Potvrdzujú to nielen dáta a prieskumy, ale tiež poznatky behaviorálnej ekonómie. Dobrou správou je, že aj napriek náročnému pandemickému obdobiu sú Slováci stále opatrní optimisti a viac ako polovica sa teší na budúcnosť. Hlavným dôvodom je rodina (62 % opýtaných), nasleduje bývanie (42 %) a prekvapivo digitalizácia (39 %). Na budúcnosť sa najviac tešia mladí, vzdelaní, slobodní ľudia, muži sú optimistickejší ako ženy. Vyplýva to z exkluzívneho prieskumu* Slovenskej sporiteľne.
Pandémia a očkovanie ovplyvňujú pohľad na budúcnosť
vplyv pandémie je cítiť a viac ako tretina opýtaných sa budúcnosti obáva viac ako predtým. O niečo horší vplyv mala pritom na ženy a starších ľudí. Dobrou správou je, že očkovanie je pre väčšinu opýtaných (55 %) dôvodom, prečo sa tešiť na budúcnosť. Pozitívny vplyv očkovania očakávajú skôr ľudia z Bratislavy, bonitnejší, vzdelanejší a starší ľudia.
Digitalizácia zlepšuje život
Pre 39 % ľudí je digitalizácia dôvodom tešenia sa na budúcnosť. Za hlavné benefity považujú zrýchlenie a zefektívnenie komunikácie a prístup k informáciám, menej byrokracie na úradoch či úspora času a energie.

K pozitívnej vízii do budúcnosti inšpiruje aj banka
Okrem prieskumov či ekonómov vyzýva k pozitivizmu a radosti zo života aj Slovenská sporiteľňa. Najväčšia banka spúšťa po troch rokoch nový komunikačný koncept, pričom prvú kampaň odštartovala inšpiratívnym príbehom hrdinky s nečakane optimistickým pohľadom do budúcnosti. Nové smerovanie značky potvrdzuje aj konkrétnymi verejnými záväzkami z oblasti finančného vzdelávania, sociálneho bývania a užitočného outdooru, ktorými chce prispieť k lepšej budúcnosti Slovenska
Verejné záväzky Slovenskej sporiteľne k 2025
200 tisíc finančne vzdelaných mladých ľudí
Tretina žiakov základných a stredných škôl absolvuje FinQ, program finančného vzdelávania.
1 000 znevýhodnených ľudí so strechou nad hlavou
Slovenská sporiteľňa zabezpečí dostupné bývanie pre ľudí v núdzi.
300 tisíc nových stromov
V rámci klimatickej udržateľnosti banka pokračuje vo vytváraní užitočného outdooru.
Viac info na: www.buducnostjevasa.sk.
„Ako bankový líder s takmer 200-ročnou históriou sme úzko spätí s prosperitou našej krajiny a jej obyvateľov. Slovensko budúcnosti vidíme ako moderné, úspešné a zelené. S rastúcou ekonomikou aj zamestnanosťou. So zlepšujúcim sa podnikateľským prostredím, školstvom a zdravotníctvom. S finančne vzdelanou mladou generáciou a udržateľným dôchodkovým systémom. Preto prinášame tri verejné záväzky, vďaka ktorým pomáhame našej krajine tvoriť budúcnosť, na ktorú sa budeme všetci tešiť,“ povedal Peter Krutil, generálny riaditeľ Slovenskej sporiteľne.
Nový kreatívny koncept má ambíciu kultivovať mediálny priestor a vyvolávať autentické pozitívne emócie.
Poznámka: *Prieskum realizovala Slovenská sporiteľňa v období od 16.7. do 10.8. na vzorke 1 727 dospelých respondentov.