INZERCIA

Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu

Dnes sú hitom zánovné autá od našich susedov

Novodobý trh s ojazdenými autami má za sebou takmer tridsaťročnú históriu, v priebehu ktorej prešiel dramatickou premenou. Zatiaľ čo na začiatku 90. rokov boli zákazníci lační po akomkoľvek zahraničnom automobile prakticky bez ohľadu na jeho vek a stav, dnes požadujú čo najmladšie vozidlá, a to od našich susedov, a kompletný balíček doplnkových služieb. Vývoj od porevolučného hladového dopytu až po štandardný európsky trh výborne dokumentujú štatistiky najväčšieho predajcu ojazdených automobilov AAA AUTO, ktorý za 25 rokov od svojho založenia v Čechách obslúžil vo všetkých štyroch krajinách, kde pôsobí, už viac ako 1,9 milióna zákazníkov.

Na začiatku 90. rokov nastal boom všeobecného podnikania a rozšíril sa obchod s ojazdenými automobilmi prostredníctvom bazárov. V tej dobe v nich boli slovenskí zákazníci ochotní kúpiť akýkoľvek zahraničný automobil, pretože domáci trh toho príliš veľa neponúkal. „V tej dobe bola pre záujemcov prakticky dôležitá iba značka bez ohľadu na vek či stav vozidla. Súčasní zákazníci sú ďaleko racionálnejší, uprednostňujú mladšie vozidlá a pozerajú hlavne na ich vyššie bezpečnostné štandardy a komfortnú doplnkovú výbavu,“ vysvetľuje generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová.

„Súčasne sa tiež úplne radikálne zmenil vzťah k vozidlám značky Škoda. Zatiaľ čo po revolúcii sa hlad po automobiloch zahraničných značiek prejavil v razantnom poklese záujmu o škodovky, teraz tvoria vozidlá Škoda takmer tretinu ponuky dnešných autobazárov a dlhodobo vedú rebríček najobľúbenejších modelov,“ dopĺňa Topolová.

S rastúcou ponukou pre zákazníkov postupne narastal význam ponuky doplnkových služieb a solventnosť, ktoré dnes pri výbere autobazáru hrajú zásadnú úlohu.

Trh sa postupne zbližoval so západnou Európou aj v tom, ako ľudia nákup jazdenky vnímajú. Od jedinej možnosti pre ekonomicky slabších záujemcov sme plynule prešli k bežnému spôsobu zaobstarávania vozidiel z najrôznejších dôvodov. Tomu zodpovedá napríklad priemerná cena kupovaného vozidla, ktorá sa tento rok podľa našich odhadov vyšplhá na zhruba 7 500 až 8 000 eur. Zároveň zákazníci radi siahajú i po tzv. zánovných vozidlách s nízkym vekom a nájazdom kilometrov, ktoré ponúka znova obnovená značka Mototechna.

Prístup bežných zákazníkov sa aktuálne odvíja predovšetkým od momentálnej celkovej ekonomickej situácie. Tá je v súčasnej dobe skôr priaznivá, záujemcovia preto preferujú bezpečné a dobre vybavené vozidlá od našich susedov. „Na automobil si radšej zoberú pôžičku, aby si mohli zaobstarať presne taký, aký hľadali. Rovnako k tomu bude s najväčšou pravdepodobnosťou pristupovať i náš dvojmiliónty zákazník, ktorého očakávame na jeseň,“ doplnila Topolová.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2 milióny čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

Prihláste sa a vložte PR článok

Najčítanejšie tlačové správy


Najčítanejšie správy na SME


Neprehliadnite tiež

Tlačové správy

Eilat: Slnko, teplo a zábava

Izraelské letovisko pri Červenom mori láka Slovákov za teplom počas celého roka.

Tlačové správy

Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%

2M Interier začínala ako malá rodinná firma s výrobou kancelárskeho nábytku.

Tlačové správy

Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave

Exkurzia sa konala v rámci predmetu Progresívne stavebné materiály a konštrukcie.

Tlačové správy

Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur

Najväčší predajca ojazdených automobilov pripravil od piatku do nedele tohtoročné najvýraznejšie zníženie cien áut