SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu

Dnes sú hitom zánovné autá od našich susedov

Novodobý trh s ojazdenými autami má za sebou takmer tridsaťročnú históriu, v priebehu ktorej prešiel dramatickou premenou. Zatiaľ čo na začiatku 90. rokov boli zákazníci lační po akomkoľvek zahraničnom automobile prakticky bez ohľadu na jeho vek a stav, dnes požadujú čo najmladšie vozidlá, a to od našich susedov, a kompletný balíček doplnkových služieb. Vývoj od porevolučného hladového dopytu až po štandardný európsky trh výborne dokumentujú štatistiky najväčšieho predajcu ojazdených automobilov AAA AUTO, ktorý za 25 rokov od svojho založenia v Čechách obslúžil vo všetkých štyroch krajinách, kde pôsobí, už viac ako 1,9 milióna zákazníkov.

Na začiatku 90. rokov nastal boom všeobecného podnikania a rozšíril sa obchod s ojazdenými automobilmi prostredníctvom bazárov. V tej dobe v nich boli slovenskí zákazníci ochotní kúpiť akýkoľvek zahraničný automobil, pretože domáci trh toho príliš veľa neponúkal. „V tej dobe bola pre záujemcov prakticky dôležitá iba značka bez ohľadu na vek či stav vozidla. Súčasní zákazníci sú ďaleko racionálnejší, uprednostňujú mladšie vozidlá a pozerajú hlavne na ich vyššie bezpečnostné štandardy a komfortnú doplnkovú výbavu,“ vysvetľuje generálna riaditeľka AAA AUTO Karolína Topolová.

„Súčasne sa tiež úplne radikálne zmenil vzťah k vozidlám značky Škoda. Zatiaľ čo po revolúcii sa hlad po automobiloch zahraničných značiek prejavil v razantnom poklese záujmu o škodovky, teraz tvoria vozidlá Škoda takmer tretinu ponuky dnešných autobazárov a dlhodobo vedú rebríček najobľúbenejších modelov,“ dopĺňa Topolová.

S rastúcou ponukou pre zákazníkov postupne narastal význam ponuky doplnkových služieb a solventnosť, ktoré dnes pri výbere autobazáru hrajú zásadnú úlohu.

Trh sa postupne zbližoval so západnou Európou aj v tom, ako ľudia nákup jazdenky vnímajú. Od jedinej možnosti pre ekonomicky slabších záujemcov sme plynule prešli k bežnému spôsobu zaobstarávania vozidiel z najrôznejších dôvodov. Tomu zodpovedá napríklad priemerná cena kupovaného vozidla, ktorá sa tento rok podľa našich odhadov vyšplhá na zhruba 7 500 až 8 000 eur. Zároveň zákazníci radi siahajú i po tzv. zánovných vozidlách s nízkym vekom a nájazdom kilometrov, ktoré ponúka znova obnovená značka Mototechna.

Prístup bežných zákazníkov sa aktuálne odvíja predovšetkým od momentálnej celkovej ekonomickej situácie. Tá je v súčasnej dobe skôr priaznivá, záujemcovia preto preferujú bezpečné a dobre vybavené vozidlá od našich susedov. „Na automobil si radšej zoberú pôžičku, aby si mohli zaobstarať presne taký, aký hľadali. Rovnako k tomu bude s najväčšou pravdepodobnosťou pristupovať i náš dvojmiliónty zákazník, ktorého očakávame na jeseň,“ doplnila Topolová.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  4. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike?
  5. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  6. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu?
  7. Green Corner: zelené bývanie blízko centra s prvou splátkou 10 %
  8. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky
  1. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  2. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  3. Zlatý sen vo vzduchu
  4. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Pozvánka, ktorá sa neodmieta: oslávte 25 rokov s Kauflandom
  7. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  8. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 7 792
  2. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 381
  3. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 370
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 231
  5. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 886
  6. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 2 835
  7. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 2 788
  8. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 2 318
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nové číslo Ona Vie plné praktických návodov je v predaji.


INZERCIA 9. máj

Niektoré stoja priamo pri mori, iné sú ukryté v zeleni s výhľadom na pobrežie.


INZERCIA 9. máj

Malí futbalisti a futbalistky z Vranova nad Topľou opäť mieria na finále McDonald’s Cupu.


7. máj

Sečovce ovládli Košice a mieria na finále McDonald’s Cupu.


7. máj
SkryťZatvoriť reklamu