Za úspechom každej spoločnosti stoja šikovní ľudia. Ak si ich chcú firmy udržať, mali by vynakladať permanentné úsilie na to, aby sa cítili motivovaní a angažovaní, a to aj v časoch, ktoré môžu na mnohých z nás pôsobiť frustrujúco. Pandémia so sebou totiž okrem iného priniesla aj náhlu a nečakanú zmenu v systéme práce. Obmedzenie osobného kontaktu v mnohých spoločnostiach narušilo plynulý chod pracovných aktivít, sťažilo pracovné podmienky a vnieslo do pracovného života zamestnancov aj prílev neistoty či apatie. Potreba relevantnej a intenzívnej komunikácie so zamestnancami je preto čoraz silnejšia.
Očakávania zamestnancov sa menia
Spoločnosti sa ocitli pred novou výzvou – prispôsobiť sa novým pravidlám, prehodnotiť svoj prístup vo vzťahu k zamestnancom a posilniť ich zamestnaneckú skúsenosť (Employee experience). Je totiž nevyhnutné rešpektovať individuálne potreby ľudí v kontexte meniacich sa okolností (work-life balans, osobnostné vlastnosti, individuálne schopnosti a zručnosti…), pretože kým niektorým režim home office vyhovuje, iní sa môžu cítiť izolovanie a frustrovane.
Podľa údajov a dát z viacerých prieskumov je zrejmé, že vzniká výrazný disbalans medzi očakávaniami a potrebami zamestnancov a zamestnávateľov. Nedostatočné, resp. zle interpretované informácie tak vnášajú do pracovného života určitý chaos či pocit nepochopenia a oslabuje sa aj miera vzájomnej spolupráce a akceptácie. Väčšina spoločností dokonca priznáva, že u nich absentuje plán dlhodobej internej komunikácie a zamestnanci postrádajú dôležité informácie nielen o pracovných procesoch, ale aj o samotnej filozofii spoločnosti, čo prispieva k strate ich motivácie, angažovanosti, lojalite, a v neposlednom rade i k poklesu ich pracovného výkonu.
„Efektívne nastavená stratégia internej komunikácie umožní spoločnosti včas odhaliť potreby a očakávania zamestnancov, a pružne na ne reagovať. Vytvorenie vyhovujúcich pracovných podmienok a zlepšenie zamestnaneckej skúsenosti sa spoločnostiam mnohonásobne vráti, a to v podobe vyššej motivácie, angažovanosti a lojality zamestnancov,” hovorí Andrej Mitáš, CEO brandingovej agentúry GALTON Brands.
Manuál internej komunikácie na stiahnutie
V snahe umožniť spoločnostiam lepšiu orientáciu v tom, čo všetko predstavuje pojem Employer branding, akú úlohu zohráva interná komunikácia na úspechu spoločnosti, aké sú najčastejšie výzvy internej komunikácie či ako nastaviť efektívnu stratégiu internej komunikácie, vytvoril tím agentúry GALTON Brands prehľadný manuál internej komunikácie. Manuál na svojich viac než 70 stranách ponúka zaujímavé štatistiky, príklady z praxe a názory úspešných značiek pôsobiacich na slovenskom trhu.
Manuál internej komunikácie si môžete stiahnuť zdarma na webovej stránke agentúry GALTON Brands.