Až 400 000 ton kakaa ročne – toľko potrebuje jeden z najväčších výrobcov cukroviniek, krmív pre zvieratá a potravín na svete na výrobu obľúbených značiek, ako sú Snickers, Mars alebo M&M's. Kakao je hlavnou zložkou čokoládových tyčiniek a cukroviniek spoločnosti Mars, výrobkov, ktoré slovenskí spotrebitelia veľmi oceňujú. Je to však aj ingrediencia, od ktorej závisí život a blahobyt mnohých pestovateľov kakaa a poľnohospodárskych komunít.
Preto spoločnosť Mars investuje do stratégie Cocoa for Generation, ktorá sa zameriava na zodpovedné správanie a to, ako zabezpečiť modernejší a udržateľnejší dodávateľský reťazec kakaa pre budúce generácie. To zahŕňa rozsiahlu prácu na vedeckých poznatkoch o kakaových rastlinách, prácu a zdieľanie najnovších poľnohospodárskych techník s farmármi a pomoc pri posilňovaní postavenia žien a komunít pestujúcich kakao, pričom sa snaží chrániť deti a lesy.
Krajiny ako Pobrežie Slonoviny a Ghana, v ktorých sa produkuje viac ako 65 % kakaa, sú obzvlášť postihnuté dôsledkami odlesňovania a klimatických zmien. Spoločnosť Mars sa zaviazala do roku 2025 eliminovať odlesňovanie vo svojom dodávateľskom reťazci pre celú produkciu kakaa. Spoločnosť sa preto zamerala na zvýšenie možnosti dohľadania zdroja tejto suroviny, na pomoc poľnohospodárom pestovať viac kakaa na existujúcej poľnohospodárskej pôde a na výsadbu ďalších stromov, ktoré môžu poskytovať potraviny, napríklad ovocie alebo olej, lieky, príjem z dreva a tieň pre kakaovníky.
„Zapojenie kakaových komunít s cieľom zastaviť a zvrátiť účinky odlesňovania si vyžaduje komplexný prístup, ktorý sa začína poľnohospodárskym vzdelávaním. Sme však hrdí na to, že s podporou spoločnosti Mars v roku 2020 poľnohospodári vysadili takmer 1 milión nekakaových stromov a tieto komunity hlásili viaceré výhody, ako napríklad stabilizované výnosy a alternatívne zdroje príjmov,“ uviedol Radovan Veselý, manažér pre slovenský trh.
Slovenskí spotrebitelia sa teraz môžu dozvedieť, že pôvod viac ako 43 % kakaa použitého spoločnosťou Mars v roku 2020 je dohľadateľný na úrovni jednotlivých fariem, čo znižuje riziko negatívneho vplyvu na životné prostredie. To je benefit, ktorý určite prispeje k vynikajúcej chuti výrobkov. Prostredníctvom partnerstiev spoločnosť vyškolila a informovala takmer 115 000 poľnohospodárov o ochrane lesov, čo predstavuje nárast o 154 % v porovnaní s rokom 2019. Spoločnosť tiež spolupracuje s organizáciami WWF, Cocoa & Forests Initiatives a World Cocoa Foundation a technickými odborníkmi z mnohých ďalších mimovládnych organizácií a skupín zaoberajúcich sa udržateľnosťou, aby zabezpečila, že jej Cocoa for Generations stratégia a programy budú mať významný a udržateľný vplyv na zapojené komunity.