Informácie a požiadavky získané od zákazníka na osobných stretnutiach sú podkladom pre vypracovanie finálnej dokumentácie analýzy. Analytické dokumenty sú pripomienkované a verifikované zákazníkom. Na jednej strane sú vstupom pre ďalší vývoj softvéru, na druhej strane sú podkladom pre zákazníka, ktorý tak získava jasnú predstavu o podobe, funkčnosti a vlastnostiach budúceho informačného systému. Pri tvorbe analýz využívame CASE nástroje a špecifikáciu UML a BPMN.
Pri analýze je pre nás dôležité plne zachytiť informácie, ktoré nám zákazník poskytuje. Cieľom je
- správne pochopiť firemné procesy zákazníka hlavne pre oblasti, v ktorých sa počíta so zavedením informačného systému (IS)
- navrhnúť zefektívnenie firemných procesov s využitím IS
- pochopiť požiadavky zákazníka na novo vyvíjaný systém a pomôcť zákazníkovi pri ich definovaní
- navrhnúť efektívne riešenia požiadaviek zákazníka
- vytvoriť zrozumiteľné, detailné a jasné zadanie pre vývoj IS
Snažíme sa poskytnúť zákazníkom kvalitný výstup pre ďaľšie časti IS. K významným prínosom analýzy pre zákazníkov patrí
- identifikácia všetkých požiadaviek zákazníka
- jasné a jednoznačné zadanie pre návrh a vývoj IS
- uľahčenie a urýchlenie vývoja
- minimalizovanie zmien počas vývoja
- nástroj pre overenie správnosti fungovania a kvality výsledného produktu
- podklad pre ďalší rozvoj a zmeny IS
- východisko pre fázu testovania (testovacie scenáre, verifikácia správnosti riešenia voči analýze)
Analýza prebieha vo viacerých, na seba nadväzujúcich procesoch. Veľký dôraz kladieme na správne pochopenie a zaznamenanie požiadaviek zákazníka. To nám poskytuje podklad pre ďalší vývoj softvéru.
Kontaktujte nás: www.unicore.sk