Bol november 2013 a účtovník hľadal informácie o novom plánovanom kontrolnom výkaze DPH. U svojho dodávateľa ekonomického softvéru si overoval, či program dokáže kontrolný výkaz DPH spracovať. Výrobca ho ubezpečil, že všetko bude včas a správne pripravené.
Prišiel december 2013 a výrobca dal k dispozícii užívateľom novú verziu programu, ktorá mala zapracované prvé zmeny pre kontrolný výkaz DPH. Účtovník si aktualizáciu stiahol a spustil jej inštaláciu. Počas inštalácie nastala chyba, a tak volal výrobcovi, že čo s tým. Na základe podnetu účtovníka výrobca program opravil a dal k dispozícii všetkým užívateľom novú verziu programu. Účtovník si ju stiahol a konečne sa mu nainštalovala aktualizácia bez chýb a mohol po týždni čakania pokračovať v účtovaní.
Prišiel začiatok januára 2014 a dodávateľ ekonomického softvéru dal k dispozícii na stiahnutie novú verziu účtovného programu, kde boli zapracované ďalšie úpravy potrebné pre zadávanie údajov súvisiacich s kontrolným výkazom DPH. Účtovník si aktualizáciu stiahol a nainštaloval.
Začiatkom februára dal výrobca k dispozícii novú verziu, kde už bol kontrolný výkaz zapracovaný v tlačenej aj elektronickej podobe. Účtovník si stiahol najnovšiu verziu pre účtovný program a nainštaloval ju. Pri práci s programom zistil, že je tam akási nezrovnalosť v spôsobe účtovania určitých špecifických prípadov, ktoré kontrolný výkaz DPH sleduje. Volal dodávateľovi, ten si chybu poznačil a v priebehu nasledujúceho týždňa dal opravu k dispozícii. Účtovník si ju stiahol a nainštaloval.
To už účtovníkovi dochádzala trpezlivosť a nadával na toho, kto takýto nezmyselný výkaz vymyslel a on musí neustále účtovný program aktualizovať. Prehltol horkú pilulku a v priebehu dvoch týždňov dokončil uzávierku roka 2013 a mal všetko pripravené pre spracovanie daňového priznania, ale jeho aktuálnu verziu ešte účtovný program zapracovanú nemal a tak účtovník chtiac-nechtiac musel čakať na novú verziu účtovného programu. Povedal si: „Nevadí urobím si týždeň voľna. Potom stiahnem novú verziu a dorobím daňové priznanie.“
Tak sa aj stalo. Po týždni voľna bola nová verzia pre účtovný program k dispozícii. Účtovník si ju stiahol a spustil inštaláciu. Počas inštalácie sa ale stalo niečo nezvyčajné. Počítač sa z ničoho nič vypol. Účtovník ho znovu zapol, ale ten už pri štarte hlásil akúsi chybu. Čo teraz? Na druhý deň rýchlo bežal účtovník do servisu, aby mu počítač opravili. V servise boli veľmi ochotní, že sa na to pozrú a zajtra budú vedieť, čo s tým.
Na druhý deň išiel účtovník do servisu a vraj, že sa pokazil disk v počítači a tak mu disk vymenili a preinštalovali aj operačný systém. Účtovník zaplatil za opravu a nový disk 130 Euro a rýchlo späť domov a dokončiť účtovníctvo. Najskôr treba nainštalovať účtovný program a všetky jeho aktualizácie. Po 4 hodinách to bolo a teraz rýchlo obnoviť pôvodné dáta. Obnovil dáta, spustil program a zrazu zistil, že práca za posledné 2 mesiace je fuč. Pri všetko tom zhone, novej legislatíve, aktualizáciách, opravách programu, účtovnej závierke a štarte účtovníctva v novom roku, zabudol dáta zálohovať, takže teraz bude musieť tie posledné dva mesiace znovu odmakať.
Znechutený zašiel večer s kamarátmi na pivo a zveril sa im so svojimi starosťami. Kamarát, tiež účtovník, počúva a vraví, že on také starosti nemá. Používa online účtovníctvo Humanet a to nemusí nikdy aktualizovať. Taktiež sa mu pokazil počítač, dáta síce nezálohuje, ale keďže účtovníctvo Humanet ukladá dáta v dátovom centre cez internet, tak sadol k druhému počítaču a hneď mohol pokračovať v práci. Pokazený počítač nechal v kúte odložený a keď skončia daňové priznania, tak ho dá opraviť. Od kedy používa online účtovníctvo Humanet, má viac voľného času a menej starostí s údržbou účtovného programu.
Toto znelo účtovníkovi ako zázrak a tak sa hneď na druhý deň bezplatne zaregistroval na www.humanet.sk a zistil, že je to naozaj také jednoduché ako mu to kamarát opísal. Rozhodol sa teda rok 2013 uzavrieť v pôvodnom účtovnom programe a rok 2014 začal spracovávať v online účtovníctve Humanet.