V minulosti si ľudia počas veľkonočných sviatkov dopriali najmä čerstvé a sezónne potraviny, ktoré si pripravili z vlastných zdrojov zo záhrady či hospodárstva, alebo si ich odkúpili od známeho hospodára či mäsiara hneď v susedstve. Dnes je cesta k čerstvým lokálnym produktom oproti minulosti zložitejšia, no nie nemožná. Vedie priamo do 107 špecializovaných predajní Taurisu, do Mäsiarstiev u Býka, ktoré sú rozmiestnené po celom Slovensku.
Veľká noc je kresťanský sviatok, ale jej korene siahajú do predkresťanského obdobia. Dá sa povedať, že sú to sviatky jari, prechod medzi zimou a letom - a časom, kedy sa stoly ohýbajú pod množstvom dobrôt. Človek by mal pri ich kúpe spozornieť, ak chce mať na veľkonočnom stole to najlepšie. Obzvlášť opatrní by mali byť milovníci mäsových výrobkov. Za hlavný ukazovateľ ich kvality sa bežne považuje podiel mäsa. Nemenej dôležité je tiež vedieť, odkiaľ mäso, z ktorého sa výrobky zhotovujú, pochádza. V minulosti ľudia presne vedeli, čo mali na tanieri. Buď zviera sami chovali a vedeli, kedy ho porazili, a potom kedy z neho zhotovili chutné klobásky. Iní zas dôverovali miestnemu mäsiarovi, ktorému ani nenapadlo vyrábať špeciality na veľkonočný stôl z mrazeného mäsa.
Najrýchlejšia cesta k čerstvosti
Niektorí súčasní výrobcovia však robia rozrábku z tzv. technického mäsa, ktoré si s cieľom ušetriť nakupujú do zásoby mimo sezóny, a leží tak v mrazničkách aj dlhšie ako pol roka, čím stráca svoju kvalitu a nutričnú hodnotu.
V sieti podnikových predajní Tauris Mäsiarstiev u Býka nájdete iba výrobky, ktoré boli pripravené z čerstvého mäsa. Ako je to možné? Predajne sú zásobované čerstvým tovarom, ktorý pripravujú majstri mäsiari z TAURIS Rimavská Sobota z vlastnej rozrábky mäsa 24 hodín od porazenia zvieraťa, a to podľa tradičných receptúr overených časom. Vedia, že bez kvalitného základu nikdy nedostanú produkt s nezameniteľnou chuťou a hodnotou, ktorá je garantovaná práve receptúrami a normami. Navyše kvalita a nutričná hodnota mäsových výrobkov z čerstvého mäsa je o triedu vyššia a výsledná chuť je s výrobkami z mrazeného mäsa neporovnateľná.
Uchovávanie tradičnej chute pre ďalšie generácie
Podľa prieskumu TAURIS si bohatú a honosnú hostinu si na Veľkonočnú nedeľu dopraje takmer 70 percent Slovákov. Veľkonočné misy hýria farbami a rozvoniavajú kvalitnými mäsovými dobrotami. S najväčšou obľubou si Slováci pochutnávajú na tradičnej údenej šunke, klobásach a kvalitných salámach doplnených o vajíčka, chren, cviklu či rôzne syry. Ak chcú dnešní majstri vytvoriť tradičné veľkonočné údeniny s nezameniteľnou chuťou, musia sa držať tradičných postupov a receptúr. Všetky výrobky, vrátane údenín značky Zipser, spracovávajú z čerstvého mäsa z vlastnej rozrábky a prísne dodržiavajú technologické postupy. Jedine tak má výrobok chuť, farbu a vôňu, ktorá je pre Tauris výrobky zo Spiša jedinečná a charakteristická. Medzi také patrí Zipser domáca klobása, ktorá je zaúdená studeným dymom z bukového dreva. Rovnakým tradičným spôsobom sa už po celé generácie vyrábajú ostatné spišské údeniny – krkovička, karé alebo stehno. Pretože čo je dobre sa nemení.
Kto miluje chuť poriadnej šunky zo stehna, ten si rozhodne pochutí na Zipser šunke Originál. Za jej autentickú mäsovú chuť môže nielen 100 % čerstvé mäso, z ktorého sa vyrába, ale aj jeho 16 hmotnostných percent, ktoré patria do kvalitatívnej triedy špeciál, ako aj nízky podiel tuku, čo svedčí o tom, že je vyrobená zo sval.
Garantovaná kvalita
Výber tých najlepších aj najčerstvejších vstupných surovín sa odzrkadľuje aj na pozitívnych reakciách spotrebiteľov, ako aj na oceneniach, ktoré TAURIS každoročne so svojimi produktami získava. Už piatykrát vyhral v spotrebiteľskej ankete Najdôveryhodnejšia značka v kategórii Mäsa a mäsových výrobkov. Tento rok mu pribudlo na konto aj prestížne ocenenie Superbrands 2023. Udeľuje ho expertná skupina Brand Council na základe verejného prieskumu zrealizovaného renomovanou agentúrou GfK. Základom je vysoká kvalita a vynikajúce renomé. Držitelia tejto ceny patria do skupiny elitných značiek predstavujúcich vzor úspešného rozvoja a neustáleho zvyšovania hodnoty značky.