SME

Uverejňujte tlačové správy na sme.sk

Predaje vozidiel SUV a 4x4 v AAA AUTO sa za šesť rokov zvýšili

Tento rok si ich zákazníci odviezli už 3 755.

(Zdroj: Aures Holdings)

Kým pred šiestimi rokmi predala skupina AURES Holdings za prvých desať mesiacov roku na Slovensku 2 128 SUV a off-road vozidiel, tento rok si ich zákazníci odviezli už 3 755.

Skupina AURES Holdings, prevádzkovateľ siete autocentier AAA AUTO, Mototechna, Auto Diskont a Driverama, tento rok na Slovensku predala o 15 % viac vozidiel typu SUV a off-road než za rovnakú dobu vlani a dvojnásobok objemu týchto automobilov v porovnaní s rokom 2016. Tretina SUV a off-road vozidiel je zánovných, viac než štvrtina sa predá v Bratislave a najčastejšie to sú autá značky Suzuki.

Rebríček TOP 10 najpredávanejších SUV a off-roadov v rokoch 2016 a 2022:

2016

2022

1

Kia Sportage

Kia Sportage

2

Nissan Qashqai

Suzuki Vitara

3

Hyundai ix35

Hyundai Tucson

4

Dacia Duster

VW Tiguan

5

Toyota RAV 4

Dacia Duster

6

Škoda Yeti

Suzuki SX4 S-Cross

7

VW Tiguan

VW Tiguan

8

Honda CRV

Hyundai ix35

9

Ford Kuga

Toyota RAV 4

10

Hyundai Santa Fe

Ford Kuga

Za posledných šesť rokov sa dopyt po SUV a off-road vozidlách v sieti autocentier AAA AUTO na Slovensku, ktoré prevádzkuje spoločnosť AURES Holdings, rapídne zvýšil, a to až o takmer dvojnásobok. "Dopyt po SUV vozidlách každým rokom významne rastie. V súčasnosti tvorí štvrtinu celkových predajov skupiny. Predá sa ich teda len o zlomok menej ako hatchbackov alebo kombíkov, ktoré bojujú o absolútne prvenstvo v rebríčku popularity. Tretina predaných SUV a off-roadov je zánovných a štvrtina sa predá v hlavnom meste," uviedol Petr Vaněček, prevádzkový riaditeľ skupiny AURES Holdings.

Skupina predala za prvých desať mesiacov tohto roku už skoro štyri tisíc automobilov SUV a off-road, čo je skoro dvakrát viac ako v roku 2016. "S nástupom zimy očakávame ďalší nárast záujmu o veľkopriestorové vozidlá, priebežne prispôsobujeme ponuku v našich autocentrách ako na Slovensku, tak v Českej republike, kde prevádzkujeme Centrum SUV a off-road vozidiel. Momentálne máme dostatok týchto áut na každej z našich pobočiek, takže zákazníci si u nás určite vyberú. Tiež je tu možnosť využiť bezplatnú službu prevozu vybraného automobilu na akúkoľvek inú pobočku," doplnil Petr Vaněček.

 (zdroj: Aures Holdings) (zdroj: Aures Holdings)

Z celkového počtu tohto roku predaných SUV a off-roadov má 39 % automatickú prevodovku. Pred šiestimi rokmi ju pritom malo len 25 % týchto áut. Benzínový motor má 47 % automobilov a rovnako 47 % naftový. V roku 2016 malo dieselový motor až 69 % vozidiel a benzínový motor malo v tom čase 30 % automobilov. Z alternatívnych palív rastie najviac záujem o hybridy, ktoré patria skôr medzi luxusnejšie modely – dopyt po hybridných SUV a off-roadoch medziročne vzrástol o 59 %. Štatistiky dlhodobo ukazujú, že SUV si nekupujú ľudia len do terénu, ale bežne aj do mesta pre vyšší komfort a bezpečnosť. Aj napriek tomu má pohon 4x4 takmer polovica tohto roku predaných áut v AURES Holdings.

Zatiaľ čo pred šiestimi rokmi bola medzi SUV najobľúbenejšou značkou Kia, počas jedného roka bola zosadená na druhú pozíciu značkou Nissan a momentálne sa stále nachádza na druhej priečke. Prvenstvo patrí vozidlám Suzuki. Na treťom mieste je Hyundai. Najobľúbenejšími tohtoročnými modelmi sú Kia Sportage, Suzuki Vitara, Hyundai Tucson a Dacia Duster. V prípade farieb vozidiel vedie strieborno sivá, potom nasleduje biela a čierna.

Tento text je platenou formou reklamy. Informujte o svojej firme viac ako 2,6 milióna čitateľov Sme.sk aj vy. Bližšie informácie nájdete TU. Kontakt: internet@petitpress.sk; tel:+421 2 59 233 227.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie tlačové správy

Najčítanejšie správy na SME

Komerčné články

  1. Kaufland oslavuje 25 rokov a tvorí pilier slovenskej ekonomiky
  2. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  3. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  4. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  5. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  6. Koniec nálepkovaniu a predsudkom medzi kolegami u tohto predajcu
  7. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček
  8. Dobrovoľníci, prihláste sa na Týždeň dobrovoľníctva
  1. Ktoré signály tela predpovedajú mŕtvicu
  2. Kúsok Slovenska na tanieri: domáce potraviny sú stávka na istotu
  3. Nová možnosť investovania s garantovaným rastom až 6 %
  4. Majiteľka Boxito: Podnikanie zvláda vďaka multifunkčnému vozidlu
  5. Jednoduché farebné premeny do bytu aj záhrady
  6. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii
  7. Zlatý sen vo vzduchu
  8. Sapara a Nagy povzbudzovali malých futbalistov a futbalistky
  1. Ako sa z firmy na výrobu krbov stal líder v robotike? 8 167
  2. Bývajte v centre Košíc – 18 bytov v boutique residence Huštáky 5 697
  3. Roman Kukumberg ml.: Online hejty vedia bolieť viac ako bodyček 5 660
  4. PLANEO otvára v máji 9 predajní. Má to zmysel v dobe digitálu? 5 506
  5. Pokoj, výhľady a dobrá kuchyňa? Vyberáme desať hotelov na Ischii 4 773
  6. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry 3 349
  7. Bankroty a miliardové dlhy. Úspešný Trump je ilúzia 2 910
  8. Slováci posielajú na MS mladíkov. Kedy hrajú a kde ich sledovať? 2 227
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Májový magazín zdravia je už v predaji, noví predplatitelia od nás dostanú darček!


INZERCIA 6 h

Na realitnom trhu sa objavila novinka – developer Čerešní zhodnotí domáce úspory.


INZERCIA 6 h

Chutia ako domov, sú čerstvé, kvalitné a nájdete ich pokope na jednom mieste.


INZERCIA 6 h

Lenka Madlenová, známa módna blogerka, dlhé roky učí ľudí nebáť sa farieb, kombinovať ich a experimentovať s oblečením.


INZERCIA 6 h
SkryťZatvoriť reklamu