SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Vianočné dovolenky sa vrátili na čísla pred pandémiou

December 2021 sa stal piatym najsilnejším mesiacom v roku z hľadiska cestovného poistenia

Záujem stráviť Vianoce v zahraničí sa minulý rok vrátil na predpandemické čísla. Kým 2020 takzvanú malú sezónu poznamenali obmedzenia, minulý rok záujem vycestovať za teplom či lyžovačkou stúpol o 615 percent. Vrátil sa tak na hodnoty z roku 2019. Vyplýva to z online predajov cestovného poistenia Wüstenrot.

V novembri ohlásený nástup nového variantu ochorenia COVID-19 neutlmil chuť vycestovať. Počet Slovákov cestujúcich za hranice v posledných dňoch roku 2021 stúpol na úroveň pred vypuknutím pandémie. Z hľadiska online dojednaného cestovného poistenia sa december stal dokonca piatym najsilnejším mesiacom minulého roka.

„V minulosti bol december považovaný z jeden z troch mesiacov, ktoré sú najmenej využívané na pobyt v zahraničí. Trend sa zrejme obracia. December a január sa stávajú druhou malou cestovnou sezónou. Naďalej však kľúčovým dovolenkovým obdobím ostáva jún až september,“ podotýka Zuzana Adamcová, analytička skupiny Wüstenrot na Slovensku. Podľa jej slov v decembri 2021 dominovali lyžovačky v rámci Európy a kratšie pobyty za teplom.

Za nárastom záujmu o krátkodobé cestovné poistenie na konci roka analytička vidí najmä rozhodnutia na poslednú chvíľu. Pri decembrových zahraničných dovolenkároch tak išlo najčastejšie o dlhodobo neplánované pobyty.

„V prípade roku 2021 mohlo zohrať úlohu aj vyčkávanie na možné zatváranie hraníc či iné obmedzenia v destináciách spojené s novou vlnou pandémie,“ pokračuje Zuzana Adamcová.

Samotné počty uzatvorených cestovných poistení kopírujú záujem vycestovať do zahraničia. Väčšina rizík pri domácej dovolenke je krytých zdravotným poistením. Výnimku predstavuje len poistenie zásahu horskej služby, ktoré je však v rámci cestového poistenia možné dojednať samostatne.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  2. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  6. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  7. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  8. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 83 765
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 20 516
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 10 248
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 448
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 6 591
  6. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 5 312
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 5 216
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 4 394
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Prekážkou ich rozšírenia je úhradový mechanizmus.


5 h

Čím viac sa snažíte byť v pohode, tým viac sa vzďaľujete sami sebe.


INZERCIA 15 h

Aprílový magazín zdravia je už v predaji, novým predplatiteľom pošleme darček!


INZERCIA 15 h
Tomáš Kuchárek, manažér ateliéru Architekti Šebo Lichý

Úspešný ateliér ukazuje, ako vyzerá optimálny vzťah medzi investormi a architektmi.


INZERCIA 15 h
SkryťZatvoriť reklamu