SME

Supermarkety BILLA sú na Slovensku už dvadsať rokov

25. novembra 1993 sa otvoril v Trnave prvý slovenský supermarket BILLA. Dnes, po dvadsiatich rokoch, ich je 121.

25. novembra 1993 sa otvoril v Trnave prvý slovenský supermarket BILLA. Dnes, po dvadsiatich rokoch, ich je 121. Za ten čas pracovníci BILLA Slovensko obslúžili 622 miliónov zákazníkov. K dnešnému dňu v jej supermarketoch, dvoch distribučných skladoch (Petrovany, Senec) a v administratívnej centrále pracuje spolu takmer 4 000 zamestnancov. BILLA Slovensko tak patrí medzi najdôležitejších zamestnávateľov a investorov v krajine. Od roku 1993 tu preinvestovala viac ako 470 miliónov Euro a len tento rok plánuje otvoriť minimálne sedem ďalších nových supermarketov (Rovinka, Záhorská Bystrica, Bratislava Ružinov, Topoľčany, Dubnica nad Váhom…).

BILLA podporuje slovenské potraviny

Okrem priamej zamestnanosti tak BILLA Slovensko podporuje aj slovenské poľnohospodárstvo a potravinársky priemysel, keď viac ako 65% jej potravinového tovaru je domáceho pôvodu. BILLA Slovensko sa tiež snaží podporovať menších lokálnych producentov, ktorí nie sú schopní dodávať do celého reťazca vyše stovky predajní. Preto minulý rok vznikla privátna značka „Slovenská farma“. Tá prezentuje lokálne značky poľnohospodárskych plodín s garantovaným slovenským pôvodom tovaru. „BILLA Slovensko prešla za 20 rokov obrovský kus cesty,“ hovorí generálny riaditeľ BILLA Slovensko Jaroslaw Szczypka. „Neskromne si myslíme, že sme pomohli Slovákom znovuobjaviť radosť z nakupovania a nájsť taký tovar, ktorý im najviac vyhovuje. Naša budúca misia je ďalej zvyšovať podiel miestnych a lokálnych výrobkov, personalizovať každú predajňu na maximálnu možnú mieru pre potreby jej zákazníka a tiež dať šancu regionálnym výrobcom, ktorý nevedia obslúžiť celú našu sieť. 65%-tný podiel slovenských výrobkov v segmente potravín pokladáme iba za začiatok,“ dodáva Szczypka.

V budúcnosti ešte ekologickejšie

BILLA vynakladá aj nemalé prostriedky na modernizáciu a výmenu zariadení s ekologickými typmi chladiva, ktoré na svoj chod potrebujú v prepočte o 30% skleníkových plynov menej v porovnaní so štandardnými systémami chladenia. V budúcnosti plánuje BILLA Slovensko zavedenie prvkov aktívnej tepelnej ochrany obalových konštrukcií budov kombinovanú s akumuláciou odpadového tepla. Vďaka tomu získajú predajne takmer 100% energetickú sebestačnosť pre vykurovanie predajní a prípravu teplej vody.

Zaujímavosti

• sortiment BILLA Slovensko dnes tvorí približne 10 tisíc položiek

• denný návoz tovaru do predajní zaplní približne 60 kamiónov

• 65% potravinového tovaru v BILLA má slovenský pôvod

• najmenšiu aj najväčšiu Billu majú Bratislavčania (BILLA Carlton má len 253m² predajnej plochy a najväčšia bude od júna 2013 BILLA Eurovea, ktorej predajná plocha bude 2 247m²)

• najpredávanejšou položkou v roku 2012 bol 40 gramový obyčajný biely rožok, ktorý bol nablokovaný v pokladni 63 000 000 kusov – samozrejme, všetky boli upečené na Slovensku

• najpredávanejšou biopotravinou (2012) sú biocitróny privátnej Billa značky Naše bio, ktorých sa predalo takmer 100 000 polkilových balení

cz-panoramasmall-r351_res.jpg 

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Choďte za odborníkom. Či vás bolí zub alebo chcete investovať
  2. Gymnazisti z Nového Mesta nad Váhom sa h3kovali
  3. Aj jedenáste ocenenie Slovak Superbrands Award putuje do dm
  4. Autocentrá AAA AUTO už za prvý štvrťrok predali 26 000 vozidiel
  5. Firmy a školy sa môžu zbaviť elektroodpadu rýchlo a bezplatne
  6. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy
  7. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  8. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 832
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 8 256
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 589
  4. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 123
  5. Zmena pre ľudí s postihnutím: Prichádzajú európske preukazy 3 051
  6. Veľká zmena pre ľudí s postihnutím 2 856
  7. Náš prvý prezident sa nebál hovoriť o mravnosti v politike 2 361
  8. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 2 236
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Investovať všetky peniaze iba do jedného aktíva nie je ideálne.


INZERCIA 7 h

Študenti Gymnázia M. R. Štefánika sa včera neučili.


14 h

Už po jedenástykrát sa spoločnosť dm drogerie markt stala nositeľkou ocenenia Slovak Superbrands Award.


15 h
SkryťZatvoriť reklamu