznáte slovenské a zahraničné značky, ktoré sa vydali cestou udržateľnosti a ekologického prístupu a získate tiež prehľad o trendoch, ktoré vplývajú na budúci vývoj trhu a formujú obchodné stratégie významných hráčov. Stiahnuť si ho môžete zdarma na webstránke agentúry GALTON Brands.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Leto je skvelá príležitosť pre rodičov, ako naučiť deti finančnej zodpovednosti.


12 h

Ovocné šťavy sa stali obľúbenou súčasťou ranných rituálov mnohých z nás.


15 h

Pracovať v Silicon Valley je snom každého "ajťáka". Určite vás zaujme možnosť pracovať na svetových projektoch aj na Slovensku.


22 h