SME

Slováci si chceli vynahradiť minuloročné obmedzenia

O 65 % stúpol záujem o celoročné cestovné poistenie a predĺžili sa krátkodobé pobyty

Kým na minuloročnej dovolenkovej sezóne sa dramaticky podpísala pandémia, tento rok dovolenkári zo Slovenska chceli dobehnúť zameškané. Potvrdzuje to analýza cestovných poistení za mesiace jún, júl, august a september uzatvorených online. Počas tohto obdobia vzrástol záujem o celoročné cestovné poistenie a predĺžilo sa trvanie krátkodobých pobytov.

„Počet celoročných poistení uzatvorených online medziročne stúpol o viac ako 65 percent. V absolútnych číslach sa záujem o dlhodobé poistenie dostal takmer až na predpandemickú úroveň v roku 2019. Z toho vyplýva, že klienti nepočítali len s jednou letnou dovolenku, ale plánovali vycestovať za rekreáciou do zahraničia aj mimo hlavnej dovolenkovej sezóny,“ hovorí Zuzana Adamcová, analytička skupiny Wüstenrot.

Celoročné cestovné poistenie totiž podľa analytičky preferujú klienti, ktorí plánujú v roku minimálne dva pobyty v zahraničí. Vtedy je pre nich dlhodobé poistenie výhodnejšie a pohodlnejšie riešenie ako viacero krátkodobých, uzatvorených napríklad pred odchodom k moru.

„Nárast záujmu o celoročné poistenie ilustruje aj jeho percentuálne zastúpenie. Kým túto dovolenkovú sezónu tvorilo dlhodobé poistenie až štvrtinu zo všetkých cestovných poistení, minulú sezónu to bolo len 17 percent. Z tohto hľadiska dokonca rok 2021 predbehol aj rok pred pandémiou. V roku 2019 celoročné poistenie predstavovalo 21 percent zo všetkých cestovných poistení,“ pokračuje Zuzana Adamcová.

Záujem časti verejnosti vynahradiť si minulý rok je možné evidovať aj pri krátkodobých cestovných poisteniach uzatvorených online. Kým v roku 2020 bol najvýraznejší záujem o jednodňové cestovné poistenie, v aktuálnom roku sa záujem klientov zameriaval hlavne na týždňové a dlhšie časové obdobie. V tomto prípade však ide skôr o návrat do stavu pred rokom 2020.

„Čísla nám hovoria, že tento rok sa veľká časť dovolenkárov rozhodla vykompenzovať si minuloročné obdobie, ísť za morom alebo prípadne za exotikou. No stále platí, že ani táto dovolenková sezóna nebude patriť medzi rekordné, skôr ide o postupný návrat k normálu. Zároveň treba podčiarknuť, že cestovné poistenie uzatvárajú Slováci pri ceste do zahraničia, takže nemá výpovednú hodnotu pre domáci turizmus,“ uzatvára Adamcová.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  2. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať
  4. Prvý mobil: míľnik dôvery medzi rodičom a dieťaťom
  5. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  6. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  7. Na potulkách chuťami: od zemiakov po syry, všetko je doma
  8. Rozvrh hodín s kalendárom prázdnin v denníkoch SME a Korzár
  1. Po mape s EUROVIA SK: Objavujeme Spiš a Gemer
  2. Ako prežije váš biznis? Rozhodnú tieto 3 kroky
  3. Nie je to len ihrisko: V K Parku deti opäť nájdu radosť z pohybu
  4. Hodnotenie profesionála: Maldivské rezorty do hodiny od letiska
  5. Jesenné tvorenie pre krajší domov aj nápaditý šatník
  6. Na Slovensku sú lídrom. Málo sa u nás stavia
  7. AL-AUTO dokazuje, že špičkový autoservis môže byť women-friendly
  8. Naši starí rodičia si peniaze zakopávali do zeme
  1. Tichá epidémia bolesti chrbta: Dostupná pomoc pre tisíce ľudí 6 766
  2. Z čašníkov majiteľmi top hotelov: Stavili na lokálnosť a luxus 6 084
  3. Na toto by ste sa mali vo svojej obľúbenej krčme opýtať 5 708
  4. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 5 666
  5. Na začiatku ledva naškrabali 700 eur, dnes majú miliónové tržby 4 832
  6. Prvý mobil ako skúška dôvery medzi rodičom a dieťaťom 4 346
  7. Čo urobiť, keď sa na stene objaví trhlina? Farba ju nezachráni 4 234
  8. Srí Lanka, Thajsko, Japonsko. Kde vás Ázia prekvapí najviac? 2 987
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Od diaľnic po cyklotrasy – EUROVIA SK a SMS tvoria lepšie miesto pre život


INZERCIA 4 h
Kde vzniknú nové K Parky? Má to v rukách verejnosť, hlasovanie je v plnom prúde

Slovensko má 25 K Parkov, o nových môže rozhodnúť aj váš hlas. Pridáte sa?


INZERCIA 4 h
Dávid Pagáč, vedúci oddelenia rozvoja segmentu malých podnikateľov z VÚB

Tri dôležité kroky, ktoré môžu rozhodnúť, či váš biznis prežije


INZERCIA 4 h

Rezorty dostupné rýchloloďou často vychádzajú cenovo výhodnejšie.


INZERCIA 10. sep
SkryťZatvoriť reklamu